Jump to content
Annons

I heard a tiger ate your heart


TYG (oregistrerad)

?  

19 röster

  1. 1. ?

    • 5
      5
    • 4
      3
    • 3
      6
    • 2
      2
    • 1
      1


Recommended Posts

TYG (oregistrerad)

* LÅTNAMN: I heard a tiger ate your heart last night

* ARTIST/GRUPP: J. Eriksson

* GENRE: Singer/ songwriter

* LÅTLÄNGD: 2:52

* ALLT: J. Eriksson

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 2,3 megabyte

* STATUS: Demo

* LÅTLÄNK:

Hej. Jag har gjort en låt vad tycker ni om den? Kommentera gärna arrangemang, mixning och känslorna. Jag är rätt ny och skulle bli glad om någon vill svara.

Ha det bra / jens

i_heard_a_roaring_tiger_ate_your_heart_last_night.mp3

Redigerat av TYG
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

.. med darr i rösten. Sjukt träffsäker sång, särskilt på vissa ställen. Jag ryser!

Trodde den här musikstilen var över och alla inomhusbleka singer/songwriters hade tynat bort. Men oj, det här är fett. Bra arrangemang och dynamik. Slutet är fint och jag vill lyssna igen.

Ska lyssna på dina framtida grejjer. Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag gillar det här också men inte riktigt hur det låter, jag fattar vart du vill med låten men det blir lite för stor skillnad mellan sången och musiken ljudmässigt så att säga. Idén är dock riktigt skithäftigt bra så försök att få ihop/täta till ljudbilden lite mer så är du hemma hundra procent och lite till. Tack för att man fick lyssna ha det bra.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min musikstil men jag känner igen kvalitet när jag hör den. Mycket fint. Du sjunger väldigt bra för att sjunga så dåligt, eller hur man ska säga. Det gillar jag.

Kan inte låta bli att föreställa mej hur det skulle låta med ett torrt elektroniskt trumkomp på detta, sådär mysigt autokompaktigt... men det kanske inte är din grej? 🙂

Du får en fyra. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

TYG (oregistrerad)

Göran: Tack för att du lyssnade! Vad menar du med att täta ihop ljudbilden? Tipsa gärna. Jag är väldigt ny på det här.

Tbruce: Jag ska fundera på det där med trummor.

Maxmaxmax: Tack som fan! Jo vi inomhusbleka är väl ett döende släkte. 🙂

Redigerat av TYG
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag hör ett ord av texten. Men det här är supertungt. Gör så att jag hör texten bara, snälla! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta påminner mig om bandet Sparklehorse. Har du strävat efter att få det där radio/megafon-soundet på sången, eller använder du en RIKTIGT sunkig mick? Emo.

Link to comment
Dela på andra sajter

TYG (oregistrerad)

Hej!

Tackar verkligen för alla svar!

Jobbar nu med allt ni sagt ang ljudbilden. Allt är inspelat med SM57. På sången ligger Quadrafuzz som jag skruvat så gott jag kan på 🙂

Återigen tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Neil Young feeling enligt mig (nu kommer det väl många arga blickar) men det var min känsla men sången skulle väl kunnat mixas bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...