Jump to content
Annons

behöver du hemsida?


djay_maxwell (oregistrerad)

Recommended Posts

vad har min hemsida med själva jobbet och göra? min hemsida är bara 2 banners och en meny samt en iframe? det är inte mycket jobb alls. orka bry sig. går inte ens och säga något till er. ni ska ju alltid hoppa på andra. det har ni gjort sedan forumet startade.

om jag skall bygga ett hus till en gubbe så vill nog gubben veta hur mina tidigare hus blivit... om du hajjar vad jag menar

ja men först lär jag hitta intresserade? du kan inte ställa ut ditt hus och tro att folk ska fatta själva ohh han gör hus. va lite smart fan.

Alltså nu blir jag sjukt irriterad på dig! Klart som fan att du borde lägga upp en demosite du gjort så folk på en gång kan se hur bra du är! Folk kanske inte behöver en ny sida, men när de ser din kanske de vill ha det ändå. Nån som bygger ett hus skulle nog ta kort på sitt hus och lägga ut det på internet och säga "Så här ser mina hus ut homies! Vill ni ha ett, slå en pling vettja. YO!". Man måste liksom få folk intresserade. Som med musik, det räcker inte med "Vi har ett band homies! Köp vår skiva YO!". Man måste presentera sig, skriva vad man gjort tidigare och lägga ut en mp3.

Du behöver nog lära dig ett och annat om marknadsföring om du ska kunna få några jobb. Misstänker att du är lite korkad, men det står för mig.

Redigerat av isotone
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 152
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

men lilla vännen.. till 99,99% är alla trevliga och raka och inte alls ute att klankaner på någon. Jag förstår ditt inlägg och tycker det är en bra idé. Men om man skall göra något kan man väl göra det lite mer seriöst. Skulle trådan varit såhär så skulle ag inte sagt något:

"Vill du ha en bra och stilren sida till din musik så kan jag snabbt göra en åt dig, för ett smakprov besök www.sida.se. Om du är intresserad kontakta mig på mail@mail.se så kan vi kommaöverens" eller något i den stilen.

Själv är du inte så värst trevlig med dina ord om att slå folk på käften osv. Trivs du inte här är det ingen som tvingar dig att vara här. (inte meningen att låta hård men vafan du bäddar för det). Skall vi göra ett nyt försök? Alla är vänner och väntar med spänning på en demosida ifrån dig så vi alla kan se vilket bra jobb du kan utföra!

Link to comment
Dela på andra sajter

och en smäll från mig hade satt er på plats!

Äh vafan skärp dig! Nu är du ju bara barnslig. Det är ju du som inte kan ta kritik!

1. Forumet vill så klart se ett exempel på dina webkunskaper, tittar på din sida.

2. Sidan suger purjo, forumet kommerterar detta.

3. Du försvarar dig med att den är irrelevant och inte står för det du gör.

4. Forumet vill då se en sida du står för, så de vet hur bra du är.

5. Du säger att det behövs minsann inte.

6. Forumet säger att du borde nog tänka över detta om du vill ha jobb.

5. Du börjar lacka ur på forumet och börjar hota med stryk!

Ta en valium och gå och lägg dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

och en smäll från mig hade satt er på plats!

Äh vafan skärp dig! Nu är du ju bara barnslig. Det är ju du som inte kan ta kritik!

1. Forumet vill så klart se ett exempel på dina webkunskaper, tittar på din sida.

2. Sidan suger purjo, forumet kommerterar detta.

3. Du försvarar dig med att den är irrelevant och inte står för det du gör.

4. Forumet vill då se en sida du står för, så de vet hur bra du är.

5. Du säger att det behövs minsann inte.

6. Forumet säger att du borde nog tänka över detta om du vill ha jobb.

5. Du börjar lacka ur på forumet och börjar hota med stryk!

Ta en valium och gå och lägg dig!

word

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoy, tolv personer läser tråden. Så brukar det bara se ut när det dyker upp en ny piratkopieringstråd 😳

Det är väl för att det är en viss sensationsfaktor i de menlösa totalt okonstruktiva inlägg som gjorts i den. Skulle vara spännande om det som omvändning skulle vara musik som sågas på detta sätt... men det skulle ingen göra på forumet här tror jag, för där verkar folk förstå att det är skapande som är bakom och försöker komma med konstruktiva idéer istället. Retar man sig på att killen försöker tjäna en hacka på sitt skapande?

Och det här med att göra hemsidor är ju samma som att skriva ett brev, man gillar olika färger, lägger olika mycket tid på "disposition" av information, visst har alla rätt att tycka att ngn annans verk är dåligt... ah, nu börjar jag klappa på huvvet märker jag, det har jag inte betalt för, är det ngn som vill betala för att jag ska tillrättavisa er, jag har massor med erfarenhet. Hör av er för mer information.

Jag tycker oftare att det är en rätt tråkig stämning här... är det bara jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det här med att göra hemsidor är ju samma som att skriva ett brev, man gillar olika färger, lägger olika mycket tid på "disposition" av information, visst har alla rätt att tycka att ngn annans verk är dåligt...

Samma sak som med musik? Det är ingen som snackar om att sidan inte passar deras smak. Man kommer bara med generella tips för saker som funkar och inte funkar i allmänhet. Ex. om nån hade panorerat ett viktigt sångspår höger och vänster i cirklar genom en hel låt så skulle den få tips om att coola ner lite med partyt. På samma sätt funkar det inte att ha musik på sin sida, absolut inte som inte går att stänga av.

(ni skulle hört hur bra det lät på min dator, trasigt knaster på maxvolym eftersom ljudkortet inte sammarbetar bra med firefox. hur fan tänker man egentligen när man lägger musik på sin sida? hajjar man inte att folk redan lyssnar på musik vid sin dator?)

Link to comment
Dela på andra sajter

och en smäll från mig hade satt er på plats!

Ja! Eller om du använde dina supertaggar på huvet och gnuggade in i bröstkorgen på oss så vi förblödde!11

http://supraservers.net/jeanmaxwell/pictur...se/DSC03589.JPG

skärp dig.

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Och det här med att göra hemsidor är ju samma som att skriva ett brev, man gillar olika färger, lägger olika mycket tid på "disposition" av information, visst har alla rätt att tycka att ngn annans verk är dåligt...

Samma sak som med musik? Det är ingen som snackar om att sidan inte passar deras smak. Man kommer bara med generella tips för saker som funkar och inte funkar i allmänhet. Ex. om nån hade panorerat ett viktigt sångspår höger och vänster i cirklar genom en hel låt så skulle den få tips om att coola ner lite med partyt. På samma sätt funkar det inte att ha musik på sin sida, absolut inte som inte går att stänga av.

(ni skulle hört hur bra det lät på min dator, trasigt knaster på maxvolym eftersom ljudkortet inte sammarbetar bra med firefox. hur fan tänker man egentligen när man lägger musik på sin sida? hajjar man inte att folk redan lyssnar på musik vid sin dator?)

Det finns ju hur många sidor som helst som hhar musiken inbäddad, jag tycker också att det är irriterande, dock har jag ljudet av och sätter på detta om det är ngt jag vill lyssna på. Tycker själv iof sig att det är rätt irriterande, vill välja själv om jag skall lyssna..

Han lade dock inte upp tråden för att få sin sida kritiserad, och kritiken var ju allt annat än mångfacetterad.

lol han e ju sämst på att göra sidor.. kolla på sidan han äger hahahah. Gillar Times New Roman typsinittet

Det där är ju ett bottennapp av rang... Jag förstår inte vad man får ut av ett sånt j***a inlägg, det kan ju inte ge upphov till ngt annat än irritation, så otroligt pubertalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...

Alltså, om du frågar om folk vill ha hjälp med en hemsida och inte visar upp vad du kan, men det en rad ner finns en länk som heter "min hemsida"... inte är det väl så konstigt att folk klickar där? Och kanske rentav uppfattar det som att det är vad du har att referera till?

Jag har vääldigt svårt att tro att sidan skulle vara 90% handkodad, koden är hur rörig som helst och det finns massor av saker som ser väldigt automatiserade ut (dina stylesheets t ex). Det behöver inte vara nåt fel i sig, men är inte precis ett tecken på att du vet vad du gör vilket är en rätt bra förutsättning för kvalitet. Sidan är inte anpassad för att funka i flera webbläsare t ex (menyerna går t ex inte alls att använda som det är tänkt i webkitläsare).

Och du vet ju uppenbarligen inte vad du snackar om om du påstår att sidan är gjord i Java.

Allt detta är naturligtvis inget som helst problem i sig, men jag tror att det finns en risk att om nån beställde en sida från dej så skulle de känna sig rätt lurade i slutändan. Och det skulle vara tråkigt. Jämför med musik - tänk dej att nån på ett icke musikrelaterat forum skulle skriva nåt i stil med "Vill du ha en specialkomponerad låt? Du får resultatet inom 48 timmar", och i signaturen ha länkar till ett par låtar gjorda i eJay. För nån utan erfarenhet skulle låtarna verka rätt schyssta, men sen kanske nån skulle droppa förbi och känna igen att de är gjorda helt med förprogrammerade loopar... inte så konstigt om man skriver det då va? Och tänk vad besvikna de som hade beställt en specialkomponerad låt hade blivit.

Jag tycker helt enkelt bara det är lite provocerande att försöka ta betalt för något som inte är värt mycket pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jämför med musik - tänk dej att nån på ett icke musikrelaterat forum skulle skriva nåt i stil med "Vill du ha en specialkomponerad låt? Du får resultatet inom 48 timmar", och i signaturen ha länkar till ett par låtar gjorda i eJay. För nån utan erfarenhet skulle låtarna verka rätt schyssta, men sen kanske nån skulle droppa förbi och känna igen att de är gjorda helt med förprogrammerade loopar... inte så konstigt om man skriver det då va? Och tänk vad besvikna de som hade beställt en specialkomponerad låt hade blivit.

Haha...klockrent..

eJay rocks... 😄

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)

som sagt vissa har inte hår på bröstet och tror fortfarande det är lekis. men sure ni vinner om ni vill. jag gör inte hemsidor för att min är ful och att musiken jag låter spelas inte är omtyckt av er. ha en bra sommar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...undrar vem som är kaxigast...de som ger befogad kritik eller den som inte kan ta kritik?

Det handlar väl knappt om att framföra kritik, mest om hur den framförts... ta en titt igen genom tråden, det där sättet att bli bemött är fan inte konstruktivt ngn-stans... visst, vissa var sakliga, men några inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)

dock vill jag påpeka att det finnns folk som gillar min musik och det ifnns folk som gillar min hemsida annars hade jag inte haft mer än 1500 unika besökare på 5 månader. och till er? besök inte min hemsida den duger inte för er. eftersom min text är i times new roman. och att hemsidan spelar musik som inte ni kan stänga av. ni som är duktiga och är så jävla coola, ESC knappen borde inte ni själva förstå det?

hade jag känt var och en av er då lovar jag hade slagit er. det är sånna som ni som trycker ner andra för att de sticker ut och vågar synas lite mer.

datanörda er på forumet tills ni växer upp och förstår hur lågt ni sjunkit.

ni KOM aldrig med ideer och sa inte typ "lägg upp en sida" så vi får se.

utan ni ser själva ni skrattade åt allt?

sorry fel forum här finns inte bra människor..

och ni som verkligen förstår mig, ni är guld.

Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)
Hmm...undrar vem som är kaxigast...de som ger befogad kritik eller den som inte kan ta kritik?

Det handlar väl knappt om att framföra kritik, mest om hur den framförts... ta en titt igen genom tråden, det där sättet att bli bemött är fan inte konstruktivt ngn-stans... visst, vissa var sakliga, men några inte.

tack du förstår ju !

Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)
sluta vara så jävla kaxiga allihopa!!!!

försök att vara lite ödmjuka istället! skadar det?

bra sagt, men försent bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)
och en smäll från mig hade satt er på plats!

Äh vafan skärp dig! Nu är du ju bara barnslig. Det är ju du som inte kan ta kritik!

1. Forumet vill så klart se ett exempel på dina webkunskaper, tittar på din sida.

2. Sidan suger purjo, forumet kommerterar detta.

3. Du försvarar dig med att den är irrelevant och inte står för det du gör.

4. Forumet vill då se en sida du står för, så de vet hur bra du är.

5. Du säger att det behövs minsann inte.

6. Forumet säger att du borde nog tänka över detta om du vill ha jobb.

5. Du börjar lacka ur på forumet och börjar hota med stryk!

Ta en valium och gå och lägg dig!

kan stå för det jag gör, men när ni drar förhastade slutsatser kan jag inte hjälpa?

Link to comment
Dela på andra sajter

tar inte parti för person för övrigt, utan Mot beteendet, lite etikett skulle inte skada, så där beter man sig sällan mot folk man möter på stan (iof sig är jag rätt sur och bufflig, nog trevligare på nätet).

esc-knappen fungerar inte för mig f.ö

Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)
tar inte parti för person för övrigt, utan Mot beteendet, lite etikett skulle inte skada, så där beter man sig sällan mot folk man möter på stan (iof sig är jag rätt sur och bufflig, nog trevligare på nätet).

esc-knappen fungerar inte för mig f.ö

annares har du stopp knappen

Link to comment
Dela på andra sajter

tar inte parti för person för övrigt, utan Mot beteendet, lite etikett skulle inte skada, så där beter man sig sällan mot folk man möter på stan (iof sig är jag rätt sur och bufflig, nog trevligare på nätet).

esc-knappen fungerar inte för mig f.ö

annares har du stopp knappen

vart ssitter den på mitt spanska apple-tangentbord? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)
tar inte parti för person för övrigt, utan Mot beteendet, lite etikett skulle inte skada, så där beter man sig sällan mot folk man möter på stan (iof sig är jag rätt sur och bufflig, nog trevligare på nätet).

esc-knappen fungerar inte för mig f.ö

annares har du stopp knappen

vart ssitter den på mitt spanska apple-tangentbord? 😏

syftar på internet rutan du har ju en tillbaka, frammåt, uppdatera, hem och en stopp knapp den är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)

går ju och ändra med kontroll panel, men känns ganska dumt, eftersom de enda som klagar på det är ju dom på forumet, och dom vad ska dom in på min sida och göra när de ändå bara klagar?

Link to comment
Dela på andra sajter

😏

😉

DJay, du måste lära dej ta kritik. Även om den är dumt framförd så måste du kunna hantera alla sorters kritik.

Du fick fantastisk reklam för dej sjäv iallafall.

lugna ner dej, ta kritiken o försök fixa en "bättre" ( om du nu vill det ) hemsida. Ge inte upp o skit i det. Om du vill fixa hemsidor åt andra som inte kan själva så ska du försöka göra det. Det kommer säkert en dag då du är datanörden så att säga....

Kom ihåg den här tråden då 😠

hadet! / Mikke

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)
Om du behöver en hemsida så kan jag fixa det mot betalning.

på ca 48 timmar har ni en hemsida klar som ni kan ladda upp på eran hotell. sedan hjälper jag er med det administrativa.

hör av er till: Jm@jeanmaxwell.com för mer info!

/jean

då ska vi göra en granskning här:

Om du behöver en hemsida så kan jag fixa det mot betalning.

på ca 48 timmar har ni en hemsida klar som ni kan ladda upp på eran hotell. sedan hjälper jag er med det administrativa.

här beskriver jag det jag vill komma ut med. DOCK HÄNVISAR INTE TILL NÅGON HEMSIDA EL SÅ.

hör av er till: Jm@jeanmaxwell.com för mer info!

DEN SOM VILL HA EN HEMSIDA, OCH VILL HA MER INFO, SOM TEX, VETA MER OCH FÅ EN DEMO SIDA, KONTAKTAR OCH HÖR SIG AV TILL MIG.

TROR EN UNGE PÅ 10 ÅR FATTAR DET.

BARA NI SOM TYCKER OM OCH TRYCKA. TROR JAG HAR FÖRKLARAT MIG RIKTIGT BRA HÄR!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

djay_maxwell (oregistrerad)
vad har min hemsida med själva jobbet och göra? min hemsida är bara 2 banners och en meny samt en iframe? det är inte mycket jobb alls. orka bry sig. går inte ens och säga något till er. ni ska ju alltid hoppa på andra. det har ni gjort sedan forumet startade.

om jag skall bygga ett hus till en gubbe så vill nog gubben veta hur mina tidigare hus blivit... om du hajjar vad jag menar

ja men först lär jag hitta intresserade? du kan inte ställa ut ditt hus och tro att folk ska fatta själva ohh han gör hus. va lite smart fan.

Alltså nu blir jag sjukt irriterad på dig! Klart som fan att du borde lägga upp en demosite du gjort så folk på en gång kan se hur bra du är! Folk kanske inte behöver en ny sida, men när de ser din kanske de vill ha det ändå. Nån som bygger ett hus skulle nog ta kort på sitt hus och lägga ut det på internet och säga "Så här ser mina hus ut homies! Vill ni ha ett, slå en pling vettja. YO!". Man måste liksom få folk intresserade. Som med musik, det räcker inte med "Vi har ett band homies! Köp vår skiva YO!". Man måste presentera sig, skriva vad man gjort tidigare och lägga ut en mp3.

Du behöver nog lära dig ett och annat om marknadsföring om du ska kunna få några jobb. Misstänker att du är lite korkad, men det står för mig.

irriterad på mig? din fule fanskap, har du frågat mig om du vill ha en hemsida för det första? kom och säg till mig att du är irriterad på mig, så ska jag visa dig vad irritation är. over and out

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...