Jump to content
Annons

Perrra - Asshunter


Recommended Posts

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Jaru det låter sannerligen riktigt jävligt häftigt måste jag säga och det är minsann inget fel på låtarna heller. Kanske inte min favoritgengre men ändå. Och som Majken sa du kanske skulle försöka få pröjs fört. Kan ju bli ett par glad år på Ibiza och glöm inte oss då vi vill oxå sippa shots vid poolkanten 🙂 . Lycka till

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni tänka er att dessa tillsammans med min andra musik tagits hem över 300.000 gånger på 6 dagar?  TREHUNDRATUSEN mp3 downloads.. sinnessjukt 🙂

Grattis!

Men... Men oavsett om du "var tidigare ute" med musik om datorer eller inte, så har du medvetet ridit på Basshunter-vågen nu 😛

Det spelar ingen roll om du gillar eller hatar Basshunter. Rider du på rätt våg, så går det såhär bra! 😄

Ett vanligt knep i musikbranschen. Alla framgångsrika "koncept" kopieras. Artister ploppar upp och formar sig efter det som funkar.

Pojkbanden växte som svampar i jorden efter NKOTB, East17 och BSB.

När Oasis och Blur blev stora, skulle alla genast leta efter nya britpop-band! Och sen fylldes skivaffärerna av 10-20 kloner om året. Eller latinvågen med Ricky Martin och J.Lo som främsta frontfigurer...

Eller Britney, som sjöng sockersöta popdancelåtar som Oops! I did it again. Sen blev marknaden mättad, och marknaden i USA var mer inriktad på Alternative och R&B. Britney kunde inte sjunga som Nickelback, så hon fick göra I'm A Slave 4 U istället och Christina gjorde Dirty. Avril fyllde glappet på den andra sidan.

Vad gäller idag då? Jag såg reklamen för Absolute Dance på TV och reagerade på att alla låtar i reklamen byggde på stort kompressorpump med sidechain... Det funkade ju för Prydz. 😉

Hiphopvärlden från Malmö har svängt in mer och mer in på reggae under de senaste åren. Nu är är bandet "Helt Off" istället helt rätt. 😉

Och nu reggaeinspirationen vandrar vidare i Elias feat. Frans 😮

Mitt tips är att du satsar på en ny scen där du kan göra nåt oväntat.

Att bära monstermasker på scen är inte ovanligt, t.ex. Slipknot. Men när Lordi gör entré i ESC!! Då tänder det till. 😄

Gör nåt oväntat alltså.

Eller så skiter du i att göra nåt eget, och följer ett beprövat recept. Vilken våg kan du rida på härnäst? Själv funderar jag på en VM-låt 😱

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade lixom inte förväntat mig så sjukt mkt downloads .. tro mig . det va mest som en rolig sak .

men naturligtvis så rider jag på vågen så länge jag kan nu , men nu är det nog snart slut, och kommer releasa helt egna grejer då jag nu redan "har mina lyssnare" 😄

"varför man 'hatar' basshunter" är lite starkt ord.

Men ta tex videon.. kan inte bli så mkt mer patetiskt.. och alla säger att han gjort både låten och videon oseriöst.. det är ju rent skitsnack.. vem lägger 3-4 layers synthar på en oseriös låt lixom.

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

'Då är min fråga, varför hatar man Basshunter?'

Jag förstår den extrema datorspelsnörden att det kan vara roligt att lyssna på. Annars är det helt sjukt om man gillar det enligt mig, texterna är ju skit, låtarna är ju som låtarna har varit inom fjortistrance de senaste antal åren så det är knappast något som skulle kunna sopa mattan med de riktigt stora trance-musikerna. Antar att man bör va rikligt naiv för att gilla basshunters musik för hans texter och musik.

Eller tror alla fortfarande att det handlar om en BÅT? 😄

Redigerat av newform
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår fortfarande inte, jag själv gillar tex inte hip-hop men för detspringer inte jag runt och gör g-unit dissar och hatar en massa? Okej Basshunters låtar är inte direkt vad jag lyssnar på heller, men som polare måste man väl ändå visa respekt och ifrågasätta varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

rapport 2/6

nästan lite gullig berättelse ju... 😆

Men vad i alla glödheta??? 😳 Både i presentationen och i reportaget säger de "båten Anna", utan att ge den lille basjägaren möjlighet att berätta hur det uttalas (dvs [bått]) eller vad den handlar om. Nu kommer det ju bli än mer förvillande för folket där ute... Men det kanske är meningen?

Skrämmande att NRJ's musikchef gillar låten. Själv tycker jag att den stinker...

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

Men ta tex videon.. kan inte bli så mkt mer patetiskt.. och alla säger att han gjort både låten och videon oseriöst.. det är ju rent skitsnack.. vem lägger 3-4 layers synthar på en oseriös låt lixom.

..fast om man tror att en låt om en IRC-bot är en seriös låt har man ju helt klart lagt hjärnan någon annanstans än i skallen. 😆

Jag kan lägga in 16 synthlayers på en oseriös låt. Vill du höra?

Sen undrar jag också varför du tycker att en video med en trampbåt, en buggy och en snubbe som sitter framför sin dator är en seriös video?

Redigerat av nurfen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Såg tråden om just den här diskussionen om hur Basshunter och låten kom till,, ble aningen besviken kring funderingarna kring allt faktiskt!

Ngn gång får väl en människa ha lite tur på sin sida...Visst jag kanske inte diggade låten heller till en början, men numer har man den i huvvet, man kan texten utantill och melodin!

Men att säga saker som CITAT ""varför man 'hatar' basshunter" är lite starkt ord.

Men ta tex videon.. kan inte bli så mkt mer patetiskt.. och alla säger att han gjort både låten och videon oseriöst.. det är ju rent skitsnack.. vem lägger 3-4 layers synthar på en oseriös låt lixom." SLUT CITAT

E det inte lite som att bita sig själv i tungan där? (inget illa ment så perra) Men vad har folk emot honom egentligen? han e ju ingen skådespelare eller en renodlad artist på något vis!...

Dubbelmoral? Ska inte säga något för jag visste inte vad jag skulle tycka om låten från första början själv heller..Den smälter in i min vardag iallafall nu!

Sen detta om vem som skriver en låt om en BOT...jadu..det finns folk som kan svara på den frågan också säkerligen! Eller rättare sagt jag vet att det finns folk som vet hur det gick till!

Sen en annan sak, måste allting handla om rosor o skit,, folk förväntar sig oväntade saker, som ni nämnt i tidigare trådar om copy cats....att musikstilarna APAR efter varandra,, klart de gör,, men det e som man säger kommer alltid bara finnas ETT ORGINAL!

tack för mig!

Redigerat av NewBorn
Link to comment
Dela på andra sajter

Enformighetens mening "Sen en annan sak" Vad har jag fått det ifrån?

Men iallafall.....

Om man nu inte gillar melodin eller videon...varför lägga tid på o göra om låten?

Bara en simpel fråga!

Redigerat av NewBorn
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...