Gurtcci Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Tjenare... Nu ere sĂ„ att jag tĂ€nkte göra en hemsida för att kunna nĂ„ ut med min hobby, musiken... Men... ja har inget bra namn pĂ„ mig sjĂ€lv som funkar bra... behöver ett bra artistnamn som passar bra till hemsidan, pĂ„ engelska... ja gör new age musik med influenser frĂ„n enigma, kraftwerk och mike oldfield.. skickar med ett kort smakprov frĂ„n en lĂ„t... Ge mig tips pĂ„ bra artistnamn nu! đ„° Smakprov
Gurtcci Postat 23 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 23 mars 2006 Ett som passar bra: Mr. PublishEveryWere đ„° Ja tĂ€nkte bara att ni kanske ville lyssna pĂ„ min musik för att lĂ€ttare kunna komma pĂ„ ett namn som passar... men ber om ursĂ€kt dĂ„ đ đ
Gurtcci Postat 23 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 23 mars 2006 E det nĂ„n som e seriös? Trodde folket hĂ€r pĂ„ forumet hjĂ€lpte varandra đ NÀÀ men, det ska vĂ€l va nĂ„t som passar New Age/Chill Out/Ambient Ă„ inte Hip Hop/Rap đ
nurfen Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 "<vad som helst> & the Innocent Criminals" sĂ„ klart đ Som Ben Harper..
captain nemo (oregistrerad) Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Synd att Captain Nemo Àr upptaget - annars hade det varit klockrent. Captain xxx nÄ't annat? Nemo? //nemo
Gurtcci Postat 23 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 23 mars 2006 (redigerat) Gc.laughton Ă€r nog rĂ€tt seriöst tĂ€nkte mest pĂ„ "Dr. Fluff and the incredible pinky fingers " đđ The New Chill OutAged Ageout OutChill OutNew Riktigt bra Ă„ enkelt đ ... Ska fundera lite... Redigerat 23 mars 2006 av Gurtcci
Twilight_Zound Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 FadeToGrey Skulle nog bli svĂ„rt att leva upp till en sĂ„n grym lĂ„t đ
Mossman Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 (redigerat) FadeToGrey Skulle nog bli svĂ„rt att leva upp till en sĂ„n grym lĂ„t đ Fade to grayish... LĂ€ttare att leva upp till. Redigerat 23 mars 2006 av Mossman
Gurtcci Postat 23 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 23 mars 2006 FadeToGrey Skulle nog bli svĂ„rt att leva upp till en sĂ„n grym lĂ„t đ Fade to grayish... LĂ€ttare att leva upp till. VadĂ„? Skulle ja inte lara av att leva upp till det namnet? đ Vilken diss... đ Inga fler förslag dĂ„? Behöver verkligen den hĂ€r hjĂ€lpen đ
tbruce Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Gör sÄhÀr: Skriv ner massa saker som du vill bli förknippad med (eller som du vill att din musik ska bli förknippad med, snarare). Titta pÄ listan och se om du kan hitta nÄnting som binder samman alltihop pÄ nÄt snyggt sÀtt. DÄ har du nog en bra utgÄngspunkt.
Baktakt Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 "Billie Joe and the fabolous motorcykleriders from hell with big helmets" Det sticker ju iallafall ut lite frÄn övriga namn i din gengre...-nÀ allvarligt, kanske typ "INHALE" -ja det var ju tufft...ladies and gentlemen...its an honour for me to present INHALE! Tjohopp!
steflund Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Baltazar funkar vÀl? Jag tÀnkte den tecknade snubben jag vÀxte upp med som var hÀrligt galen... ...kanske mer till mysko up-tempo. Eller Usgas-Enkimdu (Enkimdu= sumerisk skördegud )... kanske vÀl mycket hippie. Lek med ord, sÄ ddu fÄr in ditt riktiga namn dolt och ngn kul egenhet eller gudom frÄn ngn religion eller mytologi... hm... kanske Guyin (gu frÄn gustav och yin frÄn yin och yang). Ah... hoppas du komemr upp med ngt bra som du gillar. Du ska ju förhoppningsvis kunna köra pÄ det rÀtt sÄ lÀnge, dÄ Àr det ju bra att ha ngt som du stÄr för.
Stinkey Zwei Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Ditt efternamn Àr vÀl ganska sÄ klatchigt som artistnamn. Lagom udda, internationellt och lÀtt att komma ihÄg.
DĂ„ligtGehör Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Syntet G -- en varudeklaration dĂ„ det lĂ„ter mycket synt & sampler om det. Kanske inte tillrĂ€ckligt internationellt dock. -- DĂ€remot inte Syntet G:son đ
Gurtcci Postat 23 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 23 mars 2006 Ditt efternamn Ă€r vĂ€l ganska sĂ„ klatchigt som artistnamn. Lagom udda, internationellt och lĂ€tt att komma ihĂ„g. Kan du uttala det oxĂ„ đ haha nÀÀ men visst kan det vara bra, men undrar om det verkligen e sĂ„ lĂ€tt att komma ihĂ„g... tack för alla svar... men vĂ€ntar pĂ„ mer đ jĂ€ttekul att lĂ€sa igenom vad alla skriver
Gurtcci Postat 23 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 23 mars 2006 KlÄÄtonn, antar jag. Fan, du e duktig đ
Light Head Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Gurtacci Taccigu Evan and Evan again Calmy Solly, trodde jag skulle ha bÀttre uppslag, kanske kommer pÄ mer sedan
Roger Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 E det nĂ„n som e seriös? Trodde folket hĂ€r pĂ„ forumet hjĂ€lpte varandra đ NÀÀ men, det ska vĂ€l va nĂ„t som passar New Age/Chill Out/Ambient Ă„ inte Hip Hop/Rap đ ChillQuest
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.