Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har nyligen inför skaffat mig en Dual Core-maskin (PC) på 3.2 Ghz med ca 4 Gb KINGSTON-ramminnen a 667 MHz så jag tror att maskinen i säg skall räcka till.

Varför jag frågar är enligt följande: När jag jobbar med Elektrik Piano (Native Instruments) som standalone så kan jag ladda in den kraftigaste samplingen. Men när jag kör samma plugg som ett VST-instrument inne i Cubase så varnar datorn för att "Det fysiska minnet är för lågt" och att det kan bli probelm att ladda in samplingen.

Skall jag vara ärlig så fattar jag ingenting, då min tidigare dator som låg på 2.4 Ghz och 2 Gb ram kunde ladda in det utan vidare.

Sedan undrar jag om KONTAKT 2 har stöd för Dual Core-processorer? När jag spelar kraftfullt (många toner med sustain) på en gång så blir det en Skyrocket av CPU-mätaren som det blev med den gamla maskinen 2.4 Ghz och 2 Gb ram i minnet. Jag undrar vad det kan vara för problem?

M.v.h.

Fred

Annons
Postat

cubase sx3 har stöd för dual-core. Device setup/VST Audiobay/Expert. Se till att multi processing är markerat.

Din maskin med Win XP ger dig i nuläget 2Gb för program och 2Gb för windows. Detta är en begränsning i OS:et. Det finns en tweak du kan göra för att ge Cubase tillgång till 3Gb, se

http://forum.nuendo.com/phpbb2/viewtopic.p...ghlight=4gb+ram

bättre stöd för dual-core i Kontakt ska visst finnas i v2.1, har du uppgraderat?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.