DrHans Postat 28 juni 2006 Postat 28 juni 2006 vart sugen pÄ att bygga lite idag efter allt tal om absorbenter pÄ forumet. Vart inga basabsorbenter till hörnen skall fundera vidare pÄ dem. Vart tvÄ stycken absorbenter att hÀnga upp i taket istÀllet. TÀnkte att nÄgon skulle tycka det var kul om jag bjussa pÄ lite bilder sÄ varÄgoda. Dom Àr byggda med 120mm stenull. Panel som ramverk ( för att hÄlla vikten nere och för att jag hade det hemma ). Sen vart det lite tyg. Grymt jobbigt att klura ut hur man skall vika hörnen nÀr man tapetserar ramen. Skall hÀnga upp dem i studion sÄklart men mÄste köpa krokar först.
IDF Postat 28 juni 2006 Postat 28 juni 2006 fanken va snyggt det blev..kanske nallar ditt recept till min studio..đ
Claes Holmerup Postat 28 juni 2006 Postat 28 juni 2006 För att fÄ Ànnu lite bÀttre resultat, sÄ kan du prova att göra en tunnare ram som mest gÄr runt hörnen - eller om du tar upp hÄl med en hÄlsÄg i sidor och topp/botten. DÄ vinner du lite extra absorberande yta och konstruktionen blir lite lÀttare. Alternativet kan ocksÄ vara att anvÀnda aluminiumprofiler av nÄgot slag...
DrHans Postat 28 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 28 juni 2006 fanken va snyggt det blev..kanske nallar ditt recept till min studio..đ± Tackar, sno pĂ„ du đ
DrHans Postat 28 juni 2006 TrÄdstartare Postat 28 juni 2006 För att fÄ Ànnu lite bÀttre resultat, sÄ kan du prova att göra en tunnare ram som mest gÄr runt hörnen - eller om du tar upp hÄl med en hÄlsÄg i sidor och topp/botten. DÄ vinner du lite extra absorberande yta och konstruktionen blir lite lÀttare. Alternativet kan ocksÄ vara att anvÀnda aluminiumprofiler av nÄgot slag... Hur menar du? Ramen Àr ju rÀtt tunn som den Àr nu.
Claes Holmerup Postat 28 juni 2006 Postat 28 juni 2006 För att fĂ„ Ă€nnu lite bĂ€ttre resultat, sĂ„ kan du prova att göra en tunnare ram som mest gĂ„r runt hörnen - eller om du tar upp hĂ„l med en hĂ„lsĂ„g i sidor och topp/botten. DĂ„ vinner du lite extra absorberande yta och konstruktionen blir lite lĂ€ttare. Alternativet kan ocksĂ„ vara att anvĂ€nda aluminiumprofiler av nĂ„got slag... Hur menar du? Ramen Ă€r ju rĂ€tt tunn som den Ă€r nu. Ok - det blir kanske för tunt för att bĂ€ra upp vikten dĂ„? Annars Ă€r det bra om Ă€ven sidorna kan vara med och absorbera. Det kan göra en rejĂ€l skillnad - speciellt som de hĂ€nger fritt. Annars kan man förstĂ„s komplettera med en till om man behöver mer dĂ€mpning... đ±
DrHans Postat 28 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 28 juni 2006 För att fĂ„ Ă€nnu lite bĂ€ttre resultat, sĂ„ kan du prova att göra en tunnare ram som mest gĂ„r runt hörnen - eller om du tar upp hĂ„l med en hĂ„lsĂ„g i sidor och topp/botten. DĂ„ vinner du lite extra absorberande yta och konstruktionen blir lite lĂ€ttare. Alternativet kan ocksĂ„ vara att anvĂ€nda aluminiumprofiler av nĂ„got slag... Hur menar du? Ramen Ă€r ju rĂ€tt tunn som den Ă€r nu. Ok - det blir kanske för tunt för att bĂ€ra upp vikten dĂ„? Annars Ă€r det bra om Ă€ven sidorna kan vara med och absorbera. Det kan göra en rejĂ€l skillnad - speciellt som de hĂ€nger fritt. Annars kan man förstĂ„s komplettera med en till om man behöver mer dĂ€mpning... đ± Panelen i sig Ă€r ju ganska tunn och vinglig, tror inte det hade gĂ„tt med sĂ„ mycket tunnare. Hur lĂ„ng skall dom sitta frĂ„n taket tror du? jag har ju lĂ€mnat en rejĂ€l luftglipa emellan.
IDF Postat 28 juni 2006 Postat 28 juni 2006 fanken va snyggt det blev..kanske nallar ditt recept till min studio..đ± Tackar, sno pĂ„ du đ tackar!! jag blev verkligen inspirerad av dessa bilder o tips!! skitskoj!! dom blev verkligen hur snygga som helst.. antar att dom Ă€r vĂ€ldigt praktiska med, dvs. har en bra roll i akustiken!!! jag hade planer pĂ„ ett bygge med vĂ€rldens mest komplicerade ramar och allt möjligt, men detta blir det nog!! skitsnyggt det blev by the way!!
Claes Holmerup Postat 28 juni 2006 Postat 28 juni 2006 (redigerat) För att fĂ„ Ă€nnu lite bĂ€ttre resultat, sĂ„ kan du prova att göra en tunnare ram som mest gĂ„r runt hörnen - eller om du tar upp hĂ„l med en hĂ„lsĂ„g i sidor och topp/botten. DĂ„ vinner du lite extra absorberande yta och konstruktionen blir lite lĂ€ttare. Alternativet kan ocksĂ„ vara att anvĂ€nda aluminiumprofiler av nĂ„got slag... Hur menar du? Ramen Ă€r ju rĂ€tt tunn som den Ă€r nu. Ok - det blir kanske för tunt för att bĂ€ra upp vikten dĂ„? Annars Ă€r det bra om Ă€ven sidorna kan vara med och absorbera. Det kan göra en rejĂ€l skillnad - speciellt som de hĂ€nger fritt. Annars kan man förstĂ„s komplettera med en till om man behöver mer dĂ€mpning... đ± Panelen i sig Ă€r ju ganska tunn och vinglig, tror inte det hade gĂ„tt med sĂ„ mycket tunnare. Hur lĂ„ng skall dom sitta frĂ„n taket tror du? jag har ju lĂ€mnat en rejĂ€l luftglipa emellan. Det brukar vara lagom med 7-10cm mellan. Det blev i alla fall riktigt tjusigt! đ Redigerat 28 juni 2006 av Claes
DrHans Postat 28 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 28 juni 2006 fanken va snyggt det blev..kanske nallar ditt recept till min studio..đ± Tackar, sno pĂ„ du đ tackar!! jag blev verkligen inspirerad av dessa bilder o tips!! skitskoj!! dom blev verkligen hur snygga som helst.. antar att dom Ă€r vĂ€ldigt praktiska med, dvs. har en bra roll i akustiken!!! jag hade planer pĂ„ ett bygge med vĂ€rldens mest komplicerade ramar och allt möjligt, men detta blir det nog!! skitsnyggt det blev by the way!! Ja det vart fint.
DrHans Postat 28 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 28 juni 2006 För att fĂ„ Ă€nnu lite bĂ€ttre resultat, sĂ„ kan du prova att göra en tunnare ram som mest gĂ„r runt hörnen - eller om du tar upp hĂ„l med en hĂ„lsĂ„g i sidor och topp/botten. DĂ„ vinner du lite extra absorberande yta och konstruktionen blir lite lĂ€ttare. Alternativet kan ocksĂ„ vara att anvĂ€nda aluminiumprofiler av nĂ„got slag... Hur menar du? Ramen Ă€r ju rĂ€tt tunn som den Ă€r nu. Ok - det blir kanske för tunt för att bĂ€ra upp vikten dĂ„? Annars Ă€r det bra om Ă€ven sidorna kan vara med och absorbera. Det kan göra en rejĂ€l skillnad - speciellt som de hĂ€nger fritt. Annars kan man förstĂ„s komplettera med en till om man behöver mer dĂ€mpning... đ± Panelen i sig Ă€r ju ganska tunn och vinglig, tror inte det hade gĂ„tt med sĂ„ mycket tunnare. Hur lĂ„ng skall dom sitta frĂ„n taket tror du? jag har ju lĂ€mnat en rejĂ€l luftglipa emellan. Det brukar vara lagom med 7-10cm mellan. Det blev i alla fall riktigt tjusigt! đ Skall mĂ„tta och se om det vart nog dĂ„, kanske inte riktigt vart 7cm Jag har sett nĂ„gra som vinklat sĂ„danna hĂ€r takabsorbenter emot sig ovanför monitorerna. Finns det nĂ„gon vits med det?
Claes Holmerup Postat 28 juni 2006 Postat 28 juni 2006 För att fĂ„ Ă€nnu lite bĂ€ttre resultat, sĂ„ kan du prova att göra en tunnare ram som mest gĂ„r runt hörnen - eller om du tar upp hĂ„l med en hĂ„lsĂ„g i sidor och topp/botten. DĂ„ vinner du lite extra absorberande yta och konstruktionen blir lite lĂ€ttare. Alternativet kan ocksĂ„ vara att anvĂ€nda aluminiumprofiler av nĂ„got slag... Hur menar du? Ramen Ă€r ju rĂ€tt tunn som den Ă€r nu. Ok - det blir kanske för tunt för att bĂ€ra upp vikten dĂ„? Annars Ă€r det bra om Ă€ven sidorna kan vara med och absorbera. Det kan göra en rejĂ€l skillnad - speciellt som de hĂ€nger fritt. Annars kan man förstĂ„s komplettera med en till om man behöver mer dĂ€mpning... đ± Panelen i sig Ă€r ju ganska tunn och vinglig, tror inte det hade gĂ„tt med sĂ„ mycket tunnare. Hur lĂ„ng skall dom sitta frĂ„n taket tror du? jag har ju lĂ€mnat en rejĂ€l luftglipa emellan. Det brukar vara lagom med 7-10cm mellan. Det blev i alla fall riktigt tjusigt! đ Skall mĂ„tta och se om det vart nog dĂ„, kanske inte riktigt vart 7cm Jag har sett nĂ„gra som vinklat sĂ„danna hĂ€r takabsorbenter emot sig ovanför monitorerna. Finns det nĂ„gon vits med det? Eventuellt - Ă„tminstone om tyget Ă€r tĂ€tt och har en hĂ„rd yta som kan reflektera höga frekvenser. Om du i sĂ„ fall vinklar skivorna lite bakĂ„t, sĂ„ kommer dessa studsar att hamna bakom dig i stĂ€llet för att komma lagom till dina öron, tidsförskjutet jĂ€mfört med direktsignalen frĂ„n monitorerna. Kolla med spegelmetoden...
DrHans Postat 28 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 28 juni 2006 Tack för svaren Claes! Har material kvar för minst tvĂ„ till tror jag om nĂ„gon som inte orkar snickra vill köpa klara đ±
IDF Postat 28 juni 2006 Postat 28 juni 2006 Tack för svaren Claes! Har material kvar för minst tvĂ„ till tror jag om nĂ„gon som inte orkar snickra vill köpa klara đ 2 frĂ„gor. vart finns du med dom? vad ska du ha för dom!? men inte ifall jag vill köpa, eftersom detta inte e ett köp/sĂ€ljforum.. đ pma mig isf. đ
dancedancedance Postat 29 juni 2006 Postat 29 juni 2006 borde man inte kunna skipa trÀrammen och fÀsta i tyget direkt?
DrHans Postat 29 juni 2006 TrÄdstartare Postat 29 juni 2006 borde man inte kunna skipa trÀrammen och fÀsta i tyget direkt? Det kan man vÀl göra. DÄ skulle det dock se ut som en stor kudde i taket.
dancedancedance Postat 29 juni 2006 Postat 29 juni 2006 ja, nu ser det ju mycket bĂ€ttre ut, som en bĂ€dmadrass đ just det, förresten hans.
BadBoy Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 tar upp en gammal trÄd , DrHans jag undrar var du fick tag pÄ sÄ stora bitar av den skumgummit du hade pÄ vÀggarna ? (den som ser ut som Àggkartonger)
Claes Holmerup Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 tar upp en gammal trĂ„d , DrHans jag undrar var du fick tag pĂ„ sĂ„ stora bitar av den skumgummit du hade pĂ„ vĂ€ggarna ? (den som ser ut som Ă€ggkartonger) De hemmabyggda stora absorbenterna Ă€r nog vĂ€ldigt mycket effektivare Ă€n det skummaterialet. Det ser ut att vara vĂ€ldigt tunt och kommer dĂ€rför bara att dĂ€mpa diskant... Det finns bra akustikskum frĂ„n t ex Auralex och GoldenAge. Bara att kolla hos nĂ€rmaste butik eller hos undertecknad... đ
Lilleman Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 (redigerat) tar upp en gammal trĂ„d , DrHans jag undrar var du fick tag pĂ„ sĂ„ stora bitar av den skumgummit du hade pĂ„ vĂ€ggarna ? (den som ser ut som Ă€ggkartonger) De hemmabyggda stora absorbenterna Ă€r nog vĂ€ldigt mycket effektivare Ă€n det skummaterialet. Det ser ut att vara vĂ€ldigt tunt och kommer dĂ€rför bara att dĂ€mpa diskant... Det finns bra akustikskum frĂ„n t ex Auralex och GoldenAge. Bara att kolla hos nĂ€rmaste butik eller hos undertecknad... đ Jag ber om ursĂ€kt om jag kapar trĂ„den lite... Men jag har en frĂ„ga till den gode Claes... đ - NĂ€r jag sĂ€tter en skum-basfĂ€lla som "typ" FoamZorb LF Trap300 dĂ„ sĂ€ljs ju i paket om 4st 600x300mm... Hur högt (eller lĂ„gt) ifrĂ„n golvet bör dessa oftast placeras för att fĂ„ maximal effekt... ? Edit: Ăndrade till "den gode Claes" Vh, Lilleman Redigerat 2 juli 2006 av Lilleman
Florian le Sage Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 "orakel" Ă€r vĂ€l att ta i va...alla pratar vi för vĂ„ra produkter etc om vi Ă€r sĂ€ljare eller sĂ„, ett orakel Ă€r nĂ„gon som siar om okĂ€nda ting och hĂ€ndelser bortom tid och rum under influenser av kemiska substanser/gaser etc...ett ljudorakel skulle dĂ„ vara nĂ„gon som avslöjar dolda ting om ljudutrustning pĂ„ ett revolutionerande och omkullkastande sĂ€tt vilket inte torde vara fallet hĂ€r... đ
IDF Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 (redigerat) "..jag har en frĂ„ga till oraklet Claes... đ  " verkar snarare lite ironi över de hela.. đ đ Redigerat 2 juli 2006 av IDF
Claes Holmerup Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 tar upp en gammal trĂ„d , DrHans jag undrar var du fick tag pĂ„ sĂ„ stora bitar av den skumgummit du hade pĂ„ vĂ€ggarna ? (den som ser ut som Ă€ggkartonger) De hemmabyggda stora absorbenterna Ă€r nog vĂ€ldigt mycket effektivare Ă€n det skummaterialet. Det ser ut att vara vĂ€ldigt tunt och kommer dĂ€rför bara att dĂ€mpa diskant... Det finns bra akustikskum frĂ„n t ex Auralex och GoldenAge. Bara att kolla hos nĂ€rmaste butik eller hos undertecknad... đ Jag ber om ursĂ€kt om jag kapar trĂ„den lite... Men jag har en frĂ„ga till oraklet Claes... đ - NĂ€r jag sĂ€tter en skum-basfĂ€lla som "typ" FoamZorb LF Trap300 dĂ„ sĂ€ljs ju i paket om 4st 600x300mm... Hur högt (eller lĂ„gt) ifrĂ„n golvet bör dessa oftast placeras för att fĂ„ maximal effekt... ? Vh, Lilleman Orakel? Njae - som Florian sĂ€ger, sĂ„ Ă€r det definitivt att ta i... Jag försöker bara vidarebefordra sĂ„dant som jag har snappat upp hĂ€r och dĂ€r genom Ă„ren, pĂ„ NĂ€tet och av egen erfarenhet. Jag har ingen formell akustikutbildning, sĂ„ det finns sĂ€kert flera i forumet som Ă€r betydligt mer kunniga pĂ„ omrĂ„det Ă€n jag... NĂ„ja - för att det ska bli mest effektivt med LF Trap 300 eller liknande (LENRD frĂ„n Auralex etc), sĂ„ ska man sĂ€tta dem hela vĂ€gen frĂ„n golv till tak - och gĂ€rna i vinkeln mellan vĂ€gg och tak ocksĂ„, om det behövs - men det blir billigare och Ă€nnu lite effektivare (tyvĂ€rr ocksĂ„ mer jobb) med mineralullskivor som man klĂ€r in, som Hans har gjort. Nu tĂ€nker jag pĂ„ ett kontrollrum och vĂ€ggen bakom högtalarna...
Itzhak Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 jaha, Àr det nÄgon som passat pÄ att spela in ute i det fria, nu nÀr det Àr varmt ute? ja, med tanke pÄ att slippa reflektioner.
Lilleman Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 Orakel? Njae - som Florian sĂ€ger, sĂ„ Ă€r det definitivt att ta i...Jag försöker bara vidarebefordra sĂ„dant som jag har snappat upp hĂ€r och dĂ€r genom Ă„ren, pĂ„ NĂ€tet och av egen erfarenhet. Jag har ingen formell akustikutbildning, sĂ„ det finns sĂ€kert flera i forumet som Ă€r betydligt mer kunniga pĂ„ omrĂ„det Ă€n jag... NĂ„ja - för att det ska bli mest effektivt med LF Trap 300 eller liknande (LENRD frĂ„n Auralex etc), sĂ„ ska man sĂ€tta dem hela vĂ€gen frĂ„n golv till tak - och gĂ€rna i vinkeln mellan vĂ€gg och tak ocksĂ„, om det behövs - men det blir billigare och Ă€nnu lite effektivare (tyvĂ€rr ocksĂ„ mer jobb) med mineralullskivor som man klĂ€r in, som Hans har gjort. Nu tĂ€nker jag pĂ„ ett kontrollrum och vĂ€ggen bakom högtalarna... Jaha, men jag har sett pĂ„ mĂ„nga reklam bilder att dom sĂ€tter dom, typ i mitten av vĂ€ggen. Typ 60cm ifrĂ„n golvet och taket... Jag har lite problem, speciellt i ett hörn i inspelningsrummet... Jag skulle tro att dom frekvenserna ligger strax över 400... Faktum Ă€r att det inte Ă€r sĂ„ svĂ„rt att fĂ„ bort dom, en stol med en jacka eller sĂ„ i hörnet tar bort dom, men det ser ju inte sĂ„ proffsigt ut... đ Problemet med att ha skummaterial Ă€nda ner till golvet Ă€r ju att det lĂ€tt blir sunkit och missfĂ€rgat... đ
Claes Holmerup Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 Orakel? Njae - som Florian sĂ€ger, sĂ„ Ă€r det definitivt att ta i...Jag försöker bara vidarebefordra sĂ„dant som jag har snappat upp hĂ€r och dĂ€r genom Ă„ren, pĂ„ NĂ€tet och av egen erfarenhet. Jag har ingen formell akustikutbildning, sĂ„ det finns sĂ€kert flera i forumet som Ă€r betydligt mer kunniga pĂ„ omrĂ„det Ă€n jag... NĂ„ja - för att det ska bli mest effektivt med LF Trap 300 eller liknande (LENRD frĂ„n Auralex etc), sĂ„ ska man sĂ€tta dem hela vĂ€gen frĂ„n golv till tak - och gĂ€rna i vinkeln mellan vĂ€gg och tak ocksĂ„, om det behövs - men det blir billigare och Ă€nnu lite effektivare (tyvĂ€rr ocksĂ„ mer jobb) med mineralullskivor som man klĂ€r in, som Hans har gjort. Nu tĂ€nker jag pĂ„ ett kontrollrum och vĂ€ggen bakom högtalarna... Jaha, men jag har sett pĂ„ mĂ„nga reklam bilder att dom sĂ€tter dom, typ i mitten av vĂ€ggen. Typ 60cm ifrĂ„n golvet och taket... Jag har lite problem, speciellt i ett hörn i inspelningsrummet... Jag skulle tro att dom frekvenserna ligger strax över 400... Faktum Ă€r att det inte Ă€r sĂ„ svĂ„rt att fĂ„ bort dom, en stol med en jacka eller sĂ„ i hörnet tar bort dom, men det ser ju inte sĂ„ proffsigt ut... đ Problemet med att ha skummaterial Ă€nda ner till golvet Ă€r ju att det lĂ€tt blir sunkit och missfĂ€rgat... đ Det Ă€r ju inte sĂ€kert att du behöver ha hela vĂ€gen - men du frĂ„gade ju efter hur det blir mest effektivt... đ Om man tittar pĂ„ t ex ett sĂ„ngbĂ„s, sĂ„ kan det rĂ€cka att ha sĂ„dana ungefĂ€r i huvudhöjd och det behövs kanske inget alls under eller ovanför det. Det beror pĂ„ hur det ser ut och hur mycket problem man har... RĂ€cker det, som du sĂ€ger, att hĂ€nga upp en jacka pĂ„ en stol som stĂ„r i hörnet, sĂ„ rĂ€cker det sĂ€kert att sĂ€tta LF Traps i ungefĂ€r den höjden.
Claes Holmerup Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 jaha, Ă€r det nĂ„gon som passat pĂ„ att spela in ute i det fria, nu nĂ€r det Ă€r varmt ute? ja, med tanke pĂ„ att slippa reflektioner. Grannarna har kanske synpunkter - men annars hade det ju varit perfekt. Det Ă€r förstĂ„s lite jobbigt att köra med luftkonditionering och sĂ„dant skoj om man Ă€r utomhus - och sĂ„ fĂ„r man diverse "trevliga" miljöljud i stĂ€llet för reflektioner... đ
Lilleman Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 Orakel? Njae - som Florian sĂ€ger, sĂ„ Ă€r det definitivt att ta i...Jag försöker bara vidarebefordra sĂ„dant som jag har snappat upp hĂ€r och dĂ€r genom Ă„ren, pĂ„ NĂ€tet och av egen erfarenhet. Jag har ingen formell akustikutbildning, sĂ„ det finns sĂ€kert flera i forumet som Ă€r betydligt mer kunniga pĂ„ omrĂ„det Ă€n jag... NĂ„ja - för att det ska bli mest effektivt med LF Trap 300 eller liknande (LENRD frĂ„n Auralex etc), sĂ„ ska man sĂ€tta dem hela vĂ€gen frĂ„n golv till tak - och gĂ€rna i vinkeln mellan vĂ€gg och tak ocksĂ„, om det behövs - men det blir billigare och Ă€nnu lite effektivare (tyvĂ€rr ocksĂ„ mer jobb) med mineralullskivor som man klĂ€r in, som Hans har gjort. Nu tĂ€nker jag pĂ„ ett kontrollrum och vĂ€ggen bakom högtalarna... Jaha, men jag har sett pĂ„ mĂ„nga reklam bilder att dom sĂ€tter dom, typ i mitten av vĂ€ggen. Typ 60cm ifrĂ„n golvet och taket... Jag har lite problem, speciellt i ett hörn i inspelningsrummet... Jag skulle tro att dom frekvenserna ligger strax över 400... Faktum Ă€r att det inte Ă€r sĂ„ svĂ„rt att fĂ„ bort dom, en stol med en jacka eller sĂ„ i hörnet tar bort dom, men det ser ju inte sĂ„ proffsigt ut... đ Problemet med att ha skummaterial Ă€nda ner till golvet Ă€r ju att det lĂ€tt blir sunkit och missfĂ€rgat... đ Det Ă€r ju inte sĂ€kert att du behöver ha hela vĂ€gen - men du frĂ„gade ju efter hur det blir mest effektivt... đ Om man tittar pĂ„ t ex ett sĂ„ngbĂ„s, sĂ„ kan det rĂ€cka att ha sĂ„dana ungefĂ€r i huvudhöjd och det behövs kanske inget alls under eller ovanför det. Det beror pĂ„ hur det ser ut och hur mycket problem man har... RĂ€cker det, som du sĂ€ger, att hĂ€nga upp en jacka pĂ„ en stol som stĂ„r i hörnet, sĂ„ rĂ€cker det sĂ€kert att sĂ€tta LF Traps i ungefĂ€r den höjden. DĂ„ fĂ„r jag nog sĂ€tta upp en sĂ„dan paket pĂ„ önskelistan dĂ„... 1400 var ju inte sĂ„ farligt för 2 hörn... Och det skulle ju se bra ut ocksĂ„... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.