Jump to content
Annons

En låt


Andrew (oregistrerad)

Svänger det?  

29 röster

  1. 1. Svänger det?

    • 5 Ja faaan vilket sväng!
      7
    • 4 Schysst!
      11
    • 3 Ok
      6
    • 2 Nja
      1
    • 1 Fan vad tråkigt
      0


Recommended Posts

Andrew (oregistrerad)

* LÅTNAMN: March of doom(intro) + Doctor of evil

* ARTIST/GRUPP: Ponamero Sundown

* GENRE: Hårdrock

* LÅTLÄNGD: 6.35

* KOMPOSITÖR: Ponamero Sundown

* PRODUCENT: Robban Axelsson http://www.ljudion.se

* EV. MEDVERKANDE: Bandet

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 9 mb nånting

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: http://www.ponamerosundown.com/music/we_sh...tor_of_evil.mp3

Hepp för första gången på himlans länge så har jag inte lirat in demon själv. Och med tanke på resultatet som borde jag nog gå in i en riktig studio lite oftare haha.

Men iallafall. Här kommer inledningen till vår nya demo. Resten av låtarna finns på vår hemsida ifall nån vill lyssna.

Nu är låten inte mastrad(om det nu behövs) och jag slängde ut en blänkare om det i en annan tråd. Så känner nån sig manad är det bara att pma.

Hoppas ni gillar det!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sitter inte vid min egen dator nu så det är helt annat ljud än vad jag är van vid.

Jag tycker att basen tar väl mycket plats i ljudbilden när jag lyssnar här, men det kan ju vara högtalarna här.

Go låt att sätta på på hög volym när jag sjunker ner i soffan i baren hemma med en iskall öl i näven och bara päser ut.

Har inte hunnit lyssna så många ggr ännu så det är väl inte rättvist, men än så länge tycker jag Alcoholic Deathride ligger snäppet före. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Tack tack hörrni...

Kornsan: Tja Alcoholic är ju mera hittig. Men alla låtar kan ju inte vara det...asg.

Bullfrog: Nja det är nog mer en slump. Musikmässigt iallafall. Sångmässigt så vet jag inte faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa ni gjort! (av de jag hört här) 🙂 Helt enligt min smak 😄

Grymma guror! Fuzzpå ba!

Bra-som-fan-bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullfrog: Nja det är nog mer en slump. Musikmässigt iallafall. Sångmässigt så vet jag inte faktiskt.

Ah ok. Alice in chains hade ju vissa stoner-tongångar och när sångaren i ert band beger sig längre upp i registret så låter det som en Lane Staley utan metal-bakgrund hehe.

Bra-som-fan-bra, som Hammock uttryckte det i vilket fall! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken härlig låt! Grymt härlig röst! 😉

Det som hi-haten börjar göra, eller förmodligen är det väl någon bakom 😛, vid 1:37 låter lite mysko?

Lite segt intro också kanske, men som sagt grymt skön låt! Den här åker också in i mp3:n! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Tack tack Hammock och Overkill. Hm det som hihaten börjar göra? Lyssnade men hittade det inte... Tja felspel finns ju lite här och där haha tyvärr. Jo introt ligger på ett separat spår på cd-demon just för att man kanske inte alltid vill lyssna på det när man är sugen på lite sväng.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är fin. Mixen är ful. Eller inte... i mina högtalare låter det stundtals hemskt rörigt men å andra sidan är de inte förlåtande. Testade hörlurar och där låter det mye bättre! Cool låt, bra sång, grym klocka som klämtar - allt är som det skall! 😳

Edit:

Det är någon frekvens som slår igenom bitvis i mina högtalare... hörde på låten igen. Men det hörs inte lika väl i hörlurarna.

Edit2:

Glömde rösta; 4/5. Pga ovanstående... men jag tycker låten är bra nog för att sparas i demomappen! 😛

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack tack Hammock och Overkill. Hm det som hihaten börjar göra? Lyssnade men hittade det inte... Tja felspel finns ju lite här och där haha tyvärr. Jo introt ligger på ett separat spår på cd-demon just för att man kanske inte alltid vill lyssna på det när man är sugen på lite sväng.

😳

Inte felspel så men alltså om ni nu har spelat in på riktigt så kan jag tänka mig att överlocket slår i underlocket och då låter dte som två slag liksom. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jag värjde mig lite för den här låten för den hade den här hårdrocksstämpel på sig vilket inte är min grej. Men när musiken startar låter det hur coolt som helst. Men snart brakar det ihop, nåja inte riktigt...

Törs man säga en inspiration Elvis: Little sister?

En aning tunggrodd detta. Det svänger ganska upp och ner känns det som i tempot.

Kan inte riktigt förklara men det känns som om arret borde stramas till. Ibland låter det som ett källarband som ännu inte hittat den gudabenådade producenten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det här. Visst jag har inte en aning om vad som är Stoner men är det åt Sabbath hållet ni lutar åt så är det väldigt bra.

Gillar den bluse:iga sången. Älskar partiet vid 2:57. Vilken röst! Mycket ös!

Vill väll kanske ha lite mer dist på gitarrerna men då är det kanske inte stoner längre.

Häftig detalj ibörjan med säckpipan och regnet (som ligger på hela låten?).

Ska jag gnälla om något så är det väll....... mmm just det :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

ball låt! Kan inte kommentera mixen då jag sitter på jobbet med nån inbyggd skithögtalare :rolleyes:

Riktigt bra groove och sång. Liksom tidigare nämnts får det en osökt att tänka på Glenn. Är det nån du är bekant med eller? 😎 vet inte om det är högtalarna här, men stundtals låter det läskigt likt Glenn Danzig :rolleyes:

tufft som attan... Du kan väl uppdatera om du får för dig att spela in en slutversion?

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Oj här har det hänt grejer. Vad kul med så mycket respons...

Tokai... och sen brakar allt ihop. Hahaha, jamen då har vi ju gjort nått rätt. 🙂 Då är vi ju inte helt mainstream iallafall.

Statjo: Den ofrivillige golfaren 🙂 Haha, jag ska fråga min bassist(säckepipeliraren)

Dweeb: Regnet ligger över introt samt båda verserna. Asså stoner rock är ju bara et rätt tramsigt genrenamn som i mångt och mycket lutar sig på gammal 70-tals hårdrock... Och Sabbath är ju en stor influens 😄

Killen med skorna: Glenn näe nån sån har jag aldrig hört talas om. Men Evil Elvis, det är grejer det. 🙂 Nja mer slutversion(förutom en mastrad då kanske) än så här blir det nog inte om det inte ramlar in nåt kontrakt då haha 😲

Dagon: Nja man vill ju inte in och trampa på Doomgudarnas territorium. Liksom lite kört haha...

Link to comment
Dela på andra sajter

Cool låt. Bra sång. Ljudbilden är väldigt low-fi, men det är kanske det som är meningen? 😕

Coolio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Hehe ikväll så åker det på lite Alice in Chains. 😆

Hoppas dom inte snor min sångare till resten av reunionturnen bara... 🙂

Kul att så många skrivit och gallupat. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Danzig: check!

Layne Stanley: check!

Säckpipor: ehh... det vette fan 🙁

Black Sabbath ("Masters of the universe"): check!

Bra ljud, men det är samtidigt därför jag inte riktigt kan kliva in i musiken. När t.ex. basen hörs som tydligast så riktigt stinker det femsträngad Warwick genom bass-pod (eller ja, du vet vad jag menar -- för många mellan- och diskantfrekvenser inblandade). Och det här låter säkert absurt men till och med wah-wahn låter "för bra"; den sveper så jämt och brett. Inte alls som en sliten, knastrig cry-baby. Så min negativa kritik går alltså ut på att ni låter för bra.

Just det, låten. Helt OK. Texten lämnar en hel del att önska. Lite väl macho för mig (om ni hade rappat den så kanske ni hade haft en crossover-hit 😱 ). Men lyssna för guds skull inte på mig. Välmenande 3:a i betyg.

ps. Low-fi?!? Vem sa det? Menar du att gitarrerna distar? Inget lo-fi med den här inspelningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Hehe jo det ÄR faktiskt en Warwickbas...

Tja jo jag kan hålla med att det låter väldans rent och bra. Det gör det ju inte live iaf. 🙂 Då är det lite mer skrammel och bank.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hårt med säckpipor!

Gött sväng.

Med de högtalare jag lyssnar i borde jag inte kommentera mixen men kan inte låta bli att tycka att rösten låter lite utanför paketet men jag ska lyssna i ett par andra högtalare fört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...