Jump to content
Annons

R&B halvtempo


drloop (oregistrerad)

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

LÅTNAMN: "Hurt"

ARTIST/GRUPP: Fan vet....

GENRE:R&B

LÅTLÄNGD: ?

KOMPOSITÖR: Jörgen Larsson

PRODUCENT:Jörgen Larsson

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: Mp3

STORLEK:?? Mb

STATUS: Skiss

Inspirerad av L Karlbergs fantastiska låt "Kan du se mig" så dammade jag av en gammal låtidé.

Detta är en demo, ingen färdig produktion.

Sången på versen är inte färdig utan är föremål för mer arbete samt texten på denna. Refrängen däremot sitter. (Skulle vilja ha en Alexander o´Neal röst på denna låt tror jag, men han knarkar väl som bäst så min fick duga så länge)

Snabbarrat, och nu kommer frågan till församlingen, åt vilket håll skall man dra denna låt?

Slickare? 70 tal? Lättare trummor/tyngre?

Åsikter tas varmt emot.

JL

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sikta på ett mera modernt sound typ Donell Jones, Anthony Hamilton, Rahsaan Patterson typ... Mer variation på trummor och keyboard, men detta var ju bara en demo, så det har du nog tänkt på själv. Släng in en gura när du ändå håller på. 😏 Och lite körer i snygga stämmor.

Redigerat av P3t3r
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det är väl klassisk Volvo engelska :-)

Jag söker efter sångare/sångerska. Har inga ambitioner på den fronten.

Men någon måste sjunga på demon :-)

Så om ni är sugna, så säg till!

Kanske skall göra demon på svenska istället?

JL

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Gillar ljudbilden, tycker det funkar bra.

Gillar inte uttalen, t.ex. i "Suddenly you talk to me..."

Åt vilket håll? Slickt är alltid positivt... 😆

Mmmm, slickt.

Krispigt slickt kanske. Tunna ut trummorna, mmmm.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Skön musik, dock ger sången en del att önska. Uttalet är lite på linan.

Annars helt okej sångröst! 😆

Tackar för att du tycker rösten är OK.

Har aldrig sjungit förut (Förutom på demos och då har det inte varit i närheten att låta så här bra. Då förstår du), alltid jobbat med begåvade sångare så man känner sig en aning utsatt minst sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det här är riktigt bra....låten alltså!..

Rösten din har en annorlunda sångfärg..den låter inte illa! men tycker inte att den passar riktigt till en sådan här låt, så den köper jag inte riktigt..men man fattar hur sången ska ligga i låten och hur du tänkt.. 🙂

Jag tycker du kan göra låten en aning tyngre..mera tyngd i trummorna!.. annars som sagt en mycket bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Tycker det här är riktigt bra....låten alltså!..

Rösten din har en annorlunda sångfärg..den låter inte illa! men tycker inte att den passar riktigt till en sådan här låt, så den köper jag inte riktigt..men man fattar hur sången ska ligga i låten och hur du tänkt.. 😉

Jag tycker du kan göra låten en aning tyngre..mera tyngd i trummorna!.. annars som sagt en mycket bra låt!

Tackar, tyngre trummor.. säger du det.

Link to comment
Dela på andra sajter

soft låt, men sången ja... du får la se till att fåtag i den där knarkarn, locka honom med lite Wackey Backey eller nått. 😆

Trummorna behöver du jöra tyngre och inte så statsika. Det låter nästan lite kristet band spelar i kyrkan över hela låten just nu, lite skitigare lite farligare, skulle jag villja ha det!

Bra jobbat, keep it up!

/FredAsp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Okaj,

Helt schyst låt, och soundet är skönt soft, sångrösten är bra och lagom personlig. Det finns som det påpekats en del saker som inte sitter 100 i varje stavelse, men det är extremt mycket bättre än något som jag själv skulle kunna greja..

Med rätt musik så kanske sången blommar ut?! ;-) (ett litet internt skämt bara...)

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Vi börjar på svenska va?

(Mer internt)

Okaj,

Helt schyst låt, och soundet är skönt soft, sångrösten är bra och lagom personlig. Det finns som det påpekats en del saker som inte sitter 100 i varje stavelse, men det är extremt mycket bättre än något som jag själv skulle kunna greja..

Med rätt musik så kanske sången blommar ut?! ;-) (ett litet internt skämt bara...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...