Jump to content
Annons

Nattvaktaren - Grus


nattvaktaren (oregistrerad)

  

13 röster

  1. 1. Nattvaktaren - Grus

    • 1
      0
    • 2
      3
    • 3
      5


Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)

---

Borttaget, dålig i magen.

Hej då.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Det skulle vara kul å höra vad ni danstyper (och alla andra också förstås) på forumet tycker om den här.

Gjorde den sent igår.

Den låter inte alls som sånt som jag brukar göra, framförallt går den mycket långsammare, men jag kände för lite lugn och ro.

Vad säger ni?

Inte på dansgolvet kanske, men i bilen? Eller?

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt coolt.. och experimentellt. 😄

Jag gillar samplingen som trallar in vid 00:32, 00:39 .. och sen vid 01:34, 01:41.. samt en del andra sound.. däremot samplingen som loopar in vid 00:42 känns inte som den synkar riktigt med baskaggen... men det kanske är avsiktligt?

Eftersom du frågar om danstypers tycken förmodar jag du har dito målgrupp? Jag tror det går lite för långsamt för att funka med den här typen av sound på clubgolv. Tempot i sig funkar visst då att dansa till, och soundet i sig oxå, men inte tillsammans. Detta sound på snabbare tempo funkar nog bättre.

Men jag studsar inte lika mycket på clubbar numera, så jag kan ha helt fel. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Tackar för feedback.

Stämmer, jag vill nog också ha det till lyssningsmusik snarare än dansdito.

Tänkte testa att gå Nobelvägen upp och ner ikväll med den i lurarna.

Får se om vi får några spännande möten; musik och verklighet.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är ett helt lysande tema som går igen som melodi i låten, dvs den grejen som kommer in vid 0:32 plus den blåsgrejen vid 0:37.

Jäkligt snyggt.

Lite många transportsträckor för min smak dock, t ex mellan 0:45 och 1:35. Efter där lyfter låten på riktigt dock tycker jag.

Det här skulle nog kunna bli en liten hit i bästa fall (krävs väl tyvärr lite babblande av femti cent eller hans polare då också 😲 ) men då ska den kanske kortas ner.

Läckert vid 4:40 också när mina högtalare började knastra. Överhuvudtaget läckra ljud hela tiden. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbar! Skönt gung i den och den känns bra planerad. Gillar att trumkompet är så pass simpelt och rent. Gillar sidechainen på instrumenten. Myser i mörkert. Hoppas du får tid och ork att göra mer i denna stilen, för detta gillade jag skarpt.

EDIT: Antar att 3 är högsta betyg.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Tack ska ni ha!

Visst är det snålt med de fina ackorden (Tack Merit och Bengt! 😉 ).

Blir det inte för tjatigt annars? Från början var det just loopen och inget annat där, men jag ville hålla på den lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt gung i rytmen, speciellt tillsammans det där ljudet som "studsar upp och ner". Var väldigt långt innan låten kom igår riktigt, vid 1:35 började det hända nåt. Hastigheten tycker jag var helt ok.

Slutsatsen från min sida är att låten är helt ok, jag studsade till och med lite med huvudet när jag lyssnade 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
nattvaktaren (oregistrerad)

Den ska tydligen ut på Bevlar snart.

Jag vill nog pilla lite till med den först, så ni får vänta.

edit: och tackar för berömmet!

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Kolla in The Adjuster (som också har en del låtar på Bevlar), framförallt hans Moskow Disco-ep.

Även Mylo är bra, tips är låtarna Muscle Cars och In My Arms.

Och så Tiga förstås, Pleasure From The Bass till exempel.

Finns massor.

Just nu lyssnar jag iofs mest på italodisco. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
nu är det väl inte så att man kan "lägga upp sin musik" på Bevlar?

Nähäpp, tack, det förklarar vad det INTE är... 😆

Jag skulle kanske använt publicera/lansera istället för lägga upp? Bara det att jag ställer felformulerad fråga tyder ju ännu mer på att jag behöver svar på vad Bevlar ÄR... 😆 jag förstår som sagt inte riktigt idén/syftet? Målgruppen verkar vara skapare och DJs av club/techno, ingen behöver betala och ingen får betalt... så det är en nätbaserad och idéell kanal för dessa två? That's it? 😆

edit: jag ifrågasätter alltså inte nyttan, är bara nyfiken på vad den är...

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Tanken är ju att Bevlar ska vara som ett skivbolag utan skivor. Jag väljer ju inte själv vilka låtar som ska publiceras där, ingenting sånt...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag förstår som sagt inte riktigt idén/syftet? Målgruppen verkar vara skapare och DJs av club/techno, ingen behöver betala och ingen får betalt... så det är en nätbaserad och idéell kanal för dessa två?

Alltså, målgruppen är lyssnarna.

Jag startade Bevlar för att jag hade en massa bra musik på hårddisken som folk borde få höra; The Adjuster får inte ut sina inte-speciellt-in-your-face-låtar på de stora bolagen, Rasmus står för närvarande utan långsiktigt skivkontrakt, och så vidare.

Sedan vi startade har jag även fått kontakt med flera grymma musikmänniskor, som till exempel dbd-Cryo-Patric, genom detta forum.

Alla andra småetiketter jag varit med och dragit igång har dukat under när det är dags att släppa andra tolvan, det kostar för mycket om man inte säljer mer än 1000 ex.

Alltså fick det bli mp3-filer.

Visst tänkte jag på att använda Paypal eller liknande, men efterforskningar gjorde det fullständigt klart att det inte funkar; folk vill inte betala. Jag kan ha fel, och kanske släpper vi en samling på vinyl till våren, men det är bara lösa planer än så länge.

Jag tjänar inga stålar på Bevlar, men jag har kul. Artisterna tjänar inget heller, men dom syns i ett bra sammanhang. Detta har till exempel lett till att vårt första släpp, "Hollywood" med Rasmus, redan blivit signad till engelska labeln Captain Tinrib. Dessutom spelas vår musik i P3 och flera tidningar och nät-zines har uppmärksammat Bevlar.

Det kan gå att tjäna pengar på Bevlar, långsiktigt, men det är inte huvudsyftet.

Jag promotar grejerna stenhårt och driver Bevlar precis som en "riktig" label. Att bara "lägga upp lite låtar på internet" är inte intressant, ingen bryr sig. Man måste ha en linje och en idé.

Sorry för det långa inlägget, men jag ville gärna berätta. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter spännande med Bevlar.

Helgjuten grus-låt annars. Inte mycket att säga om de inte.

Skall man vara petig så tycker jag "handklappet" Runt 2.20 ligger lite konstigt i mixen. liksom rätt i fejan, och låter inte så fräscht, men det kanske är meningen?

Jag gillar verkligen slutet 😆

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

jag förstår som sagt inte riktigt idén/syftet? Målgruppen verkar vara skapare och DJs av club/techno, ingen behöver betala och ingen får betalt... så det är en nätbaserad och idéell kanal för dessa två?

Alltså, målgruppen är lyssnarna.

Tack för ditt svar, Disco Dan. Tanken på det där med indirekta effekter pga marknadsföringen slog mig. Att du driver Bevlar precis som en "riktig" label bortsett från betal-biten säger allt om skillnaden från "lägga-upp-låtar-på-nätet"-sajter.

Ursäkta, nattvaktaren, att jag drev din tråd lite OT... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...