Jump to content
Annons

Starboy - Love you right


starboy (oregistrerad)

Recommended Posts

starboy (oregistrerad)

LÅTNAMN: Love you right

ARTIST/GRUPP: Starboy

GENRE: pop house?

LÅTLÄNGD: 4:26

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: sång från Vocal Forge

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: drygt 5 MB

STATUS: Skiss

Hej igen,

Jag spammar på med en till låt av det mer lättlyssnade slaget, mer pop.

Tycker själv det gungar på OK, men kanske är det lite för intetsägande?

Flipp eller flopp??

Alla comments välkomna.

Glad Påsk music lovers!

EDIT 16/4: Ny version "radio edit" hittas längre ned.

Starboy___Love_you_right.mp3

Redigerat av starboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
starboy (oregistrerad)
Låten var väl sisådär tyvär blev den lite ensidig.

mmm, gissade att det var problemet.

Tack för lyssning och kommentar.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Tyvärr lite tråkigt. Har inget konkret att komma med.. Jag undrar mest vart basen i kicken tog vägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Tyvärr lite tråkigt. Har inget konkret att komma med.. Jag undrar mest vart basen i kicken tog vägen?

Fläskade inte på så mkt, då det var tänkt att vara ett lite poppigare alster.

Tack för att du lyssnar i alla fall.

I det optimala fallet skulle det nog ligga sång på hela låten, typ vers + ref.

Får försöka hitta nån som kan och vill läga vox.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Tycker det låter helt OK, jag skulle byta ut basen och göra om slingan, den känns lite off. Också arbeta om introt så trummorna kommer in först>sen pads/synth>sen ett fill, så kommer basen in på nästa 1:a. Du kanske kan dubbla den höga synkopsynten i den sista refrängen? Eller skruva upp filtret lite?

Basen är lite högt mixad, kan tonas ner, så kan percussionen lyftas fram och panoreras lite bättre. Grymt kul att du jobbar så effektivt och levererar låtar så ofta!

/tek

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Tja!

Tycker det låter helt OK, jag skulle byta ut basen och göra om slingan, den känns lite off. Också arbeta om introt så trummorna kommer in först>sen pads/synth>sen ett fill, så kommer basen in på nästa 1:a. Du kanske kan dubbla den höga synkopsynten i den sista refrängen? Eller skruva upp filtret lite?

Basen är lite högt mixad, kan tonas ner, så kan percussionen lyftas fram och panoreras lite bättre. Grymt kul att du jobbar så effektivt och levererar låtar så ofta!

/tek

Tjoho,

Tack för tipsen och lyssningen, tek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Jag håller faktiskt inte alls med dom andra, jag tycker det här är asgrymt!

Älskar harmonierna och soundet, sjukt funkigt!

Tror inte du behöver så mkt mer sång, men du måste korta ner låten, alt. jobba in sången mer i låten. Den kan inte komma typ varannan minut o gå 4ggr o sen bara ha utfyllnad emellan... Du borde trycka in den i huvvet på oss.. För det är en riktigt skön sång slinga!

Jobba mer!

EDIT: Ville bara säga att jag tycker det är grymt kul att du verkligen har ett eget sound!

Redigerat av kallemio
Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Tja!

Jag håller faktiskt inte alls med dom andra, jag tycker det här är asgrymt!

Älskar harmonierna och soundet, sjukt funkigt!

Tror inte du behöver så mkt mer sång, men du måste korta ner låten, alt. jobba in sången mer i låten. Den kan inte komma typ varannan minut o gå 4ggr o sen bara ha utfyllnad emellan... Du borde trycka in den i huvvet på oss.. För det är en riktigt skön sång slinga!

Jobba mer!

EDIT: Ville bara säga att jag tycker det är grymt kul att du verkligen har ett eget sound!

Otroligt kul att Du gillar.

Korta ner är nog en bra ide.

Jobba in sången, hur menar du?

Köra lite filtersvep på sångspåren, hacka upp, ett delayspår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Jag håller faktiskt inte alls med dom andra, jag tycker det här är asgrymt!

Älskar harmonierna och soundet, sjukt funkigt!

Tror inte du behöver så mkt mer sång, men du måste korta ner låten, alt. jobba in sången mer i låten. Den kan inte komma typ varannan minut o gå 4ggr o sen bara ha utfyllnad emellan... Du borde trycka in den i huvvet på oss.. För det är en riktigt skön sång slinga!

Jobba mer!

EDIT: Ville bara säga att jag tycker det är grymt kul att du verkligen har ett eget sound!

Otroligt kul att Du gillar.

Korta ner är nog en bra ide.

Jobba in sången, hur menar du?

Köra lite filtersvep på sångspåren, hacka upp, ett delayspår?

Nja jag menar mer att låten ska "vara" sången. Det är sången som ska ligga i fokus, köra den mkt mer o med olika variationer av effekter osv. Tänk Call on me, där är ju sången i princip loopad genom hela låten förutom i ett par breaks.

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Nja jag menar mer att låten ska "vara" sången. Det är sången som ska ligga i fokus, köra den mkt mer o med olika variationer av effekter osv. Tänk Call on me, där är ju sången i princip loopad genom hela låten förutom i ett par breaks.

OK, jag fattar.

Får jobba lite till då. Tack för tipset och positiv feedback.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra låt, tycker den är asfunky! rätt mkt diskant, men det är inget problem i den här låten.

Visst är det jobbigt att jobba med andras samples? Vocals... Tycker sången i den här låten är aningen.. Ja.. osynkad.. Eller liksom som hon bara pratar / sjunger monotont ;o Men annars tycker jag du har gjort en skitbra låt! Du kunde igentligen inte gjort det bättre med samples'arna. Det är ju jobbigt att jobba med samples som man inte själv gjort som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Skitbra låt, tycker den är asfunky! rätt mkt diskant, men det är inget problem i den här låten.

Visst är det jobbigt att jobba med andras samples? Vocals... Tycker sången i den här låten är aningen.. Ja.. osynkad.. Eller liksom som hon bara pratar / sjunger monotont ;o Men annars tycker jag du har gjort en skitbra låt! Du kunde igentligen inte gjort det bättre med samples'arna. Det är ju jobbigt att jobba med samples som man inte själv gjort som sagt.

Kul att du gillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, såna här beats ska vara hårda, men jag tycker du överdriver litegrann. Är det nån kompressor som gör det där trycket eller? Mer soft soft i trummorna, tycker jag!

Jag tycker det här är häftigt. Låten är ju inte speciellt originell, men den svänger skönt, och sången gillar jag.

Snyggt!

edit: ... bort med det där förfärliga korta reverbet på virveln, det låter inge bra.

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som att det saknas något i Subbas regionen.

Låten saknar tyngd och kraft i botten registret.Antingen lägga på en subbas som följer basgången eller en djupare kick som ligger där så att man får energi i låten.

I övrigt bra produktion om än kanske lite repetitiv..

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Det känns som att det saknas något i Subbas regionen.

Låten saknar tyngd och kraft i botten registret.Antingen lägga på en subbas som följer basgången eller en djupare kick som ligger där så att man får energi i låten.

I övrigt bra produktion om än kanske lite repetitiv..

Tackar ödmjukast.

Skall testa subbas eller djupare kick och se vad det ger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tyvärr mina monitorer kopplade till PC:n nu, eftersom jag sitter och jobbar på Trashy-låten. Men lite senare ska jag koppla tillbaka. Så då ska jag ta mig en lyssning 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Radio-editen känns betydligt mer "fit", den är lättare att lyssna på. Fan, med handen på hjärtat så är det här precis som vanligt när det gäller din musik, svinbra helt enkelt.

Det finns inte något att klaga på, möjligtvis att det saknas ytterligare något som lyfter låten de sista centimetrerna. Varför inte prova att slänga på ett fult huspiano (I'm a sucker for that shit) och skita ner den lite? 😉

För övrigt, klockrent!

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: Love you right

ARTIST/GRUPP: Starboy

GENRE: pop house?

LÅTLÄNGD: 4:26

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: sång från Vocal Forge

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: drygt 5 MB

STATUS: Skiss

Hej igen,

Jag spammar på med en till låt av det mer lättlyssnade slaget, mer pop.

Tycker själv det gungar på OK, men kanske är det lite för intetsägande?

Flipp eller flopp??

Alla comments välkomna.

Glad Påsk music lovers!

EDIT 16/4: Ny version "radio edit" hittas längre ned.

Sketagött sväng!! 😛

Men seg vocal insats.... 😉

Lite mer groovig svart feeling på sången så är du hemma.

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena. Snyggt blippande. Ganska soft låt, skulle nog dämpat diskanten ett uns. Så som många påpekat saknar jag också lite botten i låten. Vad gäller sången skulle du kunna klippa upp den lite och lägga den mer "tight", eller ger dig en möjlighet att loopa delar av din loop, vilket kan ge mer variation. Radioversionen är lagom lång, och hänger ihop på ett bra sätt. Snyggt jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Mathew, audible, MUSIKANTEN, Neko och Trancer:

Stort tack för att ni tar er tid att kommentera.

Väldigt roligt att det gillas.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
starboy (oregistrerad)
Tjenare! Tycker det låter grymt bra! Svängigt och ett eget sound som verkligen funkar! Tror min tjej skulle kunna gå i gång på den här låten!

Skulle även velat haft sången tidigare!

Rock on :rolleyes: !

Richie, jättekul att du tycker det funkar. Vilken version lyssnade du på? I "radio edit" -versionen som finns ett par inlägg ner i tråden kommer nämligen sången in väldigt tidigt.

Anyway, tack för lyssningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...