Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag letar efter en VST till cubase som är så lik som Redrum (från Reason) som möjligt.

Och jag hittade en VST vid namn "Tatapoum".

www.kvraudio.com/get/1910.html

Underbart tänker jag. Och försöker ladda ner. Och ja då finns inte länken kvar och hittar inte VSTn att ladda ner någonstans. Då undrade jag ifall den kanske blivit nerlagd pga att Propellerheads blivit förbannade. Men vad vet jag.

Så jag tänkte höra ifall någon vet var man kan ladda ner denna VST eller ifall någon har den och kan vara väldigt vänlig av sig att skicka den till mig.

Annars undrar jag ifall det finns någon liknande VST till Cubase att använda. Det är lite jobbigt att rewira Cubase med Reason. Skulle vara så mkt lättare att kunna göra det direkt i Cubase istället. Jag gillar verkligen Redrum från Reason och vill gärna använda den eller något liknande direkt i Cubase.

/L

Annons
Posted (edited)

GURU är en väldigt bra Trumsampler.

Sen har du Battery och inte glömma RMVI (kanske bara är IV elle V?) från Linplug.. 🙂

Edited by Soundborn
Posted

Battery o de andra klonerna är inte likt Re-Drum, men Fxpansion GURU är det däremot, men även den är lite meckig och inte alls lika rolig att jobba med som Redrum... jag skulle nog hellre föreslå att du använder Redrum via Rewire in i Cubase istället.. mycket simplare.

Posted

Jag har kört med en gammal trummaskin och triggat Battery via midi. En "trummis" från 80 och 90-talet är inte så dyr. Anslagskänsliga pads och en bra display...