Jump to content
Annons

Synthen på won't get fooled again


DavidW

Recommended Posts

Hej!

Är det nån som vet vad det är för ljud som de gamla rävarna i the who använder på won't get fooled again? Alltså i inledningen av låten och därefter. Finns det nån bra mjukvarusimulering på denna?

Tacksam för alla svar!

//David.

Redigerat av DavidW
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
captain nemo (oregistrerad)

Det är nog en ARP 2600.

//nemo

Edit: Äh, Florian var snabbare...

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

haha-ett sånt där hade jag i kombination med mitt fina SOUNDCRAFT series II i en källarstudio i FILMSTADEN i Råsunda(gamla rekvisitaförrådet) innan dom rev skiten för bostäder... 😉

sålde det till några Indianer som hade varit statister när dom var smågrabbar i djungeln där Werner Herzog spelade in Aguirre Guds Vrede och Fitzcarraldo på 70-talet, när dom kom ner i studion och såg mina fotocollage på gamla filmstjärnor och bl.a. Klaus Kinski i en scen därifrån freakade dom ur och berättade historien! Coooool... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett videoklipp med Pete när han berättar om hur just den slingan kom till och då sitter han hemma i sin studio med en Hammond kopplad till ett sample & hold filter i en ARP2600. Men senare visas en annan, gammal bild på honom när han sitter vid en Lowreyorgel och en EMS VCS3 och då säger han att det var den utrustningen han hade på inspelningen. Så slingan kommer från en Lowrey som kopplats genom filtret på en EMS VCS3. 🙂

Det finns en schysst emulering av det ljudet som preset i Alesis Ion kan tilläggas.

71_studio_emsvcs3-lowery.jpg

http://www.thewho.net/whotabs/equip-baba.htm

Redigerat av Airwolf
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...