Jump to content
Annons

Eget forum


Anarchos

Recommended Posts

Tja, skapade ett konto på http://forum24.se & laddade ner phpBB-2.0.20 men eftersom alla guider var på engelska (jag är gammal och inte så duktig på engelska) så undrar jag om nån vet hur man (ja, först) installerar skiten. Och sen efter jag lärt mig det vore det kul & veta hur man designar forumet lite.

/Anton

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

du packarupp alla phpBB filer och lägger alla filerna på din server, sedan skriver du adressen till sidan eller katalogen där alla filer ligger. Sedan installerar du det igenom att fyllai vissa saker tx adressen till mySQL osv. När allt är ifyllt så trycker du på installera. När allt e klart skall du tabort två mappar ifrån serven (programet berättar vilka). Sedan är det bara att tuta o köra

Link to comment
Dela på andra sajter

winrar,winzip, osv funkar galant. Du laddarupp dina filer till den server via ett ftp program. Tx FLASH FXP, cute eller liknande. Om du skall ha ett forum på din server måste du även ha en koppling till en databas tx mySQL

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...