Jump to content
Annons

Reason "hittar" inte min Midikeyboard


Duende

Recommended Posts

Hallå.

Jag har använt Reason 3.0 utan problem men för 3 dagar sedan bestämnde sig Reason för att inte hitta min Midikeyboard. Jag använder M-audios 49keystation via USB-port.

Jag har installerat drivrutiner och updaterat allt jag kan komma på.

Reason hittar ändå inte min Keyboard.

Inga förslag? Dator i sig hittar hårdvaran så det är mysko.. Manualen har inga vettiga förslag.

Henrik

Redigerat av Duende
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det OS X? Jag har haft lite knas ibland att reason bara tappat kontakten med mitt keyboard. Iofs har jag bara lekt med Demot. Omstart är den enda lösningen jag kan komma med i så fall. Inget annat har lyckats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade i tidernas begynnelsa liknande problem, och kom på att det var avgörande hur jag anslöt USB-keyboarden,,, Tror att det var bättre om jag pluggade i den efter det att jag startat OS, Win XP, men innan jag drog igång Reason.

Nåt som är hysat skumt i min Reasonrigg (XP) är att den hittar inte mitt USB - keyboard om jag för skojs skull byter USB platsen på datorlådan. Fastän det var USB kontakten bredvid så hittade inte Reason.

Ibland fungerar inte heller Plug and Play automatiken heller utan man fick vara noga med att alla kablar är anslutna till datorn innan man startar den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag använder en anna USB-port än den jag brukar så vill XP helt plötsligt installera om drivrutinerna till mitt keyboard. Är detta normalt? 😉

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag använder en anna USB-port än den jag brukar så vill XP helt plötsligt installera om drivrutinerna till mitt keyboard. Är detta normalt?  😆

normalt å normalt.... verkar vara så för många, mig inkluderad.

Jepp!

Det är normalt att drivrutinerna installeras om när du byter USB-port, oavsett om det är en stor midikeyboard eller en liten webbkamera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...