Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar om det Àr nÄn som vet om det finns en standardkonfiguration för den 7-poliga xlr-kbalen som följer med de flesta rörmickar. AlltsÄ kabeln som gÄr mellan sjÀlva micken och till nÀtdelen.

Jag har en Röde NTK och behöver ny kabel, men Rödes egna Àr lika dyra som en ny mick. Undrar dÀrför om jag kan köpa typ Studio Projects kabel som Àr lite billigare.

NÄgon?

/Dex

Annons
Postat

Jag skulle inte vĂ„ga chansa. De som kommer frĂ„n samma tillverkare Ă€r nog alltid samma - men Ă€r det frĂ„n olika stĂ€llen sĂ„ vete 17... Man vet ju inte vilken kinesiska fabrik de olika mĂ€rken kommer ifrĂ„n - utom nĂ€r det gĂ€ller Studio Projects, som Ă€r Ă€rliga och talar om att det Ă€r 797 Beijing som tillverkar. Alla andra sĂ€ljbolag och importörer tiger som muren... 😎

Postat

Kanske lite svĂ„rt att mĂ€ta om den inte Ă€r hel... 😎

NÄja - man kan ju ocksÄ börja med att öppna kontakterna och se om det Àr en lödning som har lossnat - eller kolla sÄ att det inte Àr ett av stiften som har bockats...

• 6 Ă„r senare...
Postat

Hej har en liknade frÄga:

Har en sE Electronics s2200T som hunden tuggat sönder kabeln pÄ.

En ny 7-pin XLR kostar 799kr Àr det nÄgon som testat andra alternativ?

Mvh Martin

Postat
  On 2012-09-09 at 18:40 sa jossman:

Hej har en liknade frÄga:

Har en sE Electronics s2200T som hunden tuggat sönder kabeln pÄ.

En ny 7-pin XLR kostar 799kr Àr det nÄgon som testat andra alternativ?

Mvh Martin

Det Àr ju inte dÄligt med 799 kr för en sÄdan. Tur att min funkar fortfarande, har varit lite orolig ibland.

Postat
  On 2012-09-09 at 20:42 sa arha:

Om du, eller nÄn du kÀnner, Àr hÀndig med lödkolven sÄ kan du skicka efter en hÀr. http://shop.gotham.ch/en/shop?page=shop.product_details&flypage=ilvm_fly_admirable.tpl&product_id=212&category_id=49&vmcchk=1

Den hÀr kabeln anvÀnds av mÄnga.

Tack fÄr se om jag hittar nÄgon hÀndig:)

Vart smidigt om thomanns t- bone kabel passat för 80 kr.

Med vÀnlig hÀlsning, Martin

Postat
  On 2012-09-09 at 23:39 sa mrpimmy:

Det Àr ju inte dÄligt med 799 kr för en sÄdan. Tur att min funkar fortfarande, har varit lite orolig ibland.

Ja dom tar betalt kineserna gör dom nog för nÄgra kronor.

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.