Jump to content
Annons

Ny låt från Tokai


Tokai

Recommended Posts

* LÅTNAMN: musik/Ill_be_there.mp3

* ARTIST/GRUPP: Staffan Widmark

* GENRE: Pop

* LÅTLÄNGD: 3.20

* KOMPOSITÖR: Staffan Widmark

* PRODUCENT: Staffan Widmark

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) Mp3

* STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) 6.12

* STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) Färdig demo

(

* LÅTLÄNK:)

Ill_be_there.mp3

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Får lite knopfler feeling. Snyggt gitarrspel. Du sjunger nice med undantag för ditt engelska uttal tidvis. Intressant panorering på dina percussions. 😄

Gilllar dock inte att du panorerat basen till höger. Den ska ligga i mitten, eller precis jämte mitten. 🙁

Blåset låter tidvis mkt bra men oxå tidvis ganska dåligt. Kan inte bestämma mig riktigt vad jag tycker på den punkten. 😠

Gött hantverk i alla fall. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Djonas:

jag var lite klantig i Wavelab inser jag nu. Försökte ändra lite på stereobalansen, och då hamnade naturligtvis basen fel. Annars är jag noga med bas, bastrumma att dom är i mitten. Ska rätta till det.

Knopler... jag vet inte ja... det är en nyhet för mig.

Annars är det en Beatles påverkan, alltså lite inspiration från deras tidigare album.

Tack för edra synpunkter!!

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja jag gillar det här med, trummorna ligger lite högt i versen kanske men det kan vara min lyssning oxå. Ja tidig Beatles med lite beachparty feeling på nått sätt oj där tog den slut mitt i nåväl du laddar väl upp hela sen. Kort sagt en rolig lyssning.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du sjunger lite som Dylan på albumet "Nashville Skyline", vilket jag verkligen menar som en komplimang. Lite Dire Straits som tidigare nämnts, men även lite Beatles.

Tyckte trummorna kändes bitvis lite stela, men överlag en lite annorlunda men bra låt. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Allansson skrev:

"Tyckte trummorna kändes bitvis lite stela, men överlag en lite annorlunda men bra låt."

Det mesta är loopar utom vissa trummor spelade av mig. Du har en poäng där. Ska man vara Beatles fantast borde trummorna varit sas handgjorda, typ spelade av Ringo fast av mig via midi (vilket är lättare sagt en gjort). Men jag ville göra det lite lätt för mig...

Angående Bob Dylen måste jag bara säga: ??? eller WOW!!! eller : korsning i taket???

1. Måste lysssna på den skivan. Punkt slut.

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

mysig låt det här :rolleyes:.

det som jag tar med mig från den här låten är de snygga nergångarna eller vad man säger?? tex 0.14 . Sticket vid 2.06 känns lite tråkigt, kanske slänga in något mer på andra halvan, något ljusare instrument som ligger över de andra? Ibland tycker jag gitarren ligger lite nära.

Avslutet från 2.53 är riktigt snyggt. Sjunger bra gör du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...