Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Någon som vet om Virus Powercore går att använda som vanlig mjuvarusynt i t ex Sonar eller måste man ha TC Powercore?? Går det i så fall att använda DSP effekterna i 1616m kortet?

Virus Powercore verkar ju vara en riktigt fet synt, skulle vara gött om det gick:)

Annons
Postat
  AndyPandy sa:
Du är rökt om du inte har ett TC Powercore-kort.

www.kvraudio.com/forum/archive/instruments/2004-03/40258.php

Skulle man kunna ha Powercore kortet ihop med M-audio's Ozonic audiointerface?

Antar att något annat externt ljudkort skulle funka med?? Är nybörjare som kanske märks;)

Postat
  DanceMannen sa:

Powercore finns i olika utföranden - både som internt PCI-kort och som extern burk via Firewire.

Vilket ljudkort du sedan använder för att spela upp ljuddatan ska inte ha betydelse.

Postat
  Linus sa:
  DanceMannen sa:

Powercore finns i olika utföranden - både som internt PCI-kort och som extern burk via Firewire.

Vilket ljudkort du sedan använder för att spela upp ljuddatan ska inte ha betydelse.

Funderar på om ett Ozonic är ett bra val då? Ska endast arbeta med mjukvaror. Verkar funka bra att styra Live, Reason mm med Ozonic.

Postat

Hmm ... med tanke på att du är nybörjare måste jag nog fråga om du vet vad ett Powercore-kort kostar. De är sannerligen inte billiga nämligen!

Postat
  AndyPandy sa:
Hmm ... med tanke på att du är nybörjare måste jag nog fråga om du vet vad ett Powercore-kort kostar. De är sannerligen inte billiga nämligen!

Hehe!

Jo jag vet, det är svindyrt, men jag funderar ändå på att investera i ett. Vill inte sitta och känna att datorn inte räcker till för att ha massa goa effekter på. Och sedan finns ju Virus som plugg till Powercore:D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.