Jump to content
Annons

Ljudkort med ca 8 ingångar ?


Sofa_Fredrik (oregistrerad)

Recommended Posts

Sofa_Fredrik (oregistrerad)

Tjenare !!

vad rekommenderar ni för ljudkort till att spela in ca 8 kanaler.

möjligtvis att det skulle gå med 6 oxå. men det skadar ju inte att ha.

har funderat på Delta 1010LT, eller DSP Factory men Dsp kortet verkar vara lite ur tiden så att säga. men iofs så det jag har hört av sånt som spelats in på sådant kort har låtit bra.

men man ska kunna spela in ca 8 kanaler samtidigt

Råd och rön tack !!!

M V H // Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag hade ett Aardvark Q10 förut som jag verkligen kan rekommendera.

Tror nog jag har det nu =). kan verkligen rekommendera det jag också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sofa_Fredrik (oregistrerad)

Tobbe: Har ett Mixerbord med "direkt ut" på 8 mic kanaler så jag behöver bara line ingångar så att säga...

Nu blev det en massa att välja på här !!

Tackar för alla svar hittills !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst för priset vill jag påstå att Emu1820 eller 1820m är.. Å andra sidan är jag lite partisk då jag äger ett själv 😉

/Majken

Äger snart ett med.. (1820m) 😄 men den har bara 6 Analoga inputs, men annars skulle jag nog rekomendera 1820m jag med! 😉

Mvh / Starion 😎

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter på ett Echo Layla 24 och den är ju enligt mig det bästa som finns.

Skitbra kvalité. 

fest42.gif

Skojare där.. 😄 nog finns det väl bättre va? och du.. det är inte bra att sitta på ljudkortet, använd en stol istället.. 😉😉 sorry

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kort har en av mina föredetta lärare från när jag gick musik. Han var mycket njöd och han ställer ändå en del krav. En liten varning bara för att det inte går så bra ihop med via chip. Tycker nog att det värkar vara värt 4 papp.

ST Audio DSP2000 C-Port inkl Logic Audio komplett system med 8 in/8 ut analogt, 2 mik preamps med gain och fantommatning, hörlursförstärkare, 1 MIDI IN, 2 MIDI OUT, dessutom S/PDIF in/ut koax och optiskt. ASIO 2 och GSIF drivers, 24bit/96KHz hela vägen. Ingår i byggbart system med max 40 in/ ut och många möjligheter att koppla till och kombinera med ADAT mm

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja tipsa om nya E-MU 1820m (estrad 5995:-). Mkt för pengarna..

2 micpreamps, 8 in, 8 ut, 2 uppsättningar MIDI in och ut, och en massa annat.

Mjukvarumixer som slår allt man kan ta på...

snygg?! (så kanske man inte ska prata i det här forumet...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter på ett Echo Layla 24 och den är ju enligt mig det bästa som finns.

Skitbra kvalité. 

fest42.gif

Skojare där.. 😉 nog finns det väl bättre va? och du.. det är inte bra att sitta på ljudkortet, använd en stol istället.. 😄😉 sorry

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kort har en av mina föredetta lärare från när jag gick musik. Han var mycket njöd och han ställer ändå en del krav. En liten varning bara för att det inte går så bra ihop med via chip. Tycker nog att det värkar vara värt 4 papp.

ST Audio DSP2000 C-Port inkl Logic Audio komplett system med 8 in/8 ut analogt, 2 mik preamps med gain och fantommatning, hörlursförstärkare, 1 MIDI IN, 2 MIDI OUT, dessutom S/PDIF in/ut koax och optiskt. ASIO 2 och GSIF drivers, 24bit/96KHz hela vägen. Ingår i byggbart system med max 40 in/ ut och många möjligheter att koppla till och kombinera med ADAT mm

ST Audio c-port rekommenderas!

Mycket prisvärt. Mycket ljudkort för pengarna och fungerar bra, särskilt nu när det har kommit nya drivrutiner med väldigt låg latency.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst för priset vill jag påstå att Emu1820 eller 1820m är.. Å andra sidan är jag lite partisk då jag äger ett själv 😉

/Majken

Äger snart ett med.. (1820m) 😎 men den har bara 6 Analoga inputs, men annars skulle jag nog rekomendera 1820m jag med! 🙂

Mvh / Starion 🙂

Nej nej, den har 8 analoga inputs fast två sitter på framsidan i form av en Neutrik Combo kontakt 🙂 - Stoppar du in en teleplugg istället för en xlr så switchar den om i line läge!

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

"ST Audio c-port rekommenderas!

Mycket prisvärt. Mycket ljudkort för pengarna och fungerar bra, särskilt nu när det har kommit nya drivrutiner med väldigt låg latency. "

Har drivrutinerna låg latency?.... sorry.. var bara tvungen.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

"ST Audio c-port rekommenderas!

Mycket prisvärt. Mycket ljudkort för pengarna och fungerar bra, särskilt nu när det har kommit nya drivrutiner med väldigt låg latency. "

Har drivrutinerna låg latency?.... sorry.. var bara tvungen.. 🙁

vad är priset på det då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sofa_Fredrik (oregistrerad)

Mycket dåliga skämt i denna tråd !! 😉

Ja det börjar dra sig mot ST Audio c-port !!!

ett par dagar till sen blir det beställning !!

Link to comment
Dela på andra sajter

"ST Audio c-port rekommenderas!

Mycket prisvärt. Mycket ljudkort för pengarna och fungerar bra, särskilt nu när det har kommit nya drivrutiner med väldigt låg latency. "

Har drivrutinerna låg latency?.... sorry.. var bara tvungen.. 😉

vad är priset på det då?

3995:- på JAM i stockholm (Vill minnas att det kostade 7000:- för några år sedan när det var helt nytt)

www.jam.se

Fraktfritt inom sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst för priset vill jag påstå att Emu1820 eller 1820m är.. Å andra sidan är jag lite partisk då jag äger ett själv 😆

/Majken

Tycker att det kortet borde vara det mest intressanta i det prisläget och med dom feature's det har

Nu sitter jag med 3st Creamwarekort och 16 kanaler in/ut och det känns inte riktigt optimerat efter hur man jobbar.... så ett MOTU 24 I/O står på tur... kostar dock 20 papp.

edit: tilläggsningar

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...