RayBlake (oregistrerad) Postat 24 maj 2006 Postat 24 maj 2006 Tja! Jag har pillrat lite med Studio FL ett tag men har hittills inte lyckats hitta funktionen där man kan lägga takter och toner exakt i takt, det mest logiska skulle väl vara att om man höll in SHift eller något så hoppade grejerna taktvis istället för helt fritt men jag fattar inte hur man gör?
Cloudsurfer Postat 24 maj 2006 Postat 24 maj 2006 förstår inte riktigt vad du menar men testa att högerklicka på en kanal och välj tex 'fill each 4 steps'
Emil Postat 24 maj 2006 Postat 24 maj 2006 Tja! Jag har pillrat lite med Studio FL ett tag men har hittills inte lyckats hitta funktionen där man kan lägga takter och toner exakt i takt, det mest logiska skulle väl vara att om man höll in SHift eller något så hoppade grejerna taktvis istället för helt fritt men jag fattar inte hur man gör? Leta efter en funktion som heter quantize
Lonian Postat 24 maj 2006 Postat 24 maj 2006 Om du nu har startat upp fl studio för första gången så är på playlisten alla klossar man lägger upp helt flyttbara utan att dom snappar fast i rutnätet. Om du väljer istället för (none) på Snap fältet till Line så märker du att det fastnar i takt istället.
Nexustwins Postat 24 maj 2006 Postat 24 maj 2006 Om du nu har startat upp fl studio för första gången så är på playlisten alla klossar man lägger upp helt flyttbara utan att dom snappar fast i rutnätet. Om du väljer istället för (none) på Snap fältet till Line så märker du att det fastnar i takt istället. I tidigare verationer än 4:an så är funktionen påkopplad från början.. 😲
RayBlake (oregistrerad) Postat 26 maj 2006 Postat 26 maj 2006 Aha tack så mycket för svar, ska prova på en gång! 😆
RayBlake (oregistrerad) Postat 26 maj 2006 Postat 26 maj 2006 När jag ändå är på gång skulle jag vilja fråga hur det funkar det här med "Automotion" typ om man vill göra en filtersvepning, hur gör man då?
Nexustwins Postat 26 maj 2006 Postat 26 maj 2006 När jag ändå är på gång skulle jag vilja fråga hur det funkar det här med "Automotion" typ om man vill göra en filtersvepning, hur gör man då? Antingen så är det bara att trycka på record knappen och play sen är det bara att röra på ratten du vill ha en automation på eller så högerklickar du på knappen och väljer"create automation clip", därefter klickar du en gång i nedre delen av playlisten för att lägga till en automation bit.. 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.