sounden Postat 8 maj 2006 Postat 8 maj 2006 (redigerat) Ett projekt som lÄngsamt startade i Januari i Är verkar ha nÄtt sin kulm! Dock sÄ ÄterstÄr lite kosmetika, sen har jag 2 telejack restade sÄ har nÄgra andra för tillfÀllet som inte Àr rÀtt storlek pÄ. Men det bÀsta Àr att den FUNKAR!! Jag har inget att referera till men den lÄter grymt enl mig iaf =) lyssna sjÀlv! En vanlig appleloop med trummor. Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Har brÄkat med leverantörer hit o dit har nog lagt ut mer pengar Àn vad den egentligen skulle behöva kosta om man visste exakt vad man skulle bestÀlla =) SÄ nÀsta jag bygger blir otroligt mycket lÀttare och billigare. Har bara provat den igenom lilla behringer 2in 2ut sÄ kan inte lyssna "Live" medans jag rattar eftersom det blir rundgÄng dÄ. En 1176 hÀr nÀst kanske? sÄ den bli klar till julen =) Puss o kram! Redigerat 8 maj 2006 av sounden
bergis Postat 8 maj 2006 Postat 8 maj 2006 Grattis till 1å bygget! runt tusenlappen + lÄda.. det var vÀldigt överkomligt! Och det lÄter ju som den funkar bra ocksÄ.. Àr vÀldigt sugen pÄ att bygga nÄt efter den lÄnga trÄden om 1176an.
sounden Postat 8 maj 2006 TrÄdstartare Postat 8 maj 2006 Jag slaktade ju en gammal Beheringer DUALFEX PRO och gjorde bara en ny front. DÄ den kostade 500 spÀnn + att alla ut/ingÄngar dÀr bak redan var klara sÄ var det ett givet val att slakta. Tror nog kostnaden blev lite mer Àn 1000 spÀnn, kanske mer 2000kr, men det beror ocksÄ pÄ att jag bestÀllt fel grejer. Men tÀnkte sÀtta ihop en BOM pÄ ELFA typ eller vad det heter för att se vart priset hamnar dÄ. Dock sÄ har jag typ köpt allt pÄ trimlog.se. Men vet inte om de hÄller pÄ att lÀgga ner butiken. De har iaf tÀnk Ä sÀlja den. Har ingen VU mÀtare pÄ min variant. KÀndes pÄ nÄgot sÀtt meningslöst sÄ jag anvÀnder öronen nÀr jag slÀnger pÄ kompressor, mer en cool vintage grej att ha isf. Skall bli kul o sÀtta ihop den helt komplett sÄ man kan racka den. Dock sÄ har jag mÀrkt att jag nog vÀnt en potentiometer Ät fel hÄll =) Lixom makeup Àr Ät fel hÄll tror jag.. hehe //S
davidwickström Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 Kanon! LÄter svinbra! Den mÄste man bygga sig...
Eliasson Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 fan va kool sounden! Jag och en kollega hĂ„ller pĂ„ och planerar ett LA2A bygge. Det verkar dom som om det hela kommer att rusa ivĂ€g lite. NĂ€r fĂ„r vi se bilder? đ *dreglar*
sounden Postat 9 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 9 maj 2006 NĂ€r fĂ„r vi se bilder? đ± *dreglar* Tjoho.. TĂ€nkte lĂ€gga upp bilder nĂ€r jag satt ihop komponenterna som det skall sitta. just nu Ă€r det lite sladdar som hĂ€nger Ă„ dinglar sĂ„ det Ă€r inte sĂ„ vackert =) skall bestĂ€lla de 2 sista kontakterna idag. sĂ„ jag kan fĂ€rdigstĂ€lla den snarast.
joachime Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 (redigerat) Grattis! Ser fram emot bilder! Edit: Ajaj. Jobbigt stavfel! Redigerat 9 maj 2006 av joachime
Esset Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Sounden: Fick ditt mail men det gick inte att svara pĂ„. SjĂ€lvklart ska vi jĂ€mföra om de lĂ„ter olika eftersom vi valde delar i olika prisklasser. Langa ett PM med tidsförslag, förslagsvis en veckodag om ca 1œ vecka dĂ„ jag Ă€r tillbaka i Sthlm igen.
sounden Postat 12 maj 2006 TrÄdstartare Postat 12 maj 2006 Japp, skickar ivÀg ett PM. TÀnkte ocksÄ i helgen försöka summera ihop alla konstnader och fixa utseendet. SÄ man fÄr ett exakt pris. // Johan
sounden Postat 12 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 maj 2006 (redigerat) Nu har jag slĂ€ngt ihop kompressorn, det som saknas Ă€r just markeringarna pĂ„ framsidan. Men det kommer jag fixa i ett senare skede. Och, jag hoppade över mĂ€taren ocksĂ„. KĂ€nndes mer som en cool "grej" att ha, inte ett mĂ„ste =) För den skarpögde, sĂ„ Ă€r det faktiskt baksidan pĂ„ en Behringer DUALFEX .. HĂ€r med de stora grabbarna, ett hĂ„l för en sidechain modifiering finns. Rattarna Ă€r ifrĂ„n nĂ„t oscilloskop ifrĂ„n 60-talet som farsan hittade i sina gömmor đ SĂ„hĂ€r ser det ut innuti, lite vĂ€l trĂ„ngt blev det... NĂ€sta gĂ„ng blir det nog en pre-amp... Redigerat 13 maj 2006 av sounden
joachime Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 NÀsta gÄng blir det nog en pre-amp... Sjyssta bilder! Vilken preamp planear du att bygga?
sounden Postat 13 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 maj 2006 Vilken preamp planear du att bygga? Det gick ryckten om att Neriks hade nĂ„tt paket som jag blev intresserad av đ (Neve konstruktion) Annars kanske det blir en API, eller Supergreen (9098) Intresserad?
IDF Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Vilken preamp planear du att bygga? Det gick ryckten om att Neriks hade nĂ„tt paket som jag blev intresserad av đ (Neve konstruktion) Annars kanske det blir en API, eller Supergreen (9098) Intresserad? snyggt jobb..ska nog bygga om ngn av mina behringer prylar. kom över 2 st. en exciter o ngn multieffekt för 200 spĂ€nn stycket.. sĂ„ fan det blir nog nĂ„t dĂ€r..đ vart köper du pylarna ifrĂ„n om du ska göra en neve-klon dĂ„? lust o massproducera?? höhö Idf
bergis Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Ville bara sÀga att jag bestÀllt ett pcb för gssl frÄn gustav i danmark. FÄr se var det leder. MÄste ta det lite bit för bit dÄ jag inte Àr rikast i vÀrlden..(Àven om inte det behövs) Kanske hoppar pÄ den hÀr trÄden vid ett senare tillfÀlle om det dyker upp nÄgra problem. lycka till till mig sjÀlv!
sounden Postat 17 maj 2006 TrÄdstartare Postat 17 maj 2006 (redigerat) Ville bara sÀga att jag bestÀllt ett pcb för gssl frÄn gustav i danmark. FÄr se var det leder. MÄste ta det lite bit för bit dÄ jag inte Àr rikast i vÀrlden..(Àven om inte det behövs) Kanske hoppar pÄ den hÀr trÄden vid ett senare tillfÀlle om det dyker upp nÄgra problem. lycka till till mig sjÀlv! Det lÄter bra! Bara man har lite tÄlamod sÄ skall det nog gÄ bra. min tog bara hmmm... Jan till mitten av Maj ifrÄn tanke till verklighet... Jag hade inte brÄttom... hehe Sen gjorde jag lite felbestÀllningar ocksÄ som drog ut pÄ tiden plus att vissa komponenter var restade hos Trimlog ett lÀngre tag. Lycka till grabben! Redigerat 17 maj 2006 av sounden
Linus Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Vad snyggt! SĂ„ kompakt den var đł Den hade kunnat fĂ„ plats i en halvracksenhet typ... Men varför sitter din summerare uppochner i racket?
Violiner Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Vad snyggt! SĂ„ kompakt den var đDen hade kunnat fĂ„ plats i en halvracksenhet typ... Men varför sitter din summerare uppochner i racket? Om du vĂ€nder upp och ner pĂ„ datorn/bildskĂ€rmen sĂ„ hamnar allt rĂ€tt. Hela racket Ă€r upp och ner. Eller ocksĂ„ Ă€r det bilden... đł
sounden Postat 17 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 17 maj 2006 Vad snyggt! SĂ„ kompakt den var đDen hade kunnat fĂ„ plats i en halvracksenhet typ... Men varför sitter din summerare uppochner i racket? Om du vĂ€nder upp och ner pĂ„ datorn/bildskĂ€rmen sĂ„ hamnar allt rĂ€tt. Hela racket Ă€r upp och ner. Eller ocksĂ„ Ă€r det bilden... đł StĂ€mmer, rĂ„kade nog vrida den lite konstigt i iPhoto.. hehe
IDF Postat 26 maj 2006 Postat 26 maj 2006 jag moddade om ngn behringer enhancer för ett tag sen. Före Under tiden FĂ€rdigt resultat blev en fin fĂ€rg pĂ„ den.. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.