Jump to content
Annons

Crumble Zone - Kropp


Recommended Posts

LÅTNAMN: Kropp

ARTIST/GRUPP: Crumble Zone

GENRE: synthpoprockblaj (hjälp mig gärna precisera, dålig på genreplacering)

LÅTLÄNGD: 4:22

KOMPOSITÖR/PRODUCENT: Crumble Zone

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 6,01 Mb

STATUS: Färdig demo?

LÅTLÄNK:Kropp

Förkylningen har släppt tillräckligt för att kunna spela in lite musik igen, låter detta klart? Låter det bra? Kommentarer av alla de slag uppskattas som vanligt 😉

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du skrev att det här är pop/rock. Jag hittar inte rocken i låten riktigt, mer synthpop kanske? Jag tänker på 80-talsbandet Adolphson-Falk (det som bryter det lite är elguran som kommer in första refrängen).

Bra låt, snygg melodi i refrängen framförallt. Jag skulle uppskatta den här låten mycket mer i ett pop/rock-framförande, riktiga trummor, bas och mer elgura. Kanske ska man höja den lite också?

Bra trots allt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev att det här är pop/rock. Jag hittar inte rocken i låten riktigt, mer synthpop kanske? Jag tänker på 80-talsbandet Adolphson-Falk (det som bryter det lite är elguran som kommer in första refrängen).

Bra låt, snygg melodi i refrängen framförallt. Jag skulle uppskatta den här låten mycket mer i ett pop/rock-framförande, riktiga trummor, bas och mer elgura. Kanske ska man höja den lite också?

Bra trots allt! 😉

Tror det var just gitarren och ett mer "riktigt" trumset som kommer in i refrängen (som knappt hörs längre dock) som gjorde att jag satte dit "rock" också... men du har nog rätt, synthpop är kanske närmre.

En höjning vet jag inte om jag klarar av, man är ju begränsad av röstresurserna. Refrängen ligger perfekt som det är nu, höjer jag den blir det fler falcett-övergångar, vill bara ha en 😉

Tackar som tusan för lyssning och kommentar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror din röst skulle låta bättre om du sjöng på engelska. Tror jag. Du har en bra röst!

Måste bara säga att detta låter riktigt bra! Gillar musiken i bakgrunden starkt! 😆

Edit: Det är bara mixningen som behöver fixas. Den är väldigt mättad nu, försök skilja på alla instrument och ljud, och få en mer klar och tydlig ljudbild.

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Denlångesmalemedmittbena (oregistrerad)

Det låter lite Kent, tycker jag. Samma vemodiga känsla, och jag får en såndär härlig ståpäls på armarna när det lyfter i refrängen.

Det är något med mixningen som gör att det blir lite grötigt.

Jag tror Danabacken har rätt i att du skall försöka "skilja på alla instrument och ljud, och få en mer klar och tydlig ljudbild" (men fråga inte mej hur du skall göra). Det skulle lyfta låten betydligt.

Vidare tror jag att låten skulle vinna på att ha ett litet stick eller en brygga någonstans i mitten, det skulle ju ionte passa med ett gitarrsolo precis, men något som bryter av.

En stäma här och var hade nog inte varit fel.

Jag tror du klarar det, du sjunger riktigt bra!

Gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror din röst skulle låta bättre om du sjöng på engelska. Tror jag. Du har en bra röst!

Måste bara säga att detta låter riktigt bra! Gillar musiken i bakgrunden starkt! :rolleyes:

Edit: Det är bara mixningen som behöver fixas. Den är väldigt mättad nu, försök skilja på alla instrument och ljud, och få en mer klar och tydlig ljudbild.

mjo, öste väl på med lite väl mycket synthar kanske, och tänkte inte ens på att köra nån eq eller panorering på dom... Bra synpunkt, hade inte tänkt på det själv 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...