Jump to content
Annons

Jag gör precis som du


Ska jag sluta...och söka terapi  

19 röster

  1. 1. Ska jag sluta...och söka terapi

    • Nej
      7
    • Ja
      10


Recommended Posts

LÅTNAMN: Jag gör precis som du

GENRE: Härmo-pop

LÅTLÄNGD: 3:47

KOMPOSITÖR: Hammagrella

INSPELNINGSÅR: 2003

FORMAT: MP3

STORLEK: 4,24 MB

LÅTLÄNK: Klick

Hittade en kul låt från förra året i skåpet när jag brände en skiva till Rockfart idag. Inget märkvärdigt, lite knäppt balanserad med ljuden, hysteriskt Supertramp-piano, men texten kanske kan användas i våra debatter om piratkopiering 🙁 !

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inte vad jag brukar lyssna på, men jag kan väl försöka komma ett ett par idéer iallafall. Ignorera mig om jag har fel. 🙁

Fin gitarr.

Och så är ju låten jävligt egen, som allt annat du gör..

Skönt att någon vågar kliva utanför det slätstrukna.

Men rösten låter konstig.

Jag skulle dampa reverbet ordentligt, men framförallt sänka det.

Det skulle kanske vara coolt om du kom lyssnaren riktigt nära; torrt och nära micken.

Testa det, väl.

Överhuvudtaget skulle jag vilja uppmana dig att våga vara torrare! 🙁

Det skulle göra produktionen mer modern och "utstickande", om du förstår vad jag menar. Och gärna lite fula oväntade ljud.

Jäkligt bra jobbat, hursom.

edit: cool avatar!

Jag gillar disco-Elton som fan; Thom Bell-plattan är kanon.

Redigerat av Disco Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst, tack för comments DD.

Du har helt rätt!! Torrare och mer närvaro i rösten är nåt jag lärt mig här på forumet av Demonen och andra, så om du lyssnar på nåt som är producerat i år så är det en viss skillnad t ex denna.

Så det ska jag tänka på framöver, verkligen! Tack för att du lyssnade!

(Ja Elton regerar, eller åtminstone regerade, i synnerhet tiden kring Captain Fantastic, Tiny dancer, Goodbye Yellow Brick Road etc....)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Det här var ingen av dina bättre Hammis...men det är kul att höra gamla synder!!! Kul att man verkligen hör att du gjort framsteg. Det var det lurigaste jävla reverb jag hört tror jag....

Link to comment
Dela på andra sajter

(Ja Elton regerar, eller åtminstone regerade, i synnerhet tiden kring Captain Fantastic, Tiny dancer, Goodbye Yellow Brick Road etc....)

OT: Tiny Dancer är min favorit för tillfället faktiskt! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Vet inte vad du vill höra men om detta är en gammal låt så har du säkert fått distans till denna och då hör du vad som saknas.

Dubbelkaggar 🙁

Sedan behövs det ett sjuhelsikes Yngwe solo.

Sedan till den seriösa biten.

Denna griper inte tag i mina ...

Sången är drängt i så mycket reverb så att man tror att man sitter i kyrkan.

Påminner i sina stunder om Anders Lundin(Robinson) när han skrivit låtar för barnprogrammen.

Texten är det som gör att man vill lyssna klart.

Men den sura sologitarren är inte kul.

Sorry.

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad du vill höra men om detta är en gammal låt så har du säkert fått distans till denna och då hör du vad som saknas.

Jomenvisst, nä sanning att säga var det mest för att roa nån som jag slängde upp den här, kul text men soundet är kanske lite...sådär 😲

Sura sologitarren är sampletank förstås. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar låten! Både idén, melodin och texten fungerar.

Jag skulle kunna tänka mig att höra den här låten med... vad heter dom...

äh... Bo Kaspers Orkester!

När det gäller ljuden så håller jag med att sången lixsom hamnar i "en annan värld". Skulle vara sjysst att höra låten med instrument som låter mer "äkta" och som har pannats ut och placerats lite i mixen.

Nu låter det som om nästan allt ligger i mitten (förutom reverbet på sången, som ligger runt om allt ialltihop)

"Om du backar på en tant, så gör nog jag nog likadant"

Jäkligt go ide! Sjysst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att höra, inte minst för att höra hur du utvecklats! 😎

Nu har jag 26 st hammagrella mp3:or på min hårddisk... saknar jag någon? 😉

Vet inte om ordet "saknar" är rätt i sammanhanget 😎 men det finns åtminstone 30 till, vissa är i hemskt skick och en del tillochmed halvbra. Men du har ju beställt en trippel-ällpe av mig oxå 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina öron gjorde en liten önskelista:

Lite tydligare kick, lite torrare närmickad röst + lite mer overall kompression på instrumenteringen...kanske lite mer panorering

Gillar gitarrljudet där strängarna plockas hårt.. :rolleyes: och tycker låten håller bra hammagrella-standard, det här låter väl mer kommersiellt gångbart än dom lite mer utflippade grejerna du gjort..

Lite mer slipning av mixtekniken och användandet av effekter, EQ m.m så kommer du garanterat att locka många fler lyssnare..

Din musik har en skön kontrast till allt annan man lyssnar på om dagarna...och ger i alla fall mig omväxling.

sändningstid slut

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...