Jump to content
Annons

Lever du på ljudteknik?


Mindjive (oregistrerad)

Recommended Posts

Mindjive (oregistrerad)

Nu när man talar om att det är så ont om jobb...

Alla talar om att det finns för mycket utbildat folk inom media, musik, ljudteknik. Speciellt nu när alla laddar hem musik, program och filmer osv. osv.

Så då undrar jag alla här på studios forum.

Handen på hjärtat...

Fråga 1 - lever du på ljudteknik?

Fråga 2 - Om du svarat ja, berätta gärna på vilket sätt.

Fråga 3 - Om nej, vad har du för "vanligt" jobb?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fråga 1 - lever du på ljudteknik?

Ja

Fråga 2 - Om du svarat ja, berätta gärna på vilket sätt.

Som ljudtekniker på Engelen i Gamla Stan kombinerat med musiker på samma ställe.

Så jag kanske är en av få? 😎

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Både ja och nej.

Jobbar som projektledare på en ljudstudio specialicerad på film och dubbning. Började som ljudtekniker och jobbade som det i flera år. Jag hoppar dock fortfarande in och är tekniker ibland.

Jag lämnade faktiskt teknikerjobbet självmant pga av att det åt upp min kreativa energi, det kändes liksom inte lika lockade att komma hem och jobba med ProTools när man suttit med det hela dagen på jobbet.

Numera har jag min egen lilla projektstudio för eget bruk och vissa andra mix-och-masteringsjobb, där jag huserar på fritiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

1. Delvis

2. PA ljudtekniker, studio ljud tekniker lägger även lite ljud på film ibland, dock inget jag kan leva på (än)

3. Vet inte om mitt jobb är vanligt

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Nej

2. -

3. Söker utbildningar inom området. SKA jobba med det. Så är det. Det har jag bestämt och min mamma har sagt det :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag kan fan inget om ljudteknik, kan ju inte ens spela på alla mina instrument...

Just nu hatar jag mitt vanliga jobb, för hela påsken sket sig 😆 Jag är marknadsanalytiker.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

1. Nej

2. Vet inte

3. Krängare av datorgrejer på det där företaget som små Äpplen åt upp i ett PacMan liknande spel på 80 talet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...