Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

jaa..hallåja!

vi tänkte spela in en konsert som körs snart, har möjlighet till 12 kanaler in på ljudkortet..

det bör räcka väl?

vad är viktigt att tänka på vid uppmicknings av trummorna då det känns osm det stora projektet,...

Eller...Vad är viktigast överhuvudtaget för att få så bra kvalite som möjligt ..

mina resurser består av ljudkort, cubase sx som sequencer, gibson les paul studio, trummor vet ej, bas vet ej, förstärkare marcshall..bas vet ej...mixerbord behringer eurorack mx 8000 vad är vitkigt o tänka på?

Annons
Posted

Ohoj!!

Jag spelade in 4 band (rock)live i fredags med följande utrustning:

2 kondensatormickar, stor membran

1 mixer

1 MD spelare

Mickarna satt ca3 meter från scenen (på stativ)

Spelade in ganska lågt för att sedan ha något att jobba med.

Resultatet blev as bra!!!

Kanske lite mycket cymbal på ett av banden men dom hade en trummis som slog ganska hårt.

Jag har provat olika inspelnings varianter (flera mickar i olika possitioner)i några år men det här blev det bästa resultatet.

Se bara till att du har ett bra ljud från scenen.

Det ska va enkelt att spela in!!

Guest tsmalmbe
Posted

När man tänker på hu bra kvaliteten på stadionbootlegs är i dagens läge, klarar man sig ju med helt minimalistiska grejer. Två bra miccar och en MD/DAT. Allt annat är bonus.