Jump to content
Annons

Grym elgitarr, hur?


Stefan Sager

Recommended Posts

Annons
Om du inte spelar in själv kan du testa Slayer:

http://www.refx.net/?page=!_Slayer2

Nej det stämmer jag är inte begåvad med den talangen tyvärr. Sitter och leker lite med slayer men fattar inte riktigt hur man ska "skära av". Gitarren håller bara ackordet så länge det går, typ oändligt länge.

I slayer fönstret, uppe till höger finns det en knapp där du kan stänga av att den ska hålla i acket.

Link to comment
Dela på andra sajter

tesat pluggen real guitar och sen kasta på amplitube på den, så kan det låta bra. låter då bättre än slaye ri allafal. ( jo jag vet att real guitar är en akustisk modul men du kan kasta in ett piano i amplitube och det låter elgitarr med tillräckligt mycket dist)

l

Link to comment
Dela på andra sajter

tesat pluggen real guitar och sen kasta på amplitube på den, så kan det låta bra. låter då bättre än slaye ri allafal. ( jo jag vet att real guitar är en akustisk modul men du kan kasta in ett piano i amplitube och det låter elgitarr med tillräckligt mycket dist)

l

Ahh, det får jag testa. Nu är jag nybörjare och hängde inte med riktigt på allt du sa... Vad är en plugg? Och hur "kastar" man på amplitude?

Link to comment
Dela på andra sajter

tesat pluggen real guitar och sen kasta på amplitube på den, så kan det låta bra. låter då bättre än slaye ri allafal. ( jo jag vet att real guitar är en akustisk modul men du kan kasta in ett piano i amplitube och det låter elgitarr med tillräckligt mycket dist)

l

Ahh, det får jag testa. Nu är jag nybörjare och hängde inte med riktigt på allt du sa... Vad är en plugg? Och hur "kastar" man på amplitude?

😕 - En plugg är en plugg. kanske ska göra en ny tråd för det istället, eller ännu heldre: Läs manualen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med "plugg" menas plugin, en såkallad VST plugin t.ex. som gör att du kan utöka antalet synthar eller effekter som du kan ta användning av när du producerar.

Slayer är iaf, enligt mig, en ganska bra plugin om man nu letar efter ett gitarr ljud. Men vill man återskapa en låt som orginellt är spelad på akustiska instrument ska man nog försöka hålla sig till just ett akustiskt instrument då slayer ger rätt stela ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...