Jump to content
Annons

JIATRM - Knarklåten


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Knarklåten (arbetsnamn)

* ARTIST/GRUPP: Jeremy Irons & The Ratgang Malibus

* GENRE: flumrock

* LÅTLÄNGD: 2:14

* PRODUCENT: jag?

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: 160kbit/s mp3

* STORLEK: 2,6mb

* STATUS: I stort sett klar låt, oklar mix

Ännu en hit, denna gång i ett lite lugnare tempo. Denna mix har lite för låga trummor och den högerpanorerade gitarren behöver komprimeras lite för att inte höras lika mycket (pga att den är skitdålig). I slutrefrängen har jag tänkt samla alla de bra sångarna i eskilstuna till en jättekör, men det är ju omöjligt att spela in alla samtidigt så jag kör en i taget, och jag har bara hunnit med (orkat) spela in en hittills. Precis som med de andra låtarna är det inte inspelat till nåt fjantigt klick.

Frågor: Ligger sången för långt fram? Är det för mycket reverb på gitarrerna eller passar det till låten? Är en bra låt bra hur otajt den än spelas?

knarek.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fräckt! 😳

Nej, sången ligger inte för långt fram.

Möjligen ligger gitarrerna lite, lite för långt fram i förhållande till trummorna och då menar jag rumsmässigt. Känns lite som att trummorna spelar i ett större rum än resten kanske flytta fram dem något (om det går) eller flytta bak gitarrerna något. Nivåerna tror jag nog funkar som de är. Det handlar om små justeringar.

Och vad är det för fel på den vänstra guran den låter kalasbrutal!! 😉

Shysst jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fräckt! 😱

Nej, sången ligger inte för långt fram.

Möjligen ligger gitarrerna lite, lite för långt fram i förhållande till trummorna och då menar jag rumsmässigt. Känns lite som att trummorna spelar i ett större rum än resten kanske flytta fram dem något (om det går) eller flytta bak gitarrerna något. Nivåerna tror jag nog funkar som de är. Det handlar om små justeringar.

Och vad är det för fel på den vänstra guran den låter kalasbrutal!! 😛

Shysst jobbat!

Det är samma reverb på trummor, gitarrer och sång. Lite olika mängd, men samma inställning. Dock är det mer "wet" på trummorna än på gitarrerna, så det kanske är det som spökar.

Den vänstra guran är det inget alls fel på. En les paul-kopia spelad genom en Marshall-rörförstärkare (heter nåt med mosfet) och laneylåda. Lätt rördist. Närmickad med sm57a. Inga fel. Fast i en nyare mix jag gjort har jag lagt lite Voxengo TubeAmp på båda gitarrerna, automatiserat volymen på högra gitarren för att slippa att den låter allt för illa i refrängerna, och tagit fram trummorna bättre. Laddar upp den så fort jag kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...