furstan Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 Hej, Har funderingar pÄ en till mikrofon. Den ska i stort sett enbart anvÀndas till sÄng. Just nu har jag en Studio Projects B1 och undrar om en mic för nÄnstans mellan 2 och 4 tusen skulle göra en stor skillnad? Isf vilken mic rekommenderas? Mvh Kristoffer
Mutz Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 Vet inte om den gör stor skilnad. Eller lÄter bÀttre Àn B1. Men Tsm mt 47 rör mick, lÄter i mina öron grymt bra för den lilla pengen. 1995 kan du köpa den för.
furstan Postat 19 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 19 juni 2006 Tackar đ± ska ta mig en titt pĂ„ den. Kan ju passa att frĂ„ga om ljudkort pĂ„ en gĂ„ng. Kör pĂ„ ett M-Audio delta 1010LT just nu och Ă€r grymmt nöjd. Kanske behöver lite fler in:s och out:s snart och Ă€r det dĂ„ vĂ€rt att köpa ett dyrare kort? Hur mycket skillnad blir det? NĂ„gra rekommendation?
hegobald Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 Precis som Hans Àr inne pÄ hÀr ovan sÄ spelar just mikrofonförstÀrkaren en stor roll i sammanhanget dÄ du kliver upp i prisnivÄ. Sen Àr det frÄgan vad du Àr ute efter för karaktÀr pÄ micken ocksÄ... Kan ju vara som sÄ att du Àr ute efter det dÀr varma lite luddiga ljudet man kan fÄ frÄn en ribbonmic eller sÄ vill du ha ett helt ofÀrgat ljud ocksÄ.. Men börja med och lyssna pÄ lite exempel pÄ Claes hemsida... DÀr finns det mÄÄÄnga mickar att lyssna pÄ. Kolla in hans underbara samling pÄ http://testing.holmerup.biz/mic_pretest/
Claes Holmerup Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 Precis som Hans Ă€r inne pĂ„ hĂ€r ovan sĂ„ spelar just mikrofonförstĂ€rkaren en stor roll i sammanhanget dĂ„ du kliver upp i prisnivĂ„. Sen Ă€r det frĂ„gan vad du Ă€r ute efter för karaktĂ€r pĂ„ micken ocksĂ„... Kan ju vara som sĂ„ att du Ă€r ute efter det dĂ€r varma lite luddiga ljudet man kan fĂ„ frĂ„n en ribbonmic eller sĂ„ vill du ha ett helt ofĂ€rgat ljud ocksĂ„..Men börja med och lyssna pĂ„ lite exempel pĂ„ Claes hemsida... DĂ€r finns det mÄÄÄnga mickar att lyssna pĂ„. Kolla in hans underbara samling pĂ„ http://testing.holmerup.biz/mic_pretest/ đź DĂ„ slapp jag sĂ€ga det sjĂ€lv denna gĂ„ngen... đ
furstan Postat 20 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 20 juni 2006 Mm.. har tagit mig igenom första och andra omgĂ„ngen.. ingen mic som kĂ€nns sĂ„dĂ€r: den hĂ€r skulle lyfta sĂ„ngen skyhögt.... Ă€n! hehe, tack för tipsen iaf đ ska kĂ€mpa vidare genom micdjungeln
Claes Holmerup Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 GĂ„ inte igenom för mĂ„nga samtidigt, bara - för dĂ„ blir man "fartblind" och hör till slut ingen skillnad alls... đ Vissa modeller Ă€r det vĂ€ldigt liten skillnad mellan, eftersom det finns en del som kommer frĂ„n samma fabrik i Kina, som bara har fĂ„tt ett annat namn tryckt pĂ„ mikrofonkroppen...
furstan Postat 20 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 20 juni 2006 Mmm, tar 5 i taget och tar ut en "vinnare" bland dem och sĂ„ gör jag sĂ„ tills jag har typ 2-4st kvar och jĂ€mför sedan dessa med B1:an... đ
furstan Postat 20 juni 2006 TrĂ„dstartare Postat 20 juni 2006 (redigerat) Great, hĂ„ller mig till det dĂ„ đ Medelar vad jag kommit fram till om ett par dagar đ Redigerat 20 juni 2006 av furstan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.