Jump to content
Annons

Elementalaudios billighetspluggar

Recommended Posts

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Nån som har real-life erfarenheter av Elementalaudios pluggar? Funderar på hur Finis relaterar sig till Waves multibandslimiter? Hurudan är Neodynium, den revolutionerande kompressorn? Pluggarna kostar 89$ vilket ju är skit och ingenting för nånting som är bra. Å andra sidan är det jäbligt mycket för nånting som är lika bra som nåt annat, gratis. Dessurom har jag redan TC's 24/7 och CL-kompressorer. Är Neodynium såpass a nnorlunda att en kompressorälskare behöver den i sitt stall?

Nåväl, kommentarer och diskussion välkomnas.

Annons
Postat

de är bra. och har sin plats.

inte så transperanta som Waves.

men för 89 dollar så . . .

Postat

Jag kan tänka mig att Waves RC är otroligt mycket mer lättarbetad än Neodynium. Men vad det gäller EQ's och analysverktyg tycker jag att Elemental Audio slår Waves på fingrarna. :rolleyes:

Postat

Jag kan tänka mig att Waves RC är otroligt mycket mer lättarbetad än Neodynium. Men vad det gäller EQ's och analysverktyg tycker jag att Elemental Audio slår Waves på fingrarna. :rolleyes:

Jag håller helt och fullt med. Dessutom har Elemental Audio vanliga serienummer och inte otäcka iLok licenser som kostar att sälja vidare begagnat och dessutom inte får flyttas mellan olika nycklar.

/Majken

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Måste kolla upp SOny Oxfords Inflator och göra lite jämförelser på detta område tror jag.

Elof (oregistrerad)
Postat

Jag använder eqium rätt ofta, den är bra på vissa saker. Bra på sång och akustiska tystare instrument, men taskig på tex trummor. Mjukare än logics channel eq och dessutom har man en massa kontroll. De andra pluggarna får jag sällan användning för, Finislimitern är okej.

Den andra kompressorn och faslinjära eqn är för plottriga och pilliga för att de sa vara roliga att jobba med tycker jag.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Sony Oxford Inflator låter riktigt hyfsat bra, jämför med Waves L3. Prismässigt, go Sony, anyday. Lite mer tuningvärde har ju Waves förstås. Måste leka lite mera imorron, då jag kan lyssna utan lurar också!

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Finis får jag inte riktigt koll på, i jämförelse med Inflatorn och Waves. Ljudet blir underligt etc. Kanske mitte tålamod inte räcker till, men nån Finis-investering blir det dessvärre inte.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.