Jump to content
Annons

Apocalypse


svänger det här?  

17 röster

  1. 1. svänger det här?

    • 1. hur menar du
      1
    • 2. jo kanske lite
      2
    • 3. Japp
      6
    • 4. Som en samba-rumpa i rio
      6
    • 5. Ungefär i 10 G
      0


Recommended Posts

Annons

Jorå, Demonen, visst svänger det. Jag är lite halvdålig på att bedöma schangörn men i mina öron låter det mkt bra.

Känner att jag MÅSTE anstränga mig för att hitta nåt att förbättra, och eftersom jag vet att du uppskattar de små detaljerna så; melodislingan som kommer in 0:49 rockar på bra, men typ framåt 0:57 låter det som om några av tonerna är lite avklippta (är det midi skulle dom behöva dras ut nån millimeter några av dom).

Men, vad fan, det är som om när man blir serverad en härlig pepparstek med range-fries och hemmagjord bearnäs och en iskall Heiniken, och sen gnäller man på att servetten är vikt på fel sätt....

Get up and boogie!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Har ju nyligen sagt i en annan tråd att jag aldrig lyssnar på sån här musik om jag inte festar...

MEN, det är ju inte helt korrekt. Det jag brukar störa mig på är när det bara är en jobbig bas kagge, som i mina öron inte ens låter som en bas kagge, och en massa konstiga "distade" synthljud som skräpar ner hela låten. Och då brukar låtarna även vara rätt monotona.

Sån musik försöker några tjejkompisar intala mig att jag visst tycker om 😄

Men denna låten har förtjänat en plats i CD växlaren. Perfekt musik för mig i bilen, alternativt när jag försöker ta över dansgolvet (brukar dock ske först efter en 8 öl och dansen blir ganska utsvävande (precis som jag när jag börjar skriva)).

Jag tycker med andra att låten är bra, har dock ingen konstruktiv kritik att ge då jag inte gör sån här musik själv och saknar erfarenhet...

Link to comment
Dela på andra sajter

hummm... nått måste jag väll gnälla på...

ummmmMm...

stampet från 0. 24 till 32 introt är lite för

högt i förhållande till resten

hummm... m.... hummm...

måste klicka pläj igen

syntmelodin vid 0.50 vill jag ha 🙂

mustigt härligt, hur har du skruvat till det ??

måste klicka pläj igen

hummm... m.... hummm...

borde heta "No Apocalypse" låter inte som en katastrof 🙂

med en exceptionell sångerska så skulle det gå att "väva"

in sången på ett magiskt vis, jag har det i huvudet hur det skulle låta

( det finns inte mycket där, men detta får plats 😄 )

måste klicka pläj igen

hummm... m.... hummm...

Link to comment
Dela på andra sajter

alrajt...

Jag som trodde att ingen skulle komma med konstruktiv kritik...eller kanske förslag... man har fel ibland.

Jag tycker själv att kicken är lite dov och otydlig...men inte kan bestämma mig för om den ska bli tydligare...

Hammagrella:

Du blir snart dubbad till kung i recensent-palatset.. du har avancerat fort uppför tekniktrappan :rolleyes: .. ska lyssna på vad du menade..*lyssnar*... 😲 *lyssnar igen* 😲 *lyssnar vekligen igen*.. 😆 ..du menar att "melodin" inte spelar samma sak rakt igenom? ska tala med mina fingrar om det... det var inte jag.. se där..en sak man kan förbättra sig på.. tanx

Jonte:

Tack..tycker du inte om sån här musik så tar jag det som bra betyg

.. nu kan du ju test-dominera lite hemma innan du ger dig ut på dansgolvet 😆

Rockfart:

Angående kicken..det har du ju tammetusan rätt i... nu har jag vilat öronen en stund.. och självklart måste jag ju svepa volymen också..inte bara filtret :rolleyes: how could i've missed it

ang. vox:

alrajt...tell me..jag är nyfiken på hur den skulle kunna låta med vox på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker låten är trevlig; fin melodi och upplyftande ackord.

Inget för dansgolvet kanske, men det var väl inte meningen heller?

Tanx Disco D

Nej..jag har nog inte tänkt någonting :rolleyes: Jag brukar försöka göra musik som jag själv orkar lyssna på mer än en (1 ) gång... då är jag nöjd :rolleyes:

Och med andras tips och idéer kanske det kan bli ett snäpp vassare nästa gång..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

ang. vox:

alrajt...tell me..jag är nyfiken på hur den skulle kunna låta med vox på...

från 0.30 till 49 standard ah, oh etc

0.50 till 1.01 inledning (ingress :rolleyes: )

sen blir det knepigt,

rösten måste följa blipp syntens toner, men

inte hela tiden utan bryta typ:

synt i E, röst i A

synt i A, röst i E

gärna med en stavelse i varje "tomrum"

och på så sätt väva en mix, ett växelspel

som omväxlande följer och leder

um...

(hur f@n översätter man mentala tonmolekyler till text? :rolleyes: )

hoppas det var någolunda begripligt !

Link to comment
Dela på andra sajter

ang. vox:

alrajt...tell me..jag är nyfiken på hur den skulle kunna låta med vox på...

från 0.30 till 49 standard ah, oh etc

0.50 till 1.01 inledning (ingress :rolleyes: )

sen blir det knepigt,

rösten måste följa blipp syntens toner, men

inte hela tiden utan bryta typ:

synt i E, röst i A

synt i A, röst i E

gärna med en stavelse i varje "tomrum"

och på så sätt väva en mix, ett växelspel

som omväxlande följer och leder

um...

(hur f@n översätter man mentala tonmolekyler till text? :rolleyes: )

hoppas det var någolunda begripligt !

Jag hajjar det där med växelverkan och det där med att sjunga en ters eller kvint upp... men vad ska man ha för röst..sångerskan jag samarbetar med har inte den rösten så det skulle funka ihop med denna låten... hon har inte det omfånget och trycket.. 😲

jag får pitcha mig själv och göra en scooter-klon 😲

p.s Synten är en lätt moddad patch från reFX Vanguard med TC M300 reverb på

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaggen är Kuddig?!?!

Kunde kanske fläskas till lite.

Annars........ :rolleyes: !!!!!

YESSSSS... :rolleyes: kuddig var ordet...jag sitter o tweakar fel grundljud helt enkelt... enfaldig o korkad som man är sitter man o tänker: Jo'rå..det ska gå att rikta upp den här bastrumman..lite EQ bara...

Vart ligger fläsket som du vill höra? frekvens? mina monitorer spelar ner till 56hz ungefär därunder brukar jag *känna* när det kantrar..men inte med 100% säkerhet

Tackskaruhaförhjälpen.

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

om ni inte skall spela live,

så kan du kanska choppa upp sången

till lämpliga bitar och och hantera det på så sätt ? !

Hmmm.. nu förstår jag vad du menar med sången...och vart du menade att den skulle läggas in... :rolleyes:

kanske kan bli bra..ska försöka fixa till något..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

satt här tyckte att det kändes lite platt... men sen rattade jag tag i volymen å rattade 180 grader åt höger.. VISST TUSAN SVÄNGER DET! :rolleyes:

men några aber ska man väl alltid kasta in? :rolleyes:

känns enformigt.. släng in något som bryter och överraskar

tycker den lugnar ner sig lite tråkigt på slutet... kunde det inte sluta lite mer PANG! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes: ..jag blev rätt trött på låten själv efter en stund och körde *copy*, *paste* 2 ggr+fade...klart...

Fantasin tog slut efter ett par timmar bastrumme-tweak...hmmm..skallen med för den delen..

Men tack för tipsen..får se om jag kan dribbla till något en annan dag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ligger fläsket som du vill höra? frekvens? mina monitorer spelar ner till 56hz ungefär därunder brukar jag *känna* när det kantrar..men inte med 100% säkerhet

Tackskaruhaförhjälpen.

/D

Testa en en Rock/Metal Kagge med reverse

reverb och sänk HiEq lite runt 1000-1500 och höj runt

100-150 med range på en 15-20

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Ja visst fan är det lyssningsbart. Rätt skönt med en lite muddig kagge. :rolleyes: Fast jag är nog inte rätt person att yttra mig i frågan... :rolleyes:

Gillade partiet som börjar vid 1:00. Riktigt skönt faktiskt

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa en en Rock/Metal Kagge med reverse

reverb och sänk HiEq lite runt 1000-1500 och höj runt

100-150 med range på en 15-20

:rolleyes:

:rolleyes: ....tammetusan...det har jag inte tänkt på förut..ska kolla

tanx

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst fan är det lyssningsbart. Rätt skönt med en lite muddig kagge. :rolleyes: Fast jag är nog inte rätt person att yttra mig i frågan... 😲

Gillade partiet som börjar vid 1:00. Riktigt skönt faktiskt

😲 tackar, tackar... visst..partiet runt 1:00 är det jag lade ner mest tid på med automation o.s.v...

Muddig kagge :rolleyes:

Det är minst lika trevligt att få höra en subjektiv upplevelse som ett tekniskt utlåtande...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Jag är inte så hemma på denna typen av musik men jag gillar att lyssna på det mesta.

Detta svänger ganska bra.

I en fet anläggning med några öl i kroppen så studsar nog dem flesta runt.

Lite mer variation så kan du göra låten 20 minuter lång

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah... my kind of grooooove!

Skönt "gung" i hela rytmen med vanguarden...gillar slingan.. rätt klassisk men god nog..

Gillar början på låtar där kicken kommer in på ett "oväntat" ställe/rytm, om du hajjar vad jag menar.. 😄

Lite tunn i längden hade velat höra en fet pad ligga å gå i bakgrunden. Kanske även mummigare strings hade varit på sin plats.

Men detta är en stor tumme upp! Kul med lite brutala synthslingor på forumet.. det var ett tag sedan ! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson.

😳 8 bärsa o en transa.. tack... jag har nog ganska dålig koll vad som är kutym i hybrider som den här egentligen...det är väl mest ljuden man får idéer av.... sen tar energin slut... eller så hittar man ett annat ljud..och börjar på en ny låt.. 😄

Peppemannen:

Jag gillar stora mjuka pads så det var rätt svårt att inte lägga på en feting till... 😄 Jag började låten med en tanke om att det skulle in en röst i hålet där PAD'en skulle få plats..så det var väl en kompromiss... sen sket jag i rösten..men proppade inte igen hålet... vi får se om det blir någe mer av den..

Hammagrella:

...det borde man ju förstått... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt sväng, skönt sound! 😠

Men som många sagt skulle jag oxå vilja ha mer malle på basen... både basgången och baskaggen... och virveln å'. :rolleyes:

Sen känns det som det stereo-omfång (ellervadmannuskakalladet.. dynamik? fyllighet?) som du har vid 00:35 försvinner lite när det där ljudet faller tillbaka i bakgrunden...

Men om man skiter i hur servetten är vikt var det andra prima! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Skönt sväng, skönt sound!  😛

Men som många sagt skulle jag oxå vilja ha mer malle på basen... både basgången och baskaggen... och virveln å'.  :rolleyes:

Sen känns det som det stereo-omfång (ellervadmannuskakalladet.. dynamik? fyllighet?) som du har vid 00:35 försvinner lite när det där ljudet faller tillbaka i bakgrunden...

Men om man skiter i hur servetten är vikt var det andra prima!  🙂

Alrajt..nu kommer det konstruktiva..igen.. 😠

Jag måste skaffa mig en subbas tror jag, det är en del som påpekar min klena bas.....jag tror att jag fegmixar eftersom mina monitorer bara spelar ner till 56hz 🙁 ... har en sub i förrådet med 11mm slag 😕 ..lite svår att trimma in...men vilken bas... 🙂

får väl åka o hämta'n då..

Stereo-omfånget får du förklara...det kunde jag inte lyssna mig till vad det kunde vara

tackeman hackeman...lite skit på servetten är bra..då syns det att man gjort något.....

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde jag hade skrivit något här men måste ha missat... :rolleyes:

Hur som helst. Jag håller med om att en tjock pad skulle göra susen. Vanguard har ju lite som man kan leka med, så det borde väl inte vara några problem egentligen.

Sen har vi ju den omtalade kicken, som iofs låter kuddig och mysig, men jag tycker man skulle kunna få in mer stuns i den. Kör en kagge till, gärna något som mer smäller till. Kapa basen på den och höj mellanregistret en aning. Skulle inte vara helt fel.

Men visst tusan svänger det som det är! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde jag hade skrivit något här men måste ha missat... :rolleyes:

Hur som helst. Jag håller med om att en tjock pad skulle göra susen. Vanguard har ju lite som man kan leka med, så det borde väl inte vara några problem egentligen.

Sen har vi ju den omtalade kicken, som iofs låter kuddig och mysig, men jag tycker man skulle kunna få in mer stuns i den. Kör en kagge till, gärna något som mer smäller till. Kapa basen på den och höj mellanregistret en aning. Skulle inte vara helt fel.

Men visst tusan svänger det som det är! 😕

Tanx Neko..du menar typ en dubbad top-kick??...well..yes..mebbe... jag har en drös med úberfeta hiphopkicks som man kan köra lite pitch på å få det du menar...

Ska nog göra en test

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis så jag menade! Jag kör oftast dubbade kickar för att jag tycker det ger mer stuns, men så gör jag alla kickar mm själv med softsyntar med. Anväder aldrig samplingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...