Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jess... Nu ska ni fÄ en utförlig presentation!

Jo.. Jag heter Marcus Persson, Kommer frÄn Skara och fyller 26 Är detta Är .

Jobbar som sÀljare pÄ SIBA i Skövde, och trivs vÀldigt bra :rolleyes:

Musiken kom nÀr jag va 11 Är gammal, och fick min första amiga 500 ... dÄ gÀllde protracker, 4-kanals tracker med 2 stereokanaler, gryyymt pÄ den tiden *.mod .

Jag gjorde kanske lite över 1000 moduler med 500:an och vid senare tillfĂ€lle Amiga 1200, med Protracker AGA (24bits grafik) 😕 . .

Senare nÀr PC kom och blev stort, dÄ kom ju kanonprogrammet Fasstracker ! som hade hela 24 kanaler tror ja ? (lÀngesne jag kollade det programmet) .. Och detta va vÀl egentligen mitt "genombrott" nÀr jag blev "internet kÀndis" ..

Jag upptÀckes först nÀr jag hade gjort lÄten "The Grass Is Green" .. En eurodancelÄt , som jag fick mycket bra kritik för pÄ den tiden ... ja ja .

3 killar frÄn Lidköping frÄgade iallafall mig via ett mail, om jag kunde lÀgga musik och rap pÄ lite sjuka texter dom hade gjort om IRC . och jag svarade JA direkt, antog utmaningen och började köra igÄng .

Redan efter nÄgra veckor hade vi hela 5000 besökare per dag !!!!!!

EfterfrÄgan blev enorm ! Och idag har jag gjort ungefÀr 100 Mircwar lÄtar som finns att hÀmta pÄ: www.perrra.nu .

Kom ihÄg att alla "Mircwar" lÄtar va ett ruskigt oseriöst projekt som vi startade mest pÄ skoj, men det blev sjukt intressant för folk att lyssna pÄ lÄtarna .

Mircwar gruppen gjorde endast 5 lÄtar tillsammans, de övriga har jag producerat text/musik till sjÀlv utan nÄn hjÀlp.

pÄ hemsidan hÀr över finns Àven lite grann av min seriösa musik, liiite av den iallfall, det mesta har jag ligger hemma som ej Àr spritt Àn, mina bÀsta vÀnner Àr dom enda som hört dom =)

Jag kan inte skriva om hela mitt musikliv hĂ€r, förmodlingen Ă€r det ens inga som lĂ€st Ă€nda hit 😠

Har Àven vart DiscJockey i 7 Är, men lagt ner den verksamheten nu pga tidsbrist..

Prylarna i dagslÀget jag anvÀnder kommer jag lÀgga upp bilder pÄ .

FrÄgor?

/Perrra

Redigerat av trancer
Annons
Postat (redigerat)

Hejsan!

Intressant att se sÄ mÄnga som suttit med Fasttracker. (Körde iofs tvÄan, stöd för 32 kanaler (eller? :rolleyes: ))

VĂ€lkommen hur som helst! 😕

Redigerat av Neko
Postat
Hejsan!

Intressant att se sÄ mÄnga som suttit med Fasttracker. (Körde iofs tvÄan, stöd för 32 kanaler (eller? :rolleyes: ))

VĂ€lkommen hur som helst! 🙂

aaah.. just det. . 32 kanaler va det ja 😕

Jag körde alltid 8 kanaler för strings 😠

Kul att höra att det Àr mer folk som kört det ja

/Perrra

Postat

VĂ€lkommen Trancer

..satt med Amiga 500 oxÄ men började karriÀren med Dr T's KCS och körde MIDI i stÀllet ihop med en Alesis HR 16 och en DX 21:a..det var tajder det.. :rolleyes:

/D

Postat

Hooo... 8 kanaler strings. Fett 😕 Hade sjukt mycket kanaler för trummor jag. Fattar dock inte varför, men jag ville vĂ€l inte mixa in dem i de andra kanalerna som Purple Motion och andra gurus gjorde. :rolleyes:

Fasttracker Àr ett mycket fint program.

Postat (redigerat)

Jag var egentligen för liten pÄ den tiden men kommer ihÄg "perra". Brorsan lyssna mycket pÄ dig (Da_Mush?). Jag gillade iaf "break beat" som fan.

Redigerat av unbornichen
Sauron (oregistrerad)
Postat

Sjukt bra texter och lĂ„tar. Willcommen. ( hmmm va fan var det för sprĂ„k? 😎 )

Postat

Wow! En kĂ€ndis! En gud? 😎

Det rÀcker ju med att sÀga "Baby" !!

Förresten! ...

... VÀlkommen till det trevligaste forumet pÄ planeten !! ..

Postat

Tackar Tackar för det vÀrmande vÀlkomnandet .

Jo.. jag LÄR vara aktiv hĂ€r pĂ„ forumet, ni lĂ€r förmodlingen aldrig bli av med mig 😎

Ha en bra dag mina vÀnner!

/Perrra

Postat
3 killar frÄn Lidköping frÄgade iallafall mig via ett mail, om jag kunde lÀgga musik och rap pÄ lite sjuka texter dom hade gjort om IRC . och jag svarade JA direkt, antog utmaningen och började köra igÄng .

Hej Perra. Obbe/Mircwar hÀr. Det var ju ett bra tag sedan!

Postat

Hej Perra. Obbe/Mircwar hÀr. Det var ju ett bra tag sedan!

Tjena Obbe !!! FAn lÀget pÄ dig dÄ ?

Detta Àr en av grundarna av Mircwar ! OBBE

=)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.