Jump to content
Annons

MicroKORG


André83

Recommended Posts

Hallo igen allesammans..

Tänkte kolla med er som vet om det är värt att köpa microKORG för 3800kr

Har testat den och tycker den är riktigt najs, så man är lite sugen, men som sagt är det värt eller ska jag vänta och köpa nått annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

inte det grymmaste ljudet i världen, men den är ganska lättrattad och hyffsat begriplig. Det beror ju helt på vad du har för krav och vilken musik du ska göra. Den är ju smidig och portabel och där har den ett litet plus, men klaviaturen är ju ingen höjdare direkt. Den är ganska mångkunnig och det är hyffsat lätt att ratta till ljud i den. Men du borde hitta den begagnad för mindre än så. Om du är sugen på något mer lättkontrollerat med samma kapacitet, kolla på Ms2000 finns både som rack och Keyboardversion. Samma ljudmotor, lite fler steg i arpeggiatorn etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag går faktiskt i säljartankar med min microKorg. Tycker det är en kul synt som ibland är lite begränsad men som samtidigt har lite oanade djup. Säljer mest för att jag har för mycket syntar just nu, och jag känner att vissa av dom inte får så mycket uppmärksamhet som dom förtjänar. Den jag har är i bra skick, med originalkartongen och plastpåsar (måste kolla det, förresten) kvar, och korgs gigbag med medföljande axelhölster (för att spela microkorgen stående) som jag köpte separat till den för att kunna ha med mig synten.

Om du bor i Stockholm skulle jag kunna sälja den för 3500 eller så bara så jag slipper sätta ut annons och packa kartonger och sånt. Aja, lämna ett meddelande om du är intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

3500 är ju svindyrt för en begagnad microKorg. De kostar, som sagt, 3500 nya, med full garanti. 2500 om skicket är gott, säger jag.

Oj. 2500 menade jag. Mer än så ska man aldrig betala för en microKorg. 😛

*suck* Aja, ber om ursäkt. Finns andra ställen man kan posta om man vill sälja sina grejer. Kom helt plötsligt på att jag inte använt min microKorg speciellt mycket på sistone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...