Jump to content
Annons

watch yourself


Odel

  

6 röster

  1. 1. watch yourself

    • 5
      0
    • 4
      3
    • 3
      2
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: watch yourself

ARTIST/GRUPP: Daniel

GENRE: rock

LÅTLÄNGD: 3 min

KOMPOSITÖR: Daniel och Lina

PRODUCENT: Daniel

MEDVERKANDE: Daniel

INSPELNINGSÅR: 2004-06-16

FORMAT: mp3

STORLEK: 4 MB

LÅTLÄNK: watch yourself

ok... Lina låg i badet och ville inte kliva upp när jag bad henne komma och sjunga...

så nu kan ni få nöjet att höra mig yla... 😉

Redigerat av Odel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle gärna ha lyssnat och kommit med (positiv)kritik... Men låten gick ju inte att lyssna på 🙁

Asså... Det funkade inte att ladda hem den 🙂

Redigerat av osiris
Link to comment
Dela på andra sajter

oj..vad fräckt...hörde massa gamla godingar i det här + ett eget uttryck..

Liten grej bara.

virveln har en liten diskanttopp som inte passar riktigt det låter inte lika lo-fi som resten av låten..lite för snygg..notcha ner den 2 db

..rösten upp 2 db

gitarrena kicken och hatten funkar rakt av..

göttpåse... p.s lina skulle väl ändå inte sjunga den här låten va? det hade blivit en helt annan grej...hahaha..bra val...

hoppas inte lina klipper av mig hälsenorna nu...aaajj 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, kul med uppskattning.

virveln har en liten diskanttopp som inte passar riktigt det låter inte lika lo-fi som resten av låten..lite för snygg..notcha ner den 2 db

vad notcha? hitta rätt frekvens med eq och sänka lite... fattat rätt?

hoppas inte lina klipper av mig hälsenorna nu...aaajj 

du behöver inte oroa dig för dina hälsenor... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar inte riktigt sångljudet. Skulle önska att det låt lite "närmare". Rösten drunknar lite i mixen tycker jag. kanske annorlunda reverb?

ligger inget reverb alls på sången (utom i sticket), bara lite delay... kan vara det som får sången att inte låta "nära"?

kan man få det att låta "närmare" och endå ha lite delay/reverb? hur?

😲😎🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna har (precis som tidigare sagts) lite för klar diskant och blir därför lite kliniska jämfört med gitarr och sång. Skär ner lite på diskanten på trummorna alltså.

Jag gillar idén att sången där du placerat sången i en så totalt annorlunda rumsklang (storlek/eko) än övriga instrument, annars blir det lätt att den konkurerar ut gitarrerna.

Syysst rock, precis sådant som jag själv spelade under "lira-i-band-perioden"

Gott! 😆

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

vad notcha? hitta rätt frekvens med eq och sänka lite... fattat rätt?

Japp... antingen ett notchfilter.. eller en paramterisk EQ med ett smalt band ( högt Q-värde ) och skär 2 db ( som jag tycker det låter som..det kan vara fel )

..kom o tänka på att du kanske ska undvika notchfilter om du bara ska dämpa signalen med 2 db

o tack för att mina hälsenor får vara kvar.. 🙂

Använder du ett långt predelay typ 100ms o uppåt kan du få rösten både nära och med mycket reverb..

eller använda ett kort delay enbart... det blir en liknande effekt som predelayet, skillnaden blir att delayet imiterar ett pyttelitet rum utan direkt efterklang..( delayet ska inte ha någon feedback alltså)

delay under 40ms upplevs som homogent med grundljudet..allting över gör delaystudsen hörbar..testa.. du kan få värsta dancehall/reggae-effekten på sången... 😉 Heavy-reggae-bom-bang-poff lixom??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...