Jump to content
Annons

without you


karl

Recommended Posts

Mycket bra! Som bäst tycker jag dock det är då virveltrumman tystnat. Du har fått till arret med de olika instrumenten så känsligt fint. Låter som levande orkester i bakgrunden. Fortsätt låten som du hade den i början, innan hihat och virveln kommer in. Här behövs inga trummor över huvud taget.

Tack granne för dina öron.....jag vet inte om jag blivit klokare på alla tips hit och dit men det genomgående har ändå varit virvelns amplitud så den ska väl ner om den inte ska bort.....faktum är att jag inte hittar cpr-filen...men jag ska storstäda i bland diskarna så kanske den kommer fram för jag är säker på att jag inte får till samma mattor i bakgrunden vid en ny tagning.....jättetack för ditt omdöme 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trevligt att höra nått nytt från dig. Bra som vanligt. Håller nog med de flesta här om trummorna. Det är mest virveln som stör. Nån annan virvel, några db lägre, eller vispar skulle nog göra susen.

Jag har nog dessvärre inget bra förslag på hur du skall fortsätta låten. Däremot ser jag fram emot att få höra den färdiga låten.

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Håkan....jag vet inte riktigt själv hur fortsättningen blir...vissa låtar går bara på inspiration....så vad tiden lider blir den väl klar.....tack för lyssning 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tycker du ska lägga in ett blås solo efter sången, trombon? det finns ju en del blås redan i bakgrunden och sedan ny vers med sång....någonstans kanske ett stick där intensiteten stegras och sedan vers igen... Lycka till. Kanon jobb hittills 😠

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Makabert vackert. Du frågade mig om fortsättningen förut. Som jag sa, fortsätt sjung efter en liten paus - kanske vid 01.19 eller lite längre fram. Håller med om virveln. Du kan ju behålla grundljudet men filtrera bort själva skriket i ljudet.

Men det känns som om det inte ä'r lika viktigt just nu som att få till själva fortsättningen av låten. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara lyssnat på jobbet i kassa datorhögtalare ( och dessutom relativt lågt ) så jag vet inte hur relevant mina förslag är men here goes: byt ut virveln mot rimshot eller visp. i slutet av stycket skulle jag hitta ett oboeljud som du kan sjunga duett med eller oboe och ett annat melodi instrument som empazis av den molokna stämningen i låten.

Musiken i sej är återigen ( andra låten jag lyssnar på från dej ) right on spot. Jag får en känsla av att jag längtar efter och saknar någon, o då har jag ett väldigt kärleksfullt och bra förhållande just nu. En sen vinterkväll, ensam ett par dar ( min livskamrat är ibland hemma i holland hos sin familj ), den här låten i högtalarna och jag skulle bensäkert börjat att lipa :rolleyes: . Mycket fint o vackert. Din röst är ( som säkert många påpekat ) väldigt lik Gabriels, men som de amatörer vi är här så är din röst inte lika putsad. Din röst är mer rå i sitt utryck och det är inte till nån nackdel i denna låten. Snyggt jobbat Karl!

/ Mikke

edit: stavningsfel

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Att få sina låtar "bumpade" är hedrande och för folk som kommit senare in på forumet kan få en chans att höra och dom som inte hänger här jämnt 😏😳

Nad....du hade ju hört den förrut och jag ska försöka att komma in i känslan jag hade när jag gjorde den för att komma vidare....thanks 😳

Öland...."Jag får en känsla av att jag längtar efter och saknar någon, o då har jag ett väldigt kärleksfullt och bra förhållande just nu. En sen vinterkväll, ensam ett par dar ( min livskamrat är ibland hemma i holland hos sin familj ), den här låten i högtalarna och jag skulle bensäkert börjat att lipa . Mycket fint o vackert."

sådana ord gör mig varm 🙂 just det tror jag är en av anledningarna till varför jag håller på...att få beröra någon annan och iofs är väl allt omkring oss beröringar mer eller mindre....man kan bli berörd av hardcore,metal,trubadur you name it...men att du blir berörd av min musik....betyder något för mig....thanks :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...