Jump to content
Annons

Magic angel


Recommended Posts

LÅTNAMN: Magic Angel

ARTIST/GRUPP: m

GENRE: Akustisk pop

LÅTLÄNGD: 3,10

KOMPOSITÖR: m

PRODUCENT: m

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,9

STATUS: Skiss

Nu börjar min semester o plötsligt fick jag energi att jobba lite på den här. Ledighet gör gott för själen. 😄

Tyck till, vet jag!

Ny version 060716

magicangel2.mp3

Redigerat av martinm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Plockade fram en annan mikrofon o låste upp toadörren. Till min stora fasa visade det sig att det inte alls var Mick Jagger som var inlåst där inne. Nåja, man tar vad man haver. Killen fick sjunga in en ny version. Den skitnödige killen får dock vara kvar o sjunga lite i bakgrunden. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är petig, men jag tycker du ska lägga om gitarrerna. Det är snyggt, men skulle vinna ett par pinnhål om det inte skorrade så mycket.

Det kan vara en smaksak; ditt durrskorr kanske bara upplevs (ska upplevas) levande, men för mig så står det lite ivägen för själva låten.

Kör hårt

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är petig, men jag tycker du ska lägga om gitarrerna. Det är snyggt, men skulle vinna ett par pinnhål om det inte skorrade så mycket.

Det kan vara en smaksak; ditt durrskorr kanske bara upplevs (ska upplevas) levande, men för mig så står det lite ivägen för själva låten.

Kör hårt

Bengan

Tack för kritik, men det blir nog inga nya gitarrer nu i alla fall, kanske framöver.

Durrskorr? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kan ju bli hur jäkla skönt som helst om du kan separera gurorna lite från varandra och meckar lite med ljudet. Bra låt fin feeling lycka till.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bli hur jäkla skönt som helst om du kan separera gurorna lite från varandra och meckar lite med ljudet. Bra låt fin feeling lycka till.

Göran

Ja, det kanske låter lite grötigt. Har skilt gitarrerna åt i panoreringen, men det kanske bör skruvas till lite skillnader i sound också för en bättre separering.

Nu sticker jag till Budapest ett tag. Fortsätt gärna kommentera :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt snygg refräng. Väldigt skakiga gitarrer.

Är det nån pitchplugg på sången som ligger och skrålar i bakgrunden? Sjung in riktiga stämmer istället i så fall.

Hade du tänkt låten som det låter nu? Skulle kunna bli en riktigt snyggt som en vanlig modern ösig poplåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

...Kan förstå att Jagger stack när han äntligen kom ut ur muggen. Han saknade Keith Richard helt enkelt. Mr Richard hade nog fixat till ett ett skönt distat riff till den akustiska guran.. Tyvärr så har ju Bill slutat med det behöver väl inte betyda att det inte ska vara nån bas? Annars hade nog låten kanske platsat på nån sån där Stones platta som då och då brukade komma ut med "kasserat" material. Är jag taskig? Är mina jämförelselser med Stones löjliga? (har man sått får man skörda som man säger)

Det är en bra låt. Varför inte gör nåt vettigt av den? Kom igen nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Väldigt snygg refräng. Väldigt skakiga gitarrer.

Är det nån pitchplugg på sången som ligger och skrålar i bakgrunden? Sjung in riktiga stämmer istället i så fall.

Hade du tänkt låten som det låter nu? Skulle kunna bli en riktigt snyggt som en vanlig modern ösig poplåt.

Nej, ingen pitchplugg. Det är mina egna stämmor om än med något muggigt ljud (se ovan).

Det är inte alls omöjligt att jag gör den här låten i en ny version. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

...Kan förstå att Jagger stack när han äntligen kom ut ur muggen. Han saknade Keith Richard helt enkelt. Mr Richard hade nog fixat till ett ett skönt distat riff till den akustiska guran.. Tyvärr så har ju Bill slutat med det behöver väl inte betyda att det inte ska vara nån bas? Annars hade nog låten kanske platsat på nån sån där Stones platta som då och då brukade komma ut med "kasserat" material. Är jag taskig? Är mina jämförelselser med Stones löjliga? (har man sått får man skörda som man säger)

Det är en bra låt. Varför inte gör nåt vettigt av den? Kom igen nu!

Ja, lite löjliga är dina jämförelser med Stones. Hade dock inte haft nåt emot att hamna på en av deras plattor, oavsett material, så det tar jag som en komplimang. Som jag skrev ovan så gör jag nog en ny version av den här låten nån gång framöver. Tack för kommentarer! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...