Jump to content
Annons

Billig hemstudiomikrofon


footloose (oregistrerad)

Recommended Posts

footloose (oregistrerad)

Någon som har ett tips på en bra billig mik för inspelning av sång och akustisk gitarr? Har en live-mikrofon idag och vill ha lite bättre kvalité bara. Kör Cubasis på datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

helt ok val för de pengarna, tänk på att den kräver fantommatning, dvs 48 volt fr en micpreamp eller mixer

lyssna gärna på vår vän claes mic tester där äver den är med:

http://testing.holmerup.biz/mic_pretest/MP3index.html

från http://www.instrument-online.nu/arkiv/feb2004.html

"TSM har släppt uppdateringar på två av sina mikrofonmodeller samt lanserar en helt ny stormembransmikrofon. De mycket populära modellerna MT87 och MT184 ersätts av MT87s och MT184s. Dessa två kondensatormodeller är numera uppdaterade med inkopplingsbart low-cut filter och dämpsats. För er som inte är bekanta med dessa två sedan tidigare kan nämnas att MT87 är en stormembrans kondensatormikrofon som passar utmärkt för t.ex. upptagning av den mänskliga rösten och levereras komplett med vibrationsdämpande upphängningskorg. "

Redigerat av robc
Link to comment
Dela på andra sajter

footloose (oregistrerad)

Tack för alla svar. ADK och JJLabs är vad jag rekommenderats "off line" också av vänner och bekanta. Då har jag lite att gå på, tack tack. Jag talar om vad det blev sen 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

En Generis GC-2 för runt 900-1000 på musikbörsen blev mitt val att börja med. Kräver fantommatning. Micken är iaf mycket bättre än vad jag är så än så länge räcker den gott och väl 😆

/Dagon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...