Jump to content
Annons

Inköp av Mac G5


BoGarsle

Recommended Posts

Tja,

En fråga från en Pc-nisse:

Nu är det dax att köpa en Mac. Vad skall man se upp med när det gäller Mac ?

Jag hade tänkt mig en begagnad G5:a typ dubbel 2ghz, Finns de i olika modeller ? (typ minnestyp o.s.v )

Vet att det fanns flera modeller av G4:an och någon av dessa inte var så rolig.

Någon som har lite tips och råd ? rent ut av kanske en G5:a att sälja till bra pris ?

mvh

/Bo Garsle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja säger bara grattis, vad jag har hört här så är det enda du ska vara orolig över är om den är stulen och polisen hämtar den. Min 2*2.5 GHz funkar lysande, har aldrig kraschat med logic under ett års hård användning. Tyst är den dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta gäller alltid när du ska köpa en dator, oavsett märke. Försök tänka ut vad du behöver den till. hur stora projekt du kör nu etc etc. Försök även bedöma ett framtidsperspektiv. Utifrån det kan du ju börja göra bedömningar över vad du behöver i hårdvaruväg. Hur mkt minne och processorkraft du vill ha. Vad gäller problem så har väl inte macen speciellt många. Vilken sequencer ska du köra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du bör kolla upp är pci-platserna. Det har hänt rätt mycket där, pci, pci-x, pci-e. Kolla vad du ska ha för ljudkort, pci/firewire, 400-800/usb

Ska du köra via pci så kolla kompatibiliteten. Sen om du nångång ska köpa dspkort så gäller samma sak där. Annars så är det bara att rocka på! 😳

Sök på ljudkortstillverkarna support INNAN du bestämmer dig för vad du ska ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...