Jump to content
Annons

lite musik (mp3)


betyg  

15 röster

  1. 1. betyg

    • 5
      7
    • 4
      6
    • 3
      1
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

ARTIST/GRUPP: babusjka & tublenco

GENRE: elektroniskt

INSPELNINGSÅR: 2003

Här är lite musik jag och en vänninna (babusjka) gjorde helt via nätet. Jag hade gjort snuttar som mp3:or som jag skickade över till henne. Sedan tog hon över och gjorde klart låtarna. Väldigt kul sätt att jobba på. Alltid lika spännande när man får tillbaka nåt och höra hur det blev. Musiken är väl nån slags elektroniskt soppa med inslag av lite allt möjligt.

Enjoy!

gray

wrong way out

walk in the park

whoopee

drop the bomb

😱

Har haft samma tankar om att starta ett internet band där man aldrig kommer att ses irl utan enbart hålla kontakten genom nätet!

Nån som är intresserad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack Olsberg,dbd och pappabalkan för den trevliga feedbacken. 😉

Mer kommer.

Carl B: Jag har tok letat efter midifilerna till "gray" men inte funnit dom än - har inte ens funnit låten men den ska finnas nånstans. Babu har ju det mesta annars men antagligen inte midi filer. Sitter du på SX/Nuendo? Då skulle du kunna få npr filen (när jag finner den). Jag måste komma på nåt smart sätt att spara mina låtar/skisser så jag kan hitta dom. Oftast tar jag ackord på tangentbordet när jag spar nåt jag pillar med - typ: "sdögfhsd" och sen när jag gör en mp3 och skickar till babu heter den typ "slask4" - sen är jag lost när jag ska hitta tilbaka till nåt. Hmm...

Yeps - internet band/projekt är trevligt. Man kanske skulle kunna ha vad man kan spela i sin profil här och som också var sökbart så om man är ute efter nån som kan lägga lite tvärflöjt så kan man söka på det och få upp vilka som spelar flöjt. Sen är det bara att skicka PM och fråga snubben/ snubbinnan om han/hon vill bidra med lite skön flöjt. Hmm...En idé bara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Carl B: Jag har tok letat efter midifilerna till "gray" men inte funnit dom än - har inte ens funnit låten men den ska finnas nånstans. Babu har ju det mesta annars men antagligen inte midi filer. Sitter du på SX/Nuendo? Då skulle du kunna få npr filen (när jag finner den). Jag måste komma på nåt smart sätt att spara mina låtar/skisser så jag kan hitta dom. Oftast tar jag ackord på tangentbordet när jag spar nåt jag pillar med - typ: "sdögfhsd" och sen när jag gör en mp3 och skickar till babu heter den typ "slask4" - sen är jag lost när jag ska hitta tilbaka till nåt. Hmm...

Japp.. använder Cubase SX ibland tillsammans med FL Studio så de går bra med en npr-fil... hör av dej om du hittar nåt! 😉

ang. döpningen av filen e de precis samma här... typ: !!!124asdfasd_3.flp jobbit som fan o hitta sen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Mulligt med stråkparti i "Gray"..Babuschka's röst har ett jeffla skönt uttryck som passar bra ihop med det lite break-iga stuket på låten tycker jag..

Mixmässigt bumlar det lite i mid-botten som gör saker o ting en aning otydligt och svävande... jag tror att låten skulle vinna på att bli lite mer tydlig runt midjan..

det gör ju inte bara att basen blir tydligare, sången kommer fram bättre runt 250hz...

men det är ju bara hur jag tycker

Låten sitter som en keps hursomhelst

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Det här var ju SKITBRA!!!! Och detta sitter ni hemma och pular ihop, när många andra lever på att ge ut ren dynga på skiva som klättrar på olika listor. Hur orättvist är inte (musik) livet. 😄🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

babusjka (oregistrerad)

Men OJ! Så roligt med feedback! 🙂

Man blir så inspirerad.

Tack snälla ni!!

Carl_B, sorry - har inte hunnit PM:a dig. Jag har inte msn eller icq osv. Men jag kan vid tillfälle lägga upp filerna åt dig på min server att tanka ner, om det skulle funka för dig? Just nu är jag dock på språng ut.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men OJ! Så roligt med feedback! 🙂

Man blir så inspirerad.

Tack snälla ni!!

Carl_B, sorry - har inte hunnit PM:a dig. Jag har inte msn eller icq osv. Men jag kan vid tillfälle lägga upp filerna åt dig på min server att tanka ner, om det skulle funka för dig? Just nu är jag dock på språng ut.

🙂

absolut! gör gärna de!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart snyggt gjort.

Som alla redan sagt är speciellt sången definitivt över demo-strecket, även produktionen i Gray (som jag lyssnat på) är bättre än mycket annat på forumet.

Däremot har jag svårt att bli sådär riktigt tagen av låten.

Som jag sa i din förra demo-tråd så är det ytliga i genren inte tilltalande för mig. Men komihåg att jag tycker likadant om Lamb som flera andra så riktigt använt som jämförelse, så bry dig inte om det så mycket. 😄

Riktigt bra. 5:a.

Har du fått det lyssnat på av nån branschmänniska, fått nån respons?

Kan tänka mig att intresse skulle finnas lite varstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh va kul - fler som lyssnat. Mixen på låtarna är inte optimal men vi skyller dels på att grundmatrialet som vi skickat mellan oss vara 128-256kbps mp3:or och dels på att ingen av oss speciellt förtjusta i att mixa utan är nog mer inne på att skissa fram låtar. Hur som helst så har vi bestämt oss för att i fortsättningen försöka jobba med 24bits wav filer. Då borde det finnas lite mer att ta av vid mix/mastering.

Vi kämpar iallafall vidare och kanske får vi fram en låt som du blir tagen av Disco Dan. Lyssna gärna på dom andra låtarna också. Gray var den första vi gjorde....eller nej det är fel. Vi gjorde faktiskt en liten snutt till en filmgrej:

hot sunny day

Fast den ingår inte riktigt i detta "projekt" men det var så vi kom på att vi ville leka mer med musik. Men till detta "projekt" var gray den första vi gjorde som egentligen bara var några takter med lite stråkar och beats sen har babusjka otroligt nog byggt ihop en hel låt av den.

Mer kommer.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Plockade hem rubbet sen, och min favorit är helt klart Whoopee. Smällde av totalt på hennes sång alltså. Låter som på riktigt ju, och det är nog enda gången jag hört en icke-amerikansk sångerska låta såhär. Nikka Costa fast nästan bättre! 🙂

Är hon omöjlig att lura att lägga sång på nån låt man gjort tror du? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är hon omöjlig att lura att lägga sång på nån låt man gjort tror du? 😉

Det är ju hon som är babusjka här på forumet så du får helt enkelt fråga henne.

Men hon blir nog glad att du nämner Nikka Costa. 🙂

Whoope är en skum låt. Trummorna går typ i en takt och basen i en annan. Fattar fortfarande inte hur hon kunde lägga sång på den, hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
babusjka (oregistrerad)

Hejhop VacUm!

Tack för feedback! 🙂

Gillar Nikka Costa - ganska nytt fynd för mig, roligt att hitta tjejor som har power i sig själva fortfarande, i dessa tider. Nikka is cool som fan. Och sexig.

Jag har upp över öronen med jobb just nu och massor på lur som jag lovat folk redan, så jag kan inte säga något så här på rak arm. Men tack söta för responsen. Puss.

/baboo

Ps. Ang Whoopee... Groovet var så självklart att det inte var några problem att skriva melodier ovanpå, oavsett basgången. Genialt groovesson, fudgesson. 🙁

Pm:ar dig, VaCum. 🙂

Redigerat av babusjka
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejhop VacUm!

Tack för feedback! 🙂

Gillar Nikka Costa - ganska nytt fynd för mig, roligt att hitta tjejor som har power i sig själva fortfarande, i dessa tider. Nikka is cool som fan. Och sexig.

Jag har upp över öronen med jobb just nu och massor på lur som jag lovat folk redan, så jag kan inte säga något så här på rak arm. Men tack söta för responsen. Puss.

/baboo

Ps. Ang Whoopee... Groovet var så självklart att det inte var några problem att skriva melodier ovanpå, oavsett basgången. Genialt groovesson, fudgesson. 🙁

Pm:ar dig, VaCum. 🙂

Ingen panik med nånting.. PM'a när det passar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...