Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag sitter och leker med Rebirth, men har ett problem med filtret:

1) Jag har gjort en Song pÄ fyra takter. Till en början stÀllde jag filtret manuellt med Cutoff-ratten.

2) Jag tröttnade pÄ att stÀlla filterratten manuellt och la in ett midispÄr i Cubase som Àndrar Cutoff:en.

Problemet Àr att Rebirth bÄde vill ha Cutoff-ratten som jag stÀllde in den manuellt samtidigt som den försöker stÀlla ratten som Cubase vill ha den. Resultatet blir att ratten hoppar hit och dit hela tiden.

Jag vill bara styra filterratten med Cubase, och dÀrmed fÄ bort den manuella instÀllning jag gjorde i Rebirth. Hur gör jag det?

Annons
drok (oregistrerad)
Postat (redigerat)

En klart intressant frÄga. Och en sÄ trevlig och klipsk person som stÀller den!

Redigerat av drok
Postat
HallĂ„ frĂ„ga supporten. Vi hĂ€r KÖPER vĂ„ra program

Heh. Skojar du? ReBirth Àr gratis sedan i höstas och Propellerheads erbjuder inte lÀngre nÄgon support för programmet.

Postat

DĂ€r bet du allt dig sjĂ€lv i svansen! 😳

Programmet Àr som sagt gratis nuförtiden! Dessutom avslutar man meningar med punkt, ditt praktpucko.

Postat

Kom igen, nÄgon mÄste ju veta?!

Postat

Var ett tag sen jag satt och lekte med RB och Cubase tillsammans.

Finns en liten switch högst upp i RB dÀr du kan vÀlja mellan pattern och songmode.

Antar att du har den i songmode om RB uppför sig pÄ det viset, som du beskriver.

Kommer inte ihÄg om det Àr nödvÀndigt att anvÀnda songmode nÀr man syncar upp den mot cubase, tror pattern mode gÄr lika bra.

Iaf för att besvara din frÄga, det funkar om du Àr i songmode sÄ klicka pÄ Edit>Cut loop.

Hoppas det hjĂ€lper 🙂

Postat (redigerat)

Haha! Det finns hundratals andra trĂ„dar dĂ€r det skulle vara fullkomligt adekvat att fĂ€lla ovanstĂ„ende kommentar och du vĂ€ljer den hĂ€r 🙂

"Vet du vad du har, Hedlund? Taskig timing!"

🙂😆😄

Redigerat av Pluffo
Postat (redigerat)
Antar att du har den i songmode om RB uppför sig pÄ det viset, som du beskriver.

Jepp.

Kommer inte ihÄg om det Àr nödvÀndigt att anvÀnda songmode nÀr man syncar upp den mot cubase, tror pattern mode gÄr lika bra.

Men hur byter man pattern frÄn Cubase dÄ?

Iaf för att besvara din frÄga, det funkar om du Àr i songmode sÄ klicka pÄ Edit>Cut loop.

Hmm ... jag tror inte jag fattar ... vad hÀnder om jag gör Cut loop?

Redigerat av AndyPandy
Postat (redigerat)

Jepp.

Men hur byter man pattern frÄn Cubase dÄ?

Hmm ... jag tror inte jag fattar ... vad hÀnder om jag gör Cut loop?

Cut loop tar bort dom filter instĂ€llningar du gjorde i Rebirth nĂ„r du lattjade med filtret manuellet. Vilket bör fixa ditt problem med att filtret hopapr tillbaka 😳

Byta pattern frÄn cubase, kommer inte ihÄg hur man gjorde.

Jag kollar upp det, var lĂ€nge sen som sagt. Eller sĂ„ Ă€r jag helt ute o cyklar 😕

-edit- Jag Àr ute o cyklar kan visst inte byta pattern i RB frÄn cubase. MÄste köra songmode.

Men att "cutta" loopen bör fixa ditt problem med filtret.

Redigerat av C_Sledge
Postat

DÄsÄ! Tack för hjÀlpen!

drok (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det mÄste vara trÄdskaparens trevliga konversationsstil som ger utdelning, sÀllan har sÄ mÄnga vÀnliga sjÀlar hjÀlpt och kramats i en och samma trÄd!

Redigerat av drok
Postat (redigerat)
Ja det Àr ju dumt att lÀsa manualen nÀr man kan skapa nya trÄdar pÄ forumet.

Eftersom du har lÀst manualen, sÄ kan du kanske berÀtta var det stÄr att extern midikontroll krockar med den interna styrningen?

Eller Àr du kanske bara bitter över att du inte fattade programmet numer Àr gratis? Eller kan det vara sÄ att du mest Àr sur över att du inte har lÀrt dig var man skriver punkter, komman, stora och smÄ bokstÀver i meningar?

Redigerat av AndyPandy
drok (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Ja det Àr ju dumt att lÀsa manualen nÀr man kan skapa nya trÄdar pÄ forumet.

Eftersom du har lÀst manualen, sÄ kan du kanske berÀtta var det stÄr att extern midikontroll krockar med den interna styrningen?

Eller Àr du kanske bara bitter över att du inte fattade programmet numer Àr gratis? Eller kan det vara sÄ att du mest Àr sur över att du inte har lÀrt dig var man skriver punkter, komman, stora och smÄ bokstÀver i meningar?

Du har rÀtt, jag Àr vÀldigt ledsen över detta. Tack för att du pÄpekade.

Redigerat av drok
Postat
Herregud, hur mÄnga anala inlÀgg ska du Àgna Ät min glömda punkt?

Exakt sÄ mÄnga inlÀgg det krÀvs för att du ska sluta posta korkade uppmaningar om att lÀsa manualen och om att man minsann ska köpa programmen.

Inser du inte sjÀlv att nÀstan varenda frÄga som stÀlls hÀr pÄ forumet faktiskt har ett svar i nÄgon manual eller bok?

drok (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Herregud, hur mÄnga anala inlÀgg ska du Àgna Ät min glömda punkt?

Exakt sÄ mÄnga inlÀgg det krÀvs för att du ska sluta posta korkade uppmaningar om att lÀsa manualen och om att man minsann ska köpa programmen.

Inser du inte sjÀlv att nÀstan varenda frÄga som stÀlls hÀr pÄ forumet faktiskt har ett svar i nÄgon manual eller bok?

Naturligtvis har du rÀtt, tack för att du hjÀlper mig!

Redigerat av drok
Postat
Bor du hemma hos mamma?

Nix. Vad har min bostads belÀgenhet att göra med det vi debatterar?

Fundera ett ögonblick varför det finns supportavdelningar pÄ vartenda mjukvaruföretag. Allt stÄr ju ÀndÄ i manualen, sÄ varför behövs det support?

Det hÀr Àr det sista inlÀgget i den hÀr trÄden frÄn mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.