Jump to content
Annons

QUIZ! Jag flyttar! Gissa vart? (bild finnes!)


Nad

Recommended Posts

.............................IT`S QUIZ TIME!...........................................................

Oj??...Äntligen.

Har bara försökt att hitta lÀmplig lya i drygt tre Är efter att ha bott

i Marieberg, Kungsholmen sedan 1992. Suttit dagligen pĂ„ denna JÄVLA Björns Bostadsbytare ,

och sett byten komma och gÄ, haft massor med folk hemma pÄ besök som kollat hur jag hartŽ.

Inget har funkat, tills nu.

SÄ bara plötsligt fÄr jag syn pÄ en annons dÀr den skall enligt kriterierna

skall matcha min, men inget direktbyte dyker upp pÄ min lista. Konstigt!

SÄ jag ringer upp personen och lÀmnar meddelande pÄ svararen.

2 veckor senare blir jag uppringd,

vi ser pÄ varandras lÀgenheter och jag utbrister "Jag flyttar in igÄr!".

Klart!!! Äntligen!! 😎

Gjorde en lÄt förra Äret om hur det Àr att bo under en psykiskt sjuk kvinna och hennes dotter.

Hon har varit gift med en mycket kÀnd artist i Sverige och fick barn

med en annan man nÀr de fortfarande var gifta...vilket vacker mÀnniska,

fantastiskt fin pÄ alla sÀtt, en riktig filantrop, en gudinna, bl a oerhört föredöme

för "Kvinnor kan" och likt en sagofé har hon förgyllt min tillvaro med diverse

utsagor ifrĂ„n sin balkong, hennes eminenta dammsugare har som aldrig förr hamrat genom mitt sovrumsgolv runt 8 varje morgon Ă€ven söndagar, ca 1000 gĂ„nger och vĂ€ckt mig trots extra dyrbara öronproppar. Ja henne skall vi alla vĂ€rna om. *Mildt fromt kristet leende* 🙂

Iallafall, lĂ„ten finns hĂ€r för den som vill fĂ€rska upp minnet eller haja lĂ€get! 😄

Nu till frÄgan...VART FLYTTAR JAG?? Fortfarande Stockholm.

(Texten pÄ bilden skrevs till min pappa som bor i USA , han Àr inte svensk).

60c20580.jpg

Edit: Nöjd nu?

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Fin utsikt, Grattis till lĂ€genheten/studion 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Se dĂ€r ny lya grattis ser bra ut tror det Ă€r i Solna nĂ€rmare bestĂ€mt JĂ€garvĂ€gen 34 pĂ„ 2:a vĂ„ningen över Pettersson med hunden 😎.

NĂ€ skojar bara ingen aning IÂŽm from Barcelona 🙂 .

Lycka till med nya lÀget.

Göran

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Gjorde en lÄt förra Äret om hur det Àr att bo under en psykiskt sjuk kvinna och hennes dotter.

Hon har varit gift med en mycket kÀnd artist i Sverige och fick barn

med en annan man nÀr de fortfarande var gifta...vilket hora.

Trevligt att du tar dej friheten att kalla en i sammanhanget försvarslös, psyksjuk kvinna för "hora" och förmodligen lÀmnar tillrÀckligt mycket information för att man med lite detektivarbete ska kunna lista ut hennes namn.

😉

EDIT: omformulerade.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Gjorde en lÄt förra Äret om hur det Àr att bo under en psykiskt sjuk kvinna och hennes dotter.

Hon har varit gift med en mycket kÀnd artist i Sverige och fick barn

med en annan man nÀr de fortfarande var gifta...vilket hora.

Trevligt att du tar dej friheten att kalla en i sammanhanget försvarslös, psyksjuk kvinna för "hora" och förmodligen lÀmnar tillrÀckligt mycket information för att man med lite detektivarbete ska kunna lista ut hennes namn.

đŸ˜±

EDIT: omformulerade.

Försvarslös Àr hon INTE. Hon har gjort mitt liv till ett helvete de sista tre Ären. Du har inte en aning om vad Du snackar om grabben.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har aldrig riktigt förstĂ„tt det dĂ€r med lĂ€genhet, jag menar hur gör du om du vill spela trummor klockan 3 pĂ„ natten, eller bara lĂ€gga lite sĂ„ng?? 😎 NĂ€, tacka vetja hus, provade att bo i lĂ€genhet nĂ€r jag var 18-20 Ă„r sen köpte jag ett hus!!

Hade iofs varit nice att slippa klippa grĂ€set och mĂ„la huset đŸ˜±

Fin utsikt föresten, sÄn fÄr man ju inte i en villa!!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Gjorde en lÄt förra Äret om hur det Àr att bo under en psykiskt sjuk kvinna och hennes dotter.

Hon har varit gift med en mycket kÀnd artist i Sverige och fick barn

med en annan man nÀr de fortfarande var gifta...vilket hora.

Trevligt att du tar dej friheten att kalla en i sammanhanget försvarslös, psyksjuk kvinna för "hora" och förmodligen lÀmnar tillrÀckligt mycket information för att man med lite detektivarbete ska kunna lista ut hennes namn.

🙂

EDIT: omformulerade.

Försvarslös Àr hon INTE. Hon har gjort mitt liv till ett helvete de sista tre Ären. Du har inte en aning om vad Du snackar om grabben.

Jag skiter fullstÀndigt i hur motiverat det Àr att kalla henne det, faktum Àr att hon med största sannolikhet inte Àr registrerad pÄ detta forum och inte kommer lÀsa den hÀr trÄden, vilket visst gör henne försvarslös mot detta grova personangrepp.

Ditt inlÀgg Àr anmÀlt och om du vÀljer att inte redigera det sjÀlv sÄ hoppas jag att en moderator gör det. Jag anser att det bryter mot första och möjligtvis ocksÄ andra punkten i forumreglerna som du hittar hÀr.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Pluffo bor Du dÀr ute? NÄgon sa att Tommy Körberg gör det.

Nej jag ser nu att Du bor i Götet.

Edit: Götet.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
Gjorde en lÄt förra Äret om hur det Àr att bo under en psykiskt sjuk kvinna och hennes dotter.

Hon har varit gift med en mycket kÀnd artist i Sverige och fick barn

med en annan man nÀr de fortfarande var gifta...vilket vacker mÀnniska,

fantastiskt fin pÄ alla sÀtt, en riktig filantrop, en gudinna, bl a oerhört föredöme

för "Kvinnor kan" och likt en sagofé har hon förgyllt min tillvaro med diverse

utsagor ifrÄn sin balkong, hennes eminenta dammsugare har som aldrig förr hamrat genom mitt sovrumsgolv runt 8 varje morgon Àven söndagar, ca 1000 gÄnger och vÀckt mig trots extra dyrbara öronproppar. Ja henne skall vi alla vÀrna om. *Mildt fromt kristet leende* 

.

Trevligt att du tar dej friheten att kalla en i sammanhanget försvarslös, psyksjuk kvinna för "hora" och förmodligen lÀmnar tillrÀckligt mycket information för att man med lite detektivarbete ska kunna lista ut hennes namn.

🙂

EDIT: omformulerade.

Försvarslös Àr hon INTE. Hon har gjort mitt liv till ett helvete de sista tre Ären. Du har inte en aning om vad Du snackar om grabben.

Jag skiter fullstÀndigt i hur motiverat det Àr att kalla henne det, faktum Àr att hon med största sannolikhet inte Àr registrerad pÄ detta forum och inte kommer lÀsa den hÀr trÄden, vilket visst gör henne försvarslös mot detta grova personangrepp.

Ditt inlÀgg Àr anmÀlt och om du vÀljer att inte redigera det sjÀlv sÄ hoppas jag att en moderator gör det. Jag anser att det bryter mot första och möjligtvis ocksÄ andra punkten i forumreglerna som du hittar hÀr.

Ja men vad bra dÄ. AnmÀl mig dÄ. Jag har lite civilcurkage förstÄr Du.

För övrigt, kul att Du stÄr pÄ hennes sida och inte min.

Och om jag sÄ valde att editera min trÄd, sÄ ligger iallafall originaltexten i Ditt

första svarsinlĂ€gg. Tjena. 🙂

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Men visst, om jag kan tar jag bort denna trÄden i och med att den har redan förlorat sitt syfte och hÄller nu pÄ att bli en storm i en tekopp. Det var liksom inte det som var meningen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

För övrigt, kul att Du stÄr pÄ hennes sida och inte min.

AlltsÄ, jag stÄr inte pÄ nÄgons "sida", jag vet ju inget om situationen mer Àn det lilla du har sagt sÄ hur skulle jag kunna ta stÀllning? Det handlar inte om huruvida hon har varit dum mot dej eller inte, utan att du anvÀnder ordet "hora" pÄ ett stötande sÀtt (och samtidigt bryter mot forumreglerna).

Jag har inget personligt emot dej alls. 🙂 Jag har inte anmĂ€lt dej utan ditt inlĂ€gg, vĂ€sentlig skillnad!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Vilken Àr den psykiskt sjuka kvinnans diagnos? Eller kallas hon bara psyksjuk utan att vara det kliniskt sett?

🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

För övrigt, kul att Du stÄr pÄ hennes sida och inte min.

AlltsÄ, jag stÄr inte pÄ nÄgons "sida", jag vet ju inget om situationen mer Àn det lilla du har sagt sÄ hur skulle jag kunna ta stÀllning? Det handlar inte om huruvida hon har varit dum mot dej eller inte, utan att du anvÀnder ordet "hora" pÄ ett stötande sÀtt (och samtidigt bryter mot forumreglerna).

Jag har inget personligt emot dej alls. 🙂 Jag har inte anmĂ€lt dej utan ditt inlĂ€gg, vĂ€sentlig skillnad!

TĂ„l ni ingenting pĂ„ det hĂ€r forumet eller? 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

För övrigt, kul att Du stÄr pÄ hennes sida och inte min.

AlltsÄ, jag stÄr inte pÄ nÄgons "sida", jag vet ju inget om situationen mer Àn det lilla du har sagt sÄ hur skulle jag kunna ta stÀllning? Det handlar inte om huruvida hon har varit dum mot dej eller inte, utan att du anvÀnder ordet "hora" pÄ ett stötande sÀtt (och samtidigt bryter mot forumreglerna).

Jag har inget personligt emot dej alls. 😆 Jag har inte anmĂ€lt dej utan ditt inlĂ€gg, vĂ€sentlig skillnad!

Du....detta Àr bara sÄ löjligt. Jag kunde inte ta bort trÄden, sÄ jag gjorde en "kristen och god" förmildring Oavsett vad Du herr paragrafryttare anser om denna saken, sÄ har jag inte angivit nÄgra namn. Vad har hÀnt med yttrandefriheten i detta land? Har jag hÀngt ut nÄgon? Vad hÀnde med "Hagamannens" integritet innan han överhuvudtaget erkÀnde? Hela Sverige visste vem Niklas Lindgren var. SÄ, om han hade varit oskyldig..... Go figure.

Jag tycker Du bara Àr sÄ ofattbart fÄnig. Bara sÄ att Du vet.

Hej,

Naddeman

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Du....detta Àr bara sÄ löjligt. Jag kunde inte ta bort trÄden, sÄ jag gjorde en "kristen och god" förmildring  Oavsett vad Du herr paragrafryttare anser om denna saken, sÄ har jag inte angivit nÄgra namn. Vad har hÀnt med yttrandefriheten i detta land? Har jag hÀngt ut nÄgon? Vad hÀnde med "Hagamannens" integritet  innan han överhuvudtaget erkÀnde? Hela Sverige visste vem Niklas Lindgren var. SÄ, om han hade varit oskyldig..... Go figure.

Jag tycker Du bara Àr sÄ ofattbart fÄnig. Bara sÄ att Du vet.

Hej,

Naddeman

AlltsÄ shit, eftersom du inte vill ta detta via PM sÄ fÄr vi vÀl fortsÀtta hÀr dÄ. Jag tycker det Àr stötande/krÀnkande att anvÀnda det ordet pÄ det sÀttet och ville markera att jag inte tycker det Àr okej. För det tycker jag inte. Om det gör mej till "paragrafryttare" att jag tar stöd i forumreglerna för att motivera detta, so be it. Ja vi har yttrandefrihet men poÀngen med den Àr inte till för att man godtyckligt ska fÄ krÀnka personer som man inte tycker om i sammanhang dÀr de Àr försvarslösa. Jag tror sÀkert att hon har varit hemsk men det har Àrligt talat inget med saken att göra.

Jag förstÄr inte vad Hagamannen har med det hÀr att göra.

EDIT: Och ja, fin utsikt.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SjÀlv tycker jag att man fÄr sÀga vad fan man vill! Tex det var ju skitlöjligt att Ledin fick böta för att han sa "din fete tattarjÀvel" eller nÄt. Det Àr ju helt absurt! Vart Àr vÀrlden pÄvÀg? I ett tyst samhÀlle kanske...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Och va fan spelar det för roll om hon Àr "försvarslös" eller inte nÀr hon inte ens vet om att denna trÄden existerar? Som jag sa, jag har inte nÀmnt nÄgra namn,

sÄ vad har det för betydelse? Du hajar inte paralellen med Hagamannen?

Det förvÄnar mig inte, Du som inte tycker om att man anvÀnder *ett visst ord*

pÄ ett nedlÄtande sÀtt. SÀg mig ett exempel dÄ det INTE Àr nedlÄtande?

Naddeman.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Pluffo bor Du dÀr ute? NÄgon sa att Tommy Körberg gör det.

Nej jag ser nu att Du bor i Götet.

Edit: Götet.

Jag har varit brevbĂ€rare i det omrĂ„det. Jag kan hela 126 och 129 som ett rinnande vatten 😛

För övrigt Ă€r det faktiskt ett rĂ€tt trevligt omrĂ„de. Jag tror absolut att du kommer att trivas. Om du fĂ„r problem med inspirationen Ă€r det bara att gĂ„ ner till vattnet och filosofera 😄

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nej jag greppar inte hur du tÀnker nÀr du drar en parallell till att du tycker att kvÀllstidningarna gjorde fel nÀr de hÀngde ut Hagamannen, för om nÄn var "kvÀllstidningen" i det hÀr sammanhanget sÄ var det ju du, inte jag.

Insinuerar du att jag skulle vara sexköpare? Jag vet inte ens hur jag ska kommentera det utan att sjunka ner pÄ samma lÄga nivÄ. Men man kan ju fundera över vem som Àr "ofattbart fÄnig" egentligen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...