Jump to content
Annons

RME DIGI 952


Recommended Posts

Hej!

Fick precis hem ett begagnat RME digi9652......fast i annonsen stog det att det skulle vara ett HDSP9652...lite besviken faktiskt 😄 Det Ă€r ju trots allt lite skillnad korten emellan. Jag har bara betalat hĂ€lften av summan som han ville ha för kortet Ă€n sĂ„ lĂ€nge dock. KĂ€nns inte direkt som jag har lust att betala hela summan för fel kort. Hur skulle ni ha gjort? En grej som besvĂ€rar mig Ă€r att kortet saknar midi (vilket finns pĂ„ hdsp 9652). Men det kanske bara Ă€r att köpa ett midi-interface? Har försökt ringa killen men inte fĂ„tt tag i honom Ă€n. Vi fĂ„r vĂ€l se vad som hĂ€nder.....

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

dra tex.av pÄ priset vad ett midi interface kostar. annars funkar ju mycket midi via usb nu förtiden. Det Àr ju trots allt han som skrivit fel i annonsen. kolla Àven vad det kortet du fick sÀljs för om du hittar nÄn annan annons.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det Àr ju lite annat som ocksÄ saknas pÄ det gamla Hammerfall - Àven om det Àr ett mycket stabilt och bra kort. Total Mix finns inte och Direct Monitoring skickar bara ut direkt till motsvarande utgÄng - alltsÄ om man tar in en signal pÄ ingÄng nr 6 pÄ ADAT-port 2, sÄ kommer signalen ut pÄ utgÄng nr 6 pÄ ADAT-port 2. Om man ska kunna styra om det, sÄ mÄste man alltsÄ köra utan Direct Monitoring och alltsÄ med latency. Det finns en DSP pÄ kortet, som tar hand om mixjobb och ljudskyffling - och den styrs helt av Cubase-mixern.

Det gamla fungerar skitbra tillsammans med en digitalmixer eller med en analog mixer om man har mÄnga A/D-D/A-kanaler att tillgÄ, men vissa brister finns som sagt om man vill köra utan extern mixer.

Jag tror att den gamla typen brukar gÄ för ca 1500:- eller nÄgot ditÄt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tror att den gamla typen brukar gÄ för ca 1500:- eller nÄgot ditÄt.

Jag sÄg andra annonser med digi9652 pÄ vendolin, priset var dÄ 2000:- Han som sÄlde det hÀr kortet till mig vill ha 3500:-. Hade ju varit ett bra pris om det hade varit ett hdsp 9652, men inte nu...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det gamla fungerar skitbra tillsammans med en digitalmixer eller med en analog mixer om man har mÄnga A/D-D/A-kanaler att tillgÄ, men vissa brister finns som sagt om man vill köra utan extern mixer.

Jag har en digitalmixer (Yamaha 02r) sÄ det funkar ju iofs bra med det hÀr kortet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tror att den gamla typen brukar gÄ för ca 1500:- eller nÄgot ditÄt.

Jag sÄg andra annonser med digi9652 pÄ vendolin, priset var dÄ 2000:- Han som sÄlde det hÀr kortet till mig vill ha 3500:-. Hade ju varit ett bra pris om det hade varit ett hdsp 9652, men inte nu...

OK - 1500:- Àr kanske lite i underkant, men det Àr ett ganska gammalt kort vid det hÀr laget. Jag köpte mitt kort för kanske 6-7 Är sedan och bytte till ett HDSP för ett par mÄnader sedan eftersom jag ville skippa mixern.

Kortet Ă€r alltsĂ„ sĂ„ bra, att jag behöll det sĂ„ pass lĂ€nge utan att kĂ€nna behov av att byta. 😄

HDSP9652 har ett listpris pÄ 6495:- - sÄ hade det varit ett sÄdant, sÄ hade det varit ett lagom beg-pris.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det gamla fungerar skitbra tillsammans med en digitalmixer eller med en analog mixer om man har mÄnga A/D-D/A-kanaler att tillgÄ, men vissa brister finns som sagt om man vill köra utan extern mixer.

Jag har en digitalmixer (Yamaha 02r) sÄ det funkar ju iofs bra med det hÀr kortet.

JĂ€pp! DĂ„ kommer du troligen inte att ha behov av Total Mix-funktionen, utan klarar dig utmĂ€rkt med detta kortet. Jag körde det sjĂ€lv tillsammans med Behringer DDX3216 (och lite andra separata omvandlare) och det fungerade suverĂ€nt bra. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...