Jump to content
Annons

Gate42 - Monster


Topp eller Flopp?  

11 röster

  1. 1. Topp eller Flopp?

    • Topp?
      7
    • Flopp?
      2


Recommended Posts

Satt uppe igår natt och pula på en ny liten pryl. Blev rätt ösigt tycker jag. Men det ska bli kul att höra vad ni Studio Forum snubbar säger om det hela.

Detta är inte en klar produktion (kanske man kan förstå av låtlängden på 1:40) men klippet ger en rätt bra bild om vilken stil låten kommer att hålla sig i.

Gate42 - Monster (EXP01) [128kbps MP3] - 01:42 / 1.56mb -

Länk borttagen, tack för feedbacken!

Redigerat av patrik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag diggar ju sån här musik, och faller rätt lätt för det ..

Enda negativa är väl kanske att det hörs väl att låten är gjord i Reason 😳

Ingen nackdel alltså, reason har ju grymt feta ljud i sina banker men på nåt sätt då hörs det att det är den basgången, dom flesta som kan programmet använder sig av i reason .

Men gryyyym låt! Skulle tänka mig att köpa sånt här på skiva

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att indirekt fått veta av flera eminenta herrar på detta forum att jag fegar med lågbas..ska jag vara lite restriktiv att påpeka lågbasproblem.... så jag startar upp Wavelab och kikar på det jag hör i bottenslammet

..hmmm.ahaaa...jaja..ehrm..så här då:

Fet bastryckare är det ju sannerligen och ordentligt ös..jag upplevde en resonans i mina monitorer vid 50hz ungefär som mjölkade öronen... sänkte den med ett smalt notchfilter så lät det bättre om den övriga lågbasen...

kanske liiiiiite mer mellanregister så instrumenten sticker ut lite...

...eller vad vet jag mitt gamla träskluder..jag gillar ju sånt här 😳

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bra, men ett tips är att inte gå lös med stereobreddningen och panoreringen av instrument. Ska du ha in den på vinyl så kommer det låta skit, flera delar av låten var helt urfasad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dunk var det här, men den känns på något vis lite livlös. Och det swoshandet efter som hörs mkt tydligt mellan 0:16 och 0:42 ngt känns lite störande tyvärr... Så:

+ Bra dunk

- Lite livlös på något vis

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, då ska vi se. Ställninen är 4/1 till Topp. Dock säger kommentarerna här lite annorlunda. Kanske är så att man ändå tycker att det är bra, men inte 100%.

Några bra kommentarer smög sig in här också.

trancer: Att det låter Reason är ju som sagt inte så konstigt, eftersom det är i den miljön jag jobbar. Men jag förstår va du menar och för många (inte du då) så är låten dålig om det inte låter hårdvara. Vet inte varför det är så, men tyvärr.

Ska se om jag orkar jobba på att få bort "Reason-Ljudet" men jag är tveksam till att jag pallar 😲

demoniqus: Att det brummar lite för mycket i basen hade jag en känsla av. Detta är inte på något vis den färdiga ljudbilden, utan en snabb-master jag slängde på kl 02:00 igår natt. Alltså var inte mina öron riktigt med på hur det lät. Men jag tackar för iden med att skära lite vid 50hz, ska ta en titt på det.

vectro: 303'or är väl en smaksak. Själv tycker jag om att använda dem som lite utfyllnad, andra hatar dem antagligen. Så länge jag inte tröttnar på dessa slingor under produktionens gång så kommer de vara kvar 😉

dbd: Hmm, har aldrig hört detta förr. Det enda jag vet är att man inte ska slänga ut basen på höger / vänster allt för mycket för det kan göra så att nålen hoppar. Ska titta närmare på det du säger, tack!

Neko: Livlös, hmm. Det är kanske möjligt. Tycker dock inte själv att den är så livlös, men det är som med 303:an här ovanför. En smaksak.

Sometimes its good sometimes its bad 🙂 Tack för kommentaren!

Tack till er andra som har tagit er tid och lyssnat + kommenterat också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det brummar lite för mycket i basen hade jag en känsla av. Detta är inte på något vis den färdiga ljudbilden, utan en snabb-master jag slängde på kl 02:00 igår natt. Alltså var inte mina öron riktigt med på hur det lät. Men jag tackar för iden med att skära lite vid 50hz, ska ta en titt på det.

I see...

angående 50hz'en

Alltså inget drastiskt... c:a -4 db med mycket smal notch..thats all. det kanske kan ses som en panodil för en stressad bastrumma 😲

Ska kicken låta som om det är hål i den runt 80-90-100hz?? eller är det ett medvetet val?

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Whoa me like very much! Men Lite längre kunde den allt vara. Trummorna är störtsköna! Kan du maila mig när den är klar för den har skulle jag villja ha en lång version av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Snart har man varit hår(d)rockare i 20 år.

Innan det så var man helt insnöad på syrrans syntskivor och detta gör så att man vill lyfta luren och slå henne en signal. 😉

Skum förklaring 😲 men det betyder iaf att det går hem hos mig.

Ändra inget utan kör på gärna ännu mer av allt.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

demoniqus: Hål i kaggen?! Ja, var en kille till som nämde det, men han digga det och tyckte jag skulle ha kvar det så.. Så medvetet vet jag inte om det var. Ett lyckat misstag? 😲

L.C: Lite kort? Du skojjar med mig va? Du vet att det bara är ett litet klipp va? Den färdiga versionen kommer vara bra mycket längre 😉

Chillyson: Heh, klart bästa feedbacken man kan få är när en Hårdrockare säger att ens elektroniska dansmusik tilltalar honom. Tackar så hjärtligt för de varma orden!

Link to comment
Dela på andra sajter

JHoffa (oregistrerad)

Låter riktigt bra! EN fullängdare med proper mixning,mastering och den är ljuvlig 🙂 Mycket bra beat! Lyssande även på andra alster på din hemsida och tycker att du definitivt har talang. Hur kan jag få tag på 160kps+ versioner av låtarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssande även på andra alster på din hemsida och tycker att du definitivt har talang. Hur kan jag få tag på 160kps+ versioner av låtarna?

Tackar kul att du gillar låtarna 🙂

Just nu har jag faktiskt ingen låt jag kan skänka iväg gratis i bra kvalite (förutom några gamla skräplåtar, men de vill du inte höra 🙂 ) på grund av flera olika roliga faktorer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

JHoffa (oregistrerad)
Lyssande även på andra alster på din hemsida och tycker att du definitivt har talang. Hur kan jag få tag på 160kps+ versioner av låtarna?

Tackar kul att du gillar låtarna 😕

Just nu har jag faktiskt ingen låt jag kan skänka iväg gratis i bra kvalite (förutom några gamla skräplåtar, men de vill du inte höra 🙁 ) på grund av flera olika roliga faktorer 🙂

Nä, jag misstänkte och förstår att du inte vill ge bort något du jobbat hårt med. Jag tycker att du borde försöka få dina låtar på nån betalsida, eller göra en själv. Humble Chaos skulle jag lätt betala en liten summa för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...