Violiner Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Vart Ă€r forumet pĂ„ vĂ€g? Jag vet att debatter om hur ett forum utvecklas och vad man kan göra Ă„t det brukar sluta i allmĂ€nt kaos. Men jag kan Ă€ndĂ„ inte lĂ„ta bli detta inlĂ€gg... En print screen pĂ„ aktuella trĂ„dar talar egentligen för sig sjĂ€lv: HĂ€r Ă€r de Ă€mnen som dyker upp nĂ€r jag nyss gjorde en print screen: NĂ€stan inget handlar om musikproduktion utan i stĂ€llet om fobier, dumheter pĂ„ fyllan, bilder pĂ„ halvnakna damer, om man sitter som en kvinna eller har hĂ€stsvans, om man bör köpa jeans i Sverige, om man tror pĂ„ Gud eller inte, det senaste poltergeistfenomenet, om man över huvud taget Ă€r vaken - etc... Det kanske Ă€r det forum vi vill ha, eftersom det utvecklas pĂ„ det sĂ€ttet. Ăr det sĂ„? Redigerat 12 april 2006 av Violiner
SyntaxError Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Jag har hĂ€ngt/hĂ€nger pĂ„ en del andra forum och det Ă€r i stort sett likadant överallt, om man inte kör en stenhĂ„rd linje sĂ„ kommer man att hamna offtopic ganska snabbt. Personligen tycker jag inte det Ă€r ett problem sĂ„ lĂ€nge de "seriösa" frĂ„gorna behandlas med respekt och omdöme. Allt Ă€r inte inspelningsteknik ochVSTi:s hĂ€r i livet đ
suprapappa Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 .....tĂ€nkte sjĂ€lv starta denna trĂ„d igĂ„r men hindrade mig dĂ„ jag inte har sĂ„ bra konkreta förslag pĂ„ vad man gör Ă„t saken. jag tycker vĂ€ldigt mkt om detta forum och tycker att det förvisso Ă€r trevligt att det inte bara Ă€r stelbent teknik utan Ă€ven en massa humor. men ofta rinner trĂ„dar bara igenom 1:a sidan pĂ„ nolltid vilket sĂ€kert mĂ„nga upplever som irriterande. det Ă€r dock svĂ„rt för mig att avgöra vad som Ă€r relevanta inlĂ€gg och inte đ
Snow Brigade Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Off-topic Àr ju just off-topic. SÄ det Àr vÀl inget problem? I alla sammanhang, Àven ens jobb, sÄ blir det mycket (mestadels) off-topic? Det Àr ju bara att strunta att lÀsa dom trÄdarna. Fast, finns det nÄn funktion sÄ man kan vÀlja att off-topictrÄdarna inte visas? Kunde vara en idé annars kanske.
mornel Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Det Àr alltid full fart i Off Topic-forumet, extra mycket sÄ idag nÀr Overkill har varit runt och skrivit 288 inlÀgg sedan igÄr. Jag tror att en levande off topic-del Àr bra för forumets överlevande, men samtidigt Àr det vÀldigt trÄkigt nÀr trÄdar om saker som inte alls har med musik att göra tar överhanden. Efter hur det har sett ut idag funderar jag pÄ att gÄ över till översiktssidan som inte visar Off Topic-trÄdar över huvud taget för att slippa bli distraherad.
Tilly Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Vart Ă€r forumet pĂ„ vĂ€g? Jag vet att debatter om hur ett forum utvecklas och vad man kan göra Ă„t det brukar sluta i allmĂ€nt kaos. Men jag kan Ă€ndĂ„ inte lĂ„ta bli detta inlĂ€gg... En print screen pĂ„ aktuella trĂ„dar talar egentligen för sig sjĂ€lv: HĂ€r Ă€r de Ă€mnen som dyker upp nĂ€r jag nyss gjorde en print screen: Det mesta handlar om musikproduktion och hur mycket handlar om fobier, dumheter pĂ„ fyllan, bilder pĂ„ halvnakna damer, om man sitter som en kvinna eller har hĂ€stsvans, om man bör köpa jeans i Sverige, om man tror pĂ„ Gud eller inte, det senaste poltergeistfenomenet, om man över huvud taget Ă€r vaken - etc... Det kanske Ă€r det forum vi vill ha, eftersom det utvecklas pĂ„ det sĂ€ttet. Ăr det sĂ„? forumet blir vad man gör det till.. bara för du vill ha det pĂ„ ett sĂ€tt sĂ„ betyder inte det alla andra vill ha det sĂ„ ocksĂ„.. Man mĂ„ste inte enbart diskutera musik/produktion pĂ„ ett studio forum. Men det Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ det vi diskuterar mest tycker jag...
Overkill Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Men alltsĂ„ Off-Topic trĂ„darna syns ju inte pĂ„ forumets "startsida" eller vad man ska sĂ€ga. HĂ€r alltsĂ„? DĂ„ Ă€r dte vĂ€l inget problem? Det Ă€r vĂ€ldigt kul i OT delen i alla fall đ
Majken Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Jag tror helt enkelt att vi Àr lite för bra kompisar hÀr pÄ forumet. NÄgot som leder till att vi börjar prata om allt mellan himmel och jord. Visst tar det en del fokus frÄn musiken men samtidigt kÀnns det som att forumet skulle bli trÄkigare om alla diskussioner tvingades handla om musik. EDIT: En lösning kanske skulle vara att man kunde filtrera bort Off Topic forumet helt om man ville sÄ att det inte syns alls. /Majken Redigerat 12 april 2006 av Majken
Snow Brigade Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 sa mornel: Det Ă€r alltid full fart i Off Topic-forumet, extra mycket sĂ„ idag nĂ€r Overkill har varit runt och skrivit 288 inlĂ€gg sedan igĂ„r. Hur i helskotta kan man fĂ„ in 288 inlĂ€gg pĂ„ en dag? đ
mornel Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 sa Majken: EDIT: En lösning kanske skulle vara att man kunde filtrera bort Off Topic forumet helt om man ville sÄ att det inte syns alls. Det gÄr ju pÄ sÀtt och vis, bara att anvÀnda sig av översiktssidan pÄ https://www.studio.se/
Violiner Postat 12 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 april 2006 (redigerat) bara för du vill ha det pĂ„ ett sĂ€tt sĂ„ betyder inte det alla andra vill ha det sĂ„ ocksĂ„.. Jag vill Ă€nnu en gĂ„ng understryka att jag skrev: Det kanske Ă€r det forum vi vill ha, eftersom det utvecklas pĂ„ det sĂ€ttet. Och frĂ„gade: Ăr det sĂ„? ...för jag tyckte att det kunde vara intressant att se vad flera tyckte, alltsĂ„ bĂ„de de som tydligen skriver hundratals inlĂ€gg off topic/dag och de som har andra Ă„sikter. Redigerat 12 april 2006 av Violiner
mornel Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 sa Snow Brigade: Hur i helskotta kan man fĂ„ in 288 inlĂ€gg pĂ„ en dag? đ Man kĂ€mpar och skriver meningslösa inlĂ€gg. Â
Overkill Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 sa Snow Brigade: sa mornel: Det Ă€r alltid full fart i Off Topic-forumet, extra mycket sĂ„ idag nĂ€r Overkill har varit runt och skrivit 288 inlĂ€gg sedan igĂ„r. Hur i helskotta kan man fĂ„ in 288 inlĂ€gg pĂ„ en dag? đ PĂ„ nĂ„got sĂ€tt har dne inte stĂ€llts om sedan i förrgĂ„r... ....sen skulle jag slĂ„ Pazo's rekord... đ sa Majken: Jag tror helt enkelt att vi Ă€r lite för bra kompisar hĂ€r pĂ„ forumet. NĂ„got som leder till att vi börjar prata om allt mellan himmel och jord. Visst tar det en del fokus frĂ„n musiken men samtidigt kĂ€nns det som att forumet skulle bli trĂ„kigare om alla diskussioner tvingades handla om musik. EDIT: En lösning kanske skulle vara att man kunde filtrera bort Off Topic forumet helt om man ville sĂ„ att det inte syns alls. /Majken Visserligen en bra idĂ© men jag förstĂ„r inte hur det stör andra forumiter? Ingen tvingar ju er/de att lĂ€sa dĂ€r... đ
mornel Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 sa Overkill: PÄ nÄgot sÀtt har dne inte stÀllts om sedan i förrgÄr... Det gör den visst, den rÀknar de senaste 24 timmarna. Sedan halv elva i morse har du skrivt ungefÀr 200 inlÀgg. Men nu var det ju inte det vi skulle diskutera.
Violiner Postat 12 april 2006 TrÄdstartare Postat 12 april 2006 En lösning kanske skulle vara att man kunde filtrera bort Off Topic forumet helt om man ville sÄ att det inte syns alls. /Majken Konstruktiva lösningar Àr alltid bra. Detta vet jag har fungerat bra pÄ andra forum med liknande utveckling.
Snow Brigade Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Jag gillar off-topic, men slĂ„ rekord i antal inlĂ€gg kĂ€nns lite torftigt. Men jag kanske Ă€r gammalmodig. đ Skulle det vara krĂ„ngligt att filtrera bort off-topicposterna, d v s att implementera en sĂ„n funktion? Det rĂ€cker kanske inte med första sidan eftersom man inte ser sĂ„ mĂ„nga inlĂ€gg dĂ€r.
Overkill Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Men alltsÄ pÄ förstasidan visas vÀl inga inlÀgg frÄn OT-delen? Eller har jag fel?
Majken Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Visserligen en bra idĂ© men jag förstĂ„r inte hur det stör andra forumiter? Ingen tvingar ju er/de att lĂ€sa dĂ€r... Om man som jag trycker pĂ„ "Visa nya inlĂ€gg" en gĂ„ng var femte minut sĂ„ skulle man i sĂ„na fall slippa se trĂ„den om hur forummedlemmarnas skor ser ut. Personligen har jag ingen anvĂ€ndning av en funktion som gömmer vissa forum eftersom jag Ă€r moderator och gĂ€rna ser allt som hĂ€nder pĂ„ forumet. Men för de som bara vill titta in ibland och diskutera musik sĂ„ slipper de se 100 trĂ„dar om dĂ„liga ordvitsar nĂ€r de trycker pĂ„ visa nya inlĂ€gg đ /Majken Redigerat 12 april 2006 av Majken
Overkill Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Jaha dÄ förstÄr jag. DÄ Àr det ju verkligen en bra idé om man kan filtrera bort/vÀlja att inte visa OT dÀr, det Àr sant.
Pelle Rylander Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 đ methinks... Det Ă€r vĂ€l inte alltid man har en bynglig frĂ„ga att stĂ€lla, eller har ett förnumstigt trĂ€ffsĂ€kert svar att erbjuda? Men kanske vill tjata lite med kompisarna hĂ€r i alla fall? đ± MĂ„nga hĂ€r pĂ„ forumet har enligt min Ă„sikt en underbar humor, vars inlĂ€gg mĂ„nga gĂ„nger fĂ„tt mig att skratta sĂ„ högt att jag fĂ„tt hĂ€mta en pappersnĂ€sduk och torka av bildskĂ€rmen đ SĂ„ - det behöver vĂ€l inte vara svĂ„rare Ă€n att man ger fna i att lĂ€sa OT-trĂ„darna? /Pelle
ThomasJ Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Vart Ă€r forumet pĂ„ vĂ€g? Jag vet att debatter om hur ett forum utvecklas och vad man kan göra Ă„t det brukar sluta i allmĂ€nt kaos. Men jag kan Ă€ndĂ„ inte lĂ„ta bli detta inlĂ€gg... En print screen pĂ„ aktuella trĂ„dar talar egentligen för sig sjĂ€lv: HĂ€r Ă€r de Ă€mnen som dyker upp nĂ€r jag nyss gjorde en print screen: NĂ€stan inget handlar om musikproduktion utan i stĂ€llet om fobier, dumheter pĂ„ fyllan, bilder pĂ„ halvnakna damer, om man sitter som en kvinna eller har hĂ€stsvans, om man bör köpa jeans i Sverige, om man tror pĂ„ Gud eller inte, det senaste poltergeistfenomenet, om man över huvud taget Ă€r vaken - etc... Det kanske Ă€r det forum vi vill ha, eftersom det utvecklas pĂ„ det sĂ€ttet. Ăr det sĂ„? dessa trĂ„dar du talar om kan jag sĂ€tta en tunnaskit pĂ„ att du hittat i OT. Klart det skall finnas utrymme för annat snack Ă€n enbart musik. tack o hej
tbruce Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Jag har inget emot trĂ„dar om andra Ă€mnen Ă€n musik, men nĂ„nstans fĂ„r det vĂ€l rĂ€cka... Om ungefĂ€r fem sjĂ€ttedelar av en medlems inlĂ€gg Ă€r i off-topic (EDIT: upptĂ€ckte just att Pazo Ă€r ett Ă€nnu "vĂ€rre" exempel: endast ca en niondel av hans inlĂ€gg Ă€r utanför off-topic) sĂ„ kan man ju fundera över vad man gör pĂ„ just detta forumet. Det finns mĂ€ngder av communities som inte har nĂ„got tema i sig som man kan hĂ€nga pĂ„ isĂ„fall. Jag har varit med om liknande situationer pĂ„ andra forum, dĂ€r det plötsligt dykt upp mĂ€nniskor som inte har nĂ„n som helst koppling till Ă€mnet och inte heller Ă€r intresserade av det, utan bara vill vara med i off topic-delarna. Och nĂ€r det vĂ€l har börjat sĂ„ finns det en risk att det exploderar, och plötsligt sĂ„ handlar forumet inte alls om det som var tanken frĂ„n början. Vilket skulle vara synd, tycker jag... đł EDIT: SĂ€rskilt trĂ„kigt Ă€r det nĂ€r en del trĂ„dar som faktiskt följer Ă€mnet inte fĂ„r mĂ„nga svar alls. NĂ€r man kan misstĂ€nka att det beror pĂ„ att trĂ„den tar upp för "komplicerade" saker sĂ„ har offtopicförslappningen kanske gĂ„tt lite för lĂ„ngt... Redigerat 12 april 2006 av tbruce
Overkill Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Jag ser inget problem att man Àr hÀr och pratar istÀllet för pÄ nÄgon annan community? Enda problemet Àr vÀl dÄ om man kollar senaste inlÀggen men o mdte gÄr och ordna vore det ju det allra bÀsta. Kanske att man kunde bocka för de forumen man vill se nya inlÀgg frÄn?
Pelle Rylander Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Kanske att man kunde bocka för de forumen man vill se nya inlÀgg frÄn? Det kan du vÀl göra i kontrollpanelen?
Neosus Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Jag förstĂ„r inte riktigt... Man vĂ€ljer ju vad man vill lĂ€sa och vad man Ă€r intresserad av. NĂ€stan som om OFF-topic forumet Ă€r livsfarlig!? Jag Ă€r inte ett dugg intresserad av logic och mac = jag lĂ€ser inte dom trĂ„darna helt enkelt. Och sĂ„ vill jag understryka att trots att jag har över 10000 inlĂ€gg i offtopic forumet sĂ„ försvarar jag inte av den anledningen... Tycker bara att det Ă€r lite löjligt med allt klagande över offtopic-forumet. Det Ă€r min Ă„sikt iallafall. Det Ă€r ju iofs en bra idĂ© att kunna helt enkelt filtrera bort trĂ„dar/forum man inte Ă€r intresserad av. Peace! đł Redigerat 12 april 2006 av Grahn
Pelle Rylander Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Kan man? đ well sort of... Om du klickar "bevaka denna trĂ„d" sĂ„ har du ju dem i "view topics" đ
hackeman Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Studio Foum? Du menar Studio Foam? Om jag tvingas att vÀlja hur jag vill ha det, skulle jag nog vilja ha det i hÄret i sÄ fall. Dvs om jag nu haft nÄt hÄr. Redigerat 12 april 2006 av hackeman
Neosus Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Studio Foum? Du menar Studio Foam? Om jag tvingas att vĂ€lja hur jag vill ha det, skulle jag nog vilja ha det i hĂ„ret i sĂ„ fall. Dvs om jag nu haft nĂ„t hĂ„r. Ska jag blanda en vargtass till dig? đ
Pluffo Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Jag ser inget problem att man Àr hÀr och pratar istÀllet för pÄ nÄgon annan community? Pröva hÀr istÀllet
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.