Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Varför vill du få med den??

Men i vilket fall, jag vet inte hur eller om det går. Kanske om man helt enkelt spelar in ljudet som du kör ut i ch1/2 ? Risk för rundgång om du använder medhörning....

Lägg en midislinga som "blippar" där du vill ha blipparna och spela upp detta på en VST synt?

...men varför?

Postat
ett alternativ är ju att kryssa för "what u hear" på ljudkortet och spela upp metronomen samtidigt som du spelar in den på ett audiotrack

Förutsatt att det finns att bocka i det på ljudkortet.

Finns inte på mitt. Men visst går det att styra in ut ljudet via en ingång och spela in den.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Lättast med en miditrack och nån blipp från en inbyggd synth. Gör så, så kommer du lättast undan.

Jag antar att du vill mixa ner nåt för att bära med dig till träningslokalen och banda på nåt spår där?

Postat

Försöker lägga till bus på vst connections. men finns bara left/right in och SPDIF L/R. Har inget what you hear i Terra Tec mixern. vill ha för att lägga på trummor i efterhand på annan ort.

musik (oregistrerad)
Postat

Hur får man bort den snarare...

😱

Postat
Jamen då så om det inte var exakt cubase klicket du var ute efter så kan du ju lika gärna skapa en egen metronom med en VSTI som flera förespråkat.

testa med trummasin, grygt att änra takter dock.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Skulle inte den där "tapeit" pluggen kunna funka?

gratis? adress?

Postat
Hur får man med ljudet från metronomen i nermixningen.

Det bästa är väl att dedikera ett spår till ett klick (fritt valt från ngt trumljud) och programmera det... då kan du fixa bätte underdelningar på ställen där det behövs.

Jag läste tidigare i en tråd att ngn trummis efterfrågade klicket på synkoperna för att denne inte skulle behöva bli döv för att höra klicket, detta tycker jag låter smart faktiskt.

Postat
då kan du fixa bätte underdelningar på ställen där det behövs.

??

Alltså att du programmerar klicket (sitter och klickar i piano-rollen) på ett sådant sätt att det blir lätt att följa. Dvs om det är triol-underdelning i låten lägger du ngn skön rytm som underlättar för dig när du spelar detta (eller vem det nu är som ska spela).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.