Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Jag är ute efter en preamp med ADAT-ut som jag ska ha som komplement när jag ska spela in konserter och tappa direkt från bordet till mitt Motu Traveler.

Jag känner ju till Behringers ADA8000 och den verkar ju funka rätt bra eftersom jag aldrig hört någon direkt klaga på den.

Jag kollade runt lite på Thomann och hittade en produkt från SM PRO Audio som ju bland annat Claes saluför (deras monitorstyrare).

PR8 mkII inkl ADAT exp, har ni någon erfarenhet av dessa? Tror ni denna slår Behringer på näsan?

Jag vet ju att det finns betydligt dyrare modeller från Focusrite mm, men eftersom jag bara ska använda denna ibland så är jag ute efter något lite enklare.

Extremt tacksam för svar som vanligt!

Edited by lavrell
Annons
Posted

Tjena,

Har en M-Audio Octane som jag är mycket nöjd med. Köpte min begagnad för 3500:-, värd varje spänn... 😕

// Klas

Posted
Jag kollade runt lite på Thomann och hittade en produkt från SM PRO Audio som ju bland annat du saluför (deras monitorstyrare).

Jag har bara erfarenhet av deras äldre modell, och den håller inte samma klass som Behringers. Men eftersom detta är en ny och förbättrad version så kanske den gör det. Men jag tror inte den är avsevärt bättre. Behringern är ju mindre, så det är ju ett plus. PR8 MK2 kommer det förmodligen en firewire-expansion till så det är ju också ett plus. Annars är det nog vilket som.

Posted
Jag kollade runt lite på Thomann och hittade en produkt från SM PRO Audio som ju bland annat du saluför (deras monitorstyrare).

Jag har bara erfarenhet av deras äldre modell, och den håller inte samma klass som Behringers. Men eftersom detta är en ny och förbättrad version så kanske den gör det. Men jag tror inte den är avsevärt bättre. Behringern är ju mindre, så det är ju ett plus. PR8 MK2 kommer det förmodligen en firewire-expansion till så det är ju också ett plus. Annars är det nog vilket som.

Ahaaa okej, då kanske det blir en ADA8000 då.

Fast fan va sugen jag blev på att hitta en beggad Octane nu 😕

Tack för svaren and keep m comin