Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallelÄ,

FrÄga: Ni som redan har investerat i EZ Drummer, finns det mutade cymbaler att tillgÄ, dvs. crash och ride, inte Hi-hat? Jag suktar efter att kunna fixa till trevliga metalkomp a la Opeth eller Cannibal Corpse (lÀs: introt till Hammersmashed face).

LikasÄ: Finns det vispar inspelade (förutom pÄ cocktailsetet dÄ)?

Med vÀnligaste hÀlsningar

baztin

Annons
Postat

Har inte en aning, men jag vill ocksÄ gÀrna veta.

För om det inte gÄr att göra en sÄdan enkel sak blir det definitivt inget köp för min del.

Postat

Ja det hÀr Àr ju en viktig funktion som man anvÀnder mycket..

Dom som köpt EZ Drummer borde vÀl veta antar jag :rolleyes:

Postat (redigerat)

Svaret pÄ eders frÄga Àr: JA! Jag blev glatt förvÄnad eftersom det Àr en typisk grej som brukar saknas tycker jag... :rolleyes:

Edit:

Jag kan lĂ€gga upp ett exempel pĂ„ detta nĂ€r jag kommer hem efter dagens dos av slaveri. (Slaveri sĂ€ger jag... som sitter o dricker en kopp kaffĂ© och lĂ€ser pĂ„ forumet f.t. 😏)

Redigerat av Hellpig
Postat

Nej, shit! Nu Ă€r det bestĂ€mt! Jag SKA köpa EZDrummer... sĂ„ fort nĂ€sta studiemedel kommer in (Borde inte vara mer Ă€n et par veckor kvar nu 🙁 )

Postat
Det Àr dessutom sÄ fiffigt att velocity styr lÀngden pÄ crashen. Ju högre velocity, desto snabbare dÀmpning.

Aha... en finess som jag hade bommat! Det Àr ju strÄlande!!

Postat

LĂ€ckert vĂ€rre! Nu blir det definitivt ett köp för mig med 😆.

Men hur var det med vispar dÄ? Kanske inte riktigt lika viktigt för mig, men det vore ju skoj om det fanns...

Postat

Vispar finns tyvÀrr inte med Àn sÄ lÀnge. Men mÄnga frÄgar efter det pÄ Toontracks forum sÄ dom kommer nog slÀnga in sÄdana förr eller senare somehow.

Postat
Finns inte china? finns splash?

och hur Àr det egentligen med dubbelkagge?

Ingen china, ingen splash men dubbelkagge funkar prima. LÀgger vÀnsterkaggen med alias-noten och sÀnker velocityn en aning.

Men allt detta kommer förmodligen finnas med i DFH expansionen som Àr pÄ g.

Postat

Hejsan, jag Ă€r musiker sĂ„ jag sysslar inte med trummor 😄

Min frĂ„ga Ă€r: Vad gör man nĂ€r man mutar en cymbal? Bjuder man den pĂ„ godis? 😛

Postat
Hejsan, jag Ă€r musiker sĂ„ jag sysslar inte med trummor 😄

Min frĂ„ga Ă€r: Vad gör man nĂ€r man mutar en cymbal? Bjuder man den pĂ„ godis? 😛

Japp! Snus och sex funkar ocksĂ„. Annars kan man försöka tysta cymbalen genom att greppa tag i den efter anslaget sĂ„ den "mutas" a'la typiskt gammalt thrash metal intro: Dish - Dish Dish - Pokka pokka pokka pokka etc 😉

Postat (redigerat)

Ja, jag misstÀnkte att det var den manövern som Äsyftades men eftersom jag inte Àr insatt i facksprÄket sÄ tyckte jag att det var bÀst att frÄga. Nu Àr jag lite klokare Àn vad jag var nyss.

Redigerat av Pluffo
Postat
Finns inte china? finns splash?

och hur Àr det egentligen med dubbelkagge?

Ingen china, ingen splash men dubbelkagge funkar prima. LÀgger vÀnsterkaggen med alias-noten och sÀnker velocityn en aning.

Men allt detta kommer förmodligen finnas med i DFH expansionen som Àr pÄ g.

fan china och splash Àr ju ett mÄste!

Hur menar du med vÀnsterkaggen? varför inte höger?

Du menar sÄ ljudet inte blir den andra lik eller?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.