Jump to content
Annons

Virusskydd och brandvägg


ThomasJ

Recommended Posts

Annons

Kerio Firewall PRO innehåller även adblocker, scriptskydd och massa extra grejer. Efter 30 dagars provapå-period förvandlas programmet till gratisversionen Kerio Firewall.

Själva brandväggen i Kerio Firewall är gratis, så brandväggen fungerar lika bra även efter 30 dagar. 😱

...och det är väl bara brandväggen du vill ha!?

Jag ser ingen fördel med PRO-versionen. Vad gäller spamskydd m.m. kan du likaväl installera andra plugins i ditt e-postprogram istället?

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

AVG Free edition funkar kalas tycker jag.

Finns här:

AVG antivirus

Som firewall kör jag en separat dator (utan hårddisk) med Monowall firewall på. Fungerar kalas på en gammal skräpdator.

Edit: Vad långsamt jag skriver.... Var ingen som hade svarat när jag började skriva! Hehe!

Redigerat av Steinberg
Link to comment
Dela på andra sajter

annars om du kör bredband så brukar man kunna premunera på såna.

Jag kör bredbandsbiolaget och dom har F-secure som funkar fa så bra!

Kostar 49 i månaden extra kan ju va nåt om man inte har råd med en klumpsumma på ca 700.

Annars har AVG bra rykte. Men jag tycker ju det känns lite bättre med nåt jag betalt för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser ingen fördel med PRO-versionen. Vad gäller spamskydd m.m. kan du likaväl installera andra plugins i ditt e-postprogram istället?

Fast adstopparen är väl ganska bra? Det tycker i alla fall jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser ingen fördel med PRO-versionen. Vad gäller spamskydd m.m. kan du likaväl installera andra plugins i ditt e-postprogram istället?

Fast adstopparen är väl ganska bra? Det tycker i alla fall jag.

Du kan väl följa Lasses tips om HOSTS i den här tråden?

Annars finns det adblockers i Firefox.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan väl följa Lasses tips om HOSTS i den här tråden?

Så fort jag såg något som påminde om programmering så skrollade jag förbi. :rolleyes:

Jag hostar gärna upp den kakdeg som krävs för att slippa alla jobbiga hackerinställningar. Och ladda ned andra webläsare när man har en som fungerar känns bara jobbigt. Min filosofi är att man får 5 nya problem för varje löst med andra program.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hostar gärna upp den kakdeg som krävs för att slippa alla jobbiga hackerinställningar.

😠

Du kan få köpa en färdigredigerad textfil (klipp & klistrad och sparad som hosts) och ett program som kopierar in filen i din Windowsmapp för... ska vi säga femtio spänn? :rolleyes:

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

AVG är bra för att upptäcka virus, men för att ta bort och eliminera virus är det sådär faktiskt. Allt som oftast tar programet helt enkelt bort den infekterade filen istället för att sätta den i karantän eller "tvätta rent" den. Jag fick in ett lömskt virus som infekterade alla .exe filer i datan en gång..

gissa vad glad jag blev när AVG började deleta ALLA .exe-filer i datan en efter en? CANCEL, CANCEL! -var vad som hände.

men som sagt, det är bra på att snoka upp virus du kan tänkas få in.. och det finns oftast removers till alla mer kända virus gratis att ladda ner (som enbart tar bort just ett specifikt virus) från diverse säkerhetssajter och forum on the world wide webb va.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...