Jump to content
Annons

Behringer Tube Composer


noise

Recommended Posts

funderar på att köpa en begagnad billigt, är det nått att ha?

min egna erfarenhet av behringar är att dom gör bra grejor till ett lågt pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Har en 1953T, har funkat OK. Samma rörteknologi. Ena mätaren fungerar, fungerar inte, fungerar, fungerar inte.. vet inte om det är pga att mätaren är sönder eller själva maskinen. Nivåerna fungerar också underligt, för jag får ställa olika gain trots att jag har jämnt normaliserat stereomaterial jag skickar in.

Jag tycker inte att Behringes rör har så trevlig karaktär. Gillar ART bättre. Lite mera pengar, men stor skillnad i min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

får hålla med ovanstående talare. Jag har en behringer ultragain PRO, det är iof den nästan allra billigaste snikvarianten med Rör, men man jublar inte direkt när man använder den, vilket jag i princip slutat med.

Kasta som sagt ett öga på ART. Jag har jobbat mycket med framför allt pro VLA kompressorn och pro MPA stereopreampen. Till och med minstingen pro MP, tror jag den heter, låter riktigt härligt i jämförelse med Behringers rörmojjar i samma prisklass.

Men, det är dina öron och din pluska som avgör! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Får ännu lägga till att Behringers Ultragain sålde jag bort får länge sen. Leden bakom röret börjadeblinka och orsakade störningar i signalen. Nice. Av ART har jag TPS (version 1) och Pro VLA. Nice för båda, skulle inte göra mig av med någondera. 1953T:n finns kvar för dagar å jag vill ha omväxling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...