Jump to content
Annons

Andra låten på skivan, soft & deppig låt


Recommended Posts

Här är den andra låten i vårt projekt, den första finneshär.

Som sagt så ska vi spela in några låtar till en skiva som vårt projektarbete på gymnasiet.

* LÅTNAMN: I Wonder

* ARTIST/GRUPP: Har inget namn än men snart:)

* GENRE: Electroakustika?

* LÅTLÄNGD: 6:16

* KOMPOSITÖR: Oskar Frelin (jag) & Jonas Mattson

* PRODUCENT: Samma

* EV. MEDVERKANDE: Kristina Asp- cello, Susanna Piculell- fiol & sång, Kazuma Miyazu- fiol, Viktor Hedberg- trumpet.

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 8,6mb

* STATUS: Färdig demo?

* LÅTLÄNK: I Wonder

Jepp, här är då den andra färdiga låten, om ni nu tycker den är färdig. Kritisera gärna, och definiera gärna genre 😆

Om ni undrar över hur vi gått till väga så fråga på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Drygt,

-Och dessutom låter det inte tajjt...-det sliter på sina ställen 😱

I sån här musik kan man väl tillåta sig att freaka ut med härliga ljud och låta dom "effektas" runt lite mysigt sådär...

-Tillbaka till studion!

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

tråkigt att det var så illa, vi tycker den är rätt mysig. att det är lite otajt var vi medventa om men tidspress och hade vi itne tid att spela om, främst gitarren med massa delay. har nog inte tid just nu att spela om grejerna heller, kanske kan lädda till något effektartat ljud ifall det skulle höja det hela?

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst jobbat grabbar men....trumpeten hörs ju knappast alls och sången är oxå i svagaste laget.....annars så är det ganska schysst som saxen var så klippte skräddaren....

Link to comment
Dela på andra sajter

Grundidén är mycket bra. Jag gillar hela upplägget och tycker att det är supersnyggt. Nu till problemet: för dålig produktion, ostämt, tunn botten, lite otight. Sångerskan är sådär. Men som sagt, hela idén tycker jag är mycket bra!

Men det är väl bara en demo? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jo, bara en demo :rolleyes:

Vet att stråkarna och främmst cellon är lite ostämmd på sina ställen... men sånt får man leva med... tror du vi kan göra något i mixläge åt tunnheten i bottnen som du pratade om?

Vad tycker du om samplingen i början föresten?

Redigerat av frelin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, bara en demo :rolleyes:

Vet att stråkarna och främmst cellon är lite ostämmd på sina ställen... men sånt får man leva med... tror du vi kan göra något i mixläge åt tunnheten i bottnen som du pratade om?

Vad tycker du om samplingen i början föresten?

Absolut, försök att EQ:a fram lite botten.

Jobba på! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar blandningen av akustiska, elektriska och synthar. Men de akustiska kunde ligga lite högre i mixen så att man hör dem och deras övertoner ordentlig dvs. att kontrasten lyfts fram mot det elektriska .

Låten håller som demo, finns ingen anledning att reflektera över tajthet ostämdhet mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låtidé och arr med akustiska instrument. Just för att det är akustiska stör det mej inte att det är något otajt, det ger livekänsla. Sången skulle må bra av några omtagningar av vissa ställen. Dock tycker jag låten kunde vara hälften så lång, dvs drygt 3 minuter då det inte händer så mycket nytt i låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fram med sången mer. Städa lite i mixen, mycket grötigt. Elguran t.ex. skulle kunna slipas vassare. Muffligt. Botten tycker jag finns, men den är väldigt bumlig. Se över bastrumman lite. Blåset(?) är lite väl friskt itaget jämfört med resten. Dra ned.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några påpekar sångerskan men jag tror det skulle bli ett lyft om rösten bara dubblerades en aning (som också görs stundtals) - så lyfter den...Annars skön stämning - tror inte på mer putsande annars. Kan bli kanon!

Rockypop

Redigerat av Rockypop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...