Desecrated Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Hej Ăr det nĂ„gon som vet om man kan trycka kassetband och vart ?
mtornros Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 (redigerat) Hej Ăr det nĂ„gon som vet om man kan trycka kassetband och vart ? PĂ„ min gamla bandspelare kan man trycka ner Rec (röd cirkel) och Play (ofta ofĂ€rgad triangel) samtidigt för att spela in (Obs! kan vara svĂ„rare Ă€n det lĂ„ter). Oftast (som pĂ„ min pĂ€rla) sker inspelningen genom en inbyggd mikrofon som kan se ut som ett 1cm*0,7cm galler. Vad vill du göra? Trycka sjĂ€lva designen pĂ„ kasetten? ...för dĂ„ vet jag inte. Redigerat 3 april 2006 av mtornros
auto mode Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 (redigerat) Hej Ăr det nĂ„gon som vet om man kan trycka kassetband och vart ? PĂ„ min gamla bandspelare kan man trycka ner Rec (röd cirkel) och Play (ofta ofĂ€rgad triangel) samtidigt för att spela in (Obs! kan vara svĂ„rare Ă€n det lĂ„ter). Oftast (som pĂ„ min pĂ€rla) sker inspelningen genom en inbyggd mikrofon som kan se ut som ett 1cm*0,7cm galler. Vad vill du göra? Trycka sjĂ€lva designen pĂ„ kasetten? ...för dĂ„ vet jag inte. Det du talar om Ă€r att spela in pĂ„ kasett. Killen vill vĂ€l antagligen trycka sin demo pĂ„ kasett sĂ„ att han fĂ„r mĂ„nga pĂ„ en gĂ„ng. För sĂ„ gjorde man en gĂ„ng i tiden för inte sĂ„ lĂ€nge sedan. UngefĂ€r nĂ€r du föddes. TyvĂ€rr vet inte jag heller var man kan trycka kasetter. Redigerat 3 april 2006 av auto mode
mtornros Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 (redigerat) Hej Ăr det nĂ„gon som vet om man kan trycka kassetband och vart ? PĂ„ min gamla bandspelare kan man trycka ner Rec (röd cirkel) och Play (ofta ofĂ€rgad triangel) samtidigt för att spela in (Obs! kan vara svĂ„rare Ă€n det lĂ„ter). Oftast (som pĂ„ min pĂ€rla) sker inspelningen genom en inbyggd mikrofon som kan se ut som ett 1cm*0,7cm galler. Vad vill du göra? Trycka sjĂ€lva designen pĂ„ kasetten? ...för dĂ„ vet jag inte. Det du talar om Ă€r att spela in pĂ„ kasett. Killen vill vĂ€l antagligen trycka sin demo pĂ„ kasett sĂ„ att han fĂ„r mĂ„nga pĂ„ en gĂ„ng. För sĂ„ gjorde man en gĂ„ng i tiden för inte sĂ„ lĂ€nge sedan. UngefĂ€r nĂ€r du föddes. TyvĂ€rr vet inte jag heller var man kan trycka kasetter. Jaha, för jag trodde han vill spela in pĂ„ kasett... đđ EDIT: sorry, ska lĂ€mna denna trĂ„d. jag vet att du stĂ€llde en frĂ„ga och förmodligen vill ha ett seriöst svar. kĂ€nde suget i fingrarna bara... đ Redigerat 3 april 2006 av mtornros
giggsy Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Kan tyvĂ€rr inte ge dig ett bĂ€ttre svar Ă€n Hennings men blir rĂ€tt nyfiken. đ Varför kassett? đ
Pluffo Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Kan tyvĂ€rr inte ge dig ett bĂ€ttre svar Ă€n Hennings men blir rĂ€tt nyfiken. đ Varför kassett? đ För att det Ă€r sĂ„ jĂ€vlaÂŽ90? Behövs egentligen nĂ„got ytterligare svar? đ
engineer Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Skulle vÀl sÀga att det Àr sÄ jÀkla 80! MultiAudio hÀr i Lund tillverkar sÄ vitt jag vet fortfarande kassetter (mycket kyrkomusik uppenbarligen) (pun intended). www.multiaudio.se
giggsy Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Kan tyvĂ€rr inte ge dig ett bĂ€ttre svar Ă€n Hennings men blir rĂ€tt nyfiken. đ Varför kassett? đ För att det Ă€r sĂ„ jĂ€vlaÂŽ90? Behövs egentligen nĂ„got ytterligare svar? đ Ă fan! Ramlade ur indiesvĂ€ngen för rĂ€tt lĂ€nge sen. SĂ„ det har gĂ„tt ett varv nu, alltsĂ„...
Hans Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 (redigerat) Om man nu skulle fÄ tag i en kasett var köper man i sÄ fall sÄnna dÀrna kasettbandspelare? Redigerat 4 april 2006 av Hans
musik (oregistrerad) Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 (redigerat) Hej! Man köper kassettbandspelare av Ă grens HiFi eller av Tele-HĂ„. MultiAudio har jag sjĂ€lv erfarenhet av. De mĂ„ngfaldigade en kassettmaster jag framstĂ€llt. Problemet var bara att det brusade ungefĂ€r 10 gĂ„nger mer pĂ„ de band jag fick frĂ„n dem!! Mastern fick jag som tur var tillbaka. Jag kommer faktiskt apropĂ„ detta att i vĂ„r framstĂ€lla ett antal ex av den igen, men nu sjĂ€lv och pĂ„ cd istĂ€llet! Det Ă€r ju inte meningen att det ska lĂ„ta sĂ„ vansinnigt mycket sĂ€mre nĂ€r man lĂ€mnar in till ett s.k. seriöst företag. Jag klagade inte den gĂ„ngen för mĂ„nga Ă„r sedan, dels var jag rĂ€tt ung dĂ„ och inte lika bestĂ€md som idag och dels sĂ„ lĂ€t jag dem bara tillverka sju stycken sĂ„ det rörde sig inte om stora summor och dels visste jag faktiskt inte om resultatet skulle bli bĂ€ttre. Men det antar jag att man kan krĂ€va. De skrev ocksĂ„ pĂ„ sjĂ€lva kassetterna artist och titel har jag för mig. TyvĂ€rr sĂ„ gjordes en slags mastring (vilket de alltid gör). I denna ingick att normalisera materialet och alla nivĂ„er höjdes i princip. Problemet var bara att dĂ„ steg bruset i höjden fruktansvĂ€rt. Denna erfarenhet Ă€r faktiskt det enda och viktiga skĂ€l som finns för att jag idag sjĂ€lv tvekar nĂ„got fruktansvĂ€rt gĂ€llande om jag ska lĂ„ta nĂ„got företag nĂ„gonsin mastra mina verk igen!!! Sedan fixar vĂ€l Ă€ven dcm (det bĂ€sta företaget?) ocksĂ„ detta med kassetter har jag för mig? Den viktigaste anledningen till att du vĂ€ljer kassett framför cd Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ att det blir billigare?! Men det har ingen tagit upp... đ bestĂ€llning//:musik Redigerat 4 april 2006 av musik
illvaesen Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Hehe.. kasett e skönt đ ..SlĂ€ppte en demo för drygt 3 Ă„r sedan bestĂ„ende av 100 egnhĂ€ndigt kopierade (nĂ„ja, nĂ€stan) kasetter.. billigare blev det knappast alls.. men grymt mycket trevligare Ă€n en sketen cd-r.. Om vi bara hade fĂ„tt tryck pĂ„ skiten sĂ„ hade det vart klockrent, sĂ„ jag förstĂ„r helt poĂ€ngen med denna trĂ„den. Kanske ska nĂ€mna att vi spelade blackmetal, och dĂ€r Ă€r det minsann ingen skam med kasetter, lĂ„ter skit gör det i alla fall đ
mornel Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Hehe.. kasett e skönt đ ..SlĂ€ppte en demo för drygt 3 Ă„r sedan bestĂ„ende av 100 egnhĂ€ndigt kopierade (nĂ„ja, nĂ€stan) kasetter.. billigare blev det knappast alls.. men grymt mycket trevligare Ă€n en sketen cd-r.. Om vi bara hade fĂ„tt tryck pĂ„ skiten sĂ„ hade det vart klockrent, sĂ„ jag förstĂ„r helt poĂ€ngen med denna trĂ„den. Kanske ska nĂ€mna att vi spelade blackmetal, och dĂ€r Ă€r det minsann ingen skam med kasetter, lĂ„ter skit gör det i alla fall đ Haha, jag slĂ€ppte ocksĂ„ en demo för ett antal Ă„r sedan (tror det kan ha varit fyra) pĂ„ kassett med mitt gamla band The Fermats. Vi orkade göra fyrtio stycken med handmĂ„lade omslag. Det blir snyggt och det Ă€r roligt, men det Ă€r inte sĂ€rskilt praktiskt och nu förtiden har jag inte ens nĂ„got kassettdĂ€ck.
dancedancedance Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 varför slÀnga kasettdÀck. man kan ju anvÀnda dom till massa bra. jag har ett jvcdÀck frÄn myrorna som Àr assgrym att dista synthar med.
Vallhagen Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 varför slÀnga kasettdÀck. Japp. Det stÄr ju "tape out" pÄ mixern, och dÀr SKA det hÀnga en bandare.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 varför slÀnga kasettdÀck. Japp. Det stÄr ju "tape out" pÄ mixern, och dÀr SKA det hÀnga en bandare. SjÀlvklart. Men det har vÀl ÀndÄ alla fattat?! Jag har gÄtt steget lÀngre. Jag har hÀngt pÄ 2 stycken!
mornel Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 varför slĂ€nga kasettdĂ€ck. man kan ju anvĂ€nda dom till massa bra. jag har ett jvcdĂ€ck frĂ„n myrorna som Ă€r assgrym att dista synthar med. Jag har inte slĂ€ngt det, jag hade bara lĂ„nat det av mamma och pappa och lĂ€mnade tillbaka det nĂ€r jag flyttade frĂ„n dem. Har faktiskt inte saknat det đ
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Har det blivit retrocoolt med kasettdÀckskompression Àn?
Linus Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Har det blivit retrocoolt med kasettdĂ€ckskompression Ă€n? Jag har provat nĂ„gra gĂ„nger att skapa slingor ala 80-talssyntpop och spelade in pĂ„ gamla kassettband. Sen samplade jag bandet och gjorde innegrej-och-modefluga-sidechain-remix-ala-Prydz. đ SĂ„ jag samplade mig sjĂ€lv istĂ€llet för att leta upp nĂ„n 80-talshit att arbeta om. đ Men om svajet, bruset och kompressionen frĂ„n kassetten Ă€r retro eller coolt, det kan jag dĂ€remot inte svara pĂ„ đ
Desecrated Postat 5 april 2006 TrÄdstartare Postat 5 april 2006 svajet, bruset och kompressionen frÄn kassetten Àr retro och jÀvligt coolt, och i allmÀnhet Àger allt, förutom lp dÄ.
giggsy Postat 5 april 2006 Postat 5 april 2006 svajet, bruset och kompressionen frÄn kassetten Àr retro och jÀvligt coolt, och i allmÀnhet Àger allt, förutom lp dÄ. Japp, dÄ har det gÄtt ett varv.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.