Jump to content
Annons

Strings n shit - klassisk stil


Recommended Posts

LÅTNAMN: Strings n shit

ARTIST/GRUPP: m

GENRE: klassisk stil

LÅTLÄNGD: 2.30

KOMPOSITÖR: m

PRODUCENT: m

EV. MEDVERKANDE: De alltid lika spelvilliga blondinerna i Garritans orkester

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 192

STORLEK: 3,4

STATUS: Skiss

Har knåpat ihop det här klassiskt inspirerade stycket.

Tyck till vetja 😕

stringsnshit.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ser man till arr/komposition så tycker jag det är lite platt. Melodierna är inte starka nog att bära denna sortens arrangemang. Hade du varit tydligare med artikulationer och dynamik i arret skulle det nog vara mer intressant att lyssna på. Vet inte riktigt vem du haft som förebild men om man jämför med Bach så är han otroligt mycket mer intrikat än det du gjort om man ser till det polyfoniska tänket. Plugga kontrapunkt och gör om så kommer det bli bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ser man till arr/komposition så tycker jag det är lite platt. Melodierna är inte starka nog att bära denna sortens arrangemang. Hade du varit tydligare med artikulationer och dynamik i arret skulle det nog vara mer intressant att lyssna på. Vet inte riktigt vem du haft som förebild men om man jämför med Bach så är han otroligt mycket mer intrikat än det du gjort om man ser till det polyfoniska tänket. Plugga kontrapunkt och gör om så kommer det bli bättre.

Tack VacUm!

Du har naturligtvis rätt. Det är inte riktigt rätt läge att jämföra sig med Bach.

Var tvungen att slå upp ordet intrikat o fick fram:

invecklad, tilltrasslad; svår att utreda l, fatta l. att komma till rätta med; "benig", kinkig, krånglig, besvärlig.

Har inte haft någon speciell förebild utan är inspirerad av allt jag hör. Kontrapunkt vore säkert intressant att plugga, men jag är för lat för att läsa harmonilära o så är det så mycket roligare att bara SPELA.

😄

Redigerat av martinm
Link to comment
Dela på andra sajter

helt ok tycker jag,vuxit upp med en pappa som var aktiv violinist i en orkesterförening i norrland. själv fastnade jag för soul/rock..som sagt tycker att du fortsätter med det här skulle vara kul att få höra mer..jag gillar kors åkningarna..har inget bättre ord för stämmor..då jag inte har någon utb. man får lita på det man har mellan öronen.Kör så det ryker.Harmonica mike 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

men om man jämför med Bach så är han otroligt mycket mer intrikat än det du gjort

😉😮😄

Ja.. Bach anses väl rätt allmänt vara en av de största musikaliska begåvningarna genom världshistorien. Lite tuff jämförelse där kanske?

Men om man inte jämför med Bach så tycker jag stycket har sina poänger och jag skulle helt klart tycka att det är värt att jobba vidare på. Personligen har jag svårt för fejkade stråk- och orkesterljud (iaf när de skall stå för sig själva) och skulle hellre se samma komposition utvecklas med lite fluffiga syntljud istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentarerna Harmonica mike o Bimbambop. 😛

Jag har lekt litegrann med synthar o annat tjafs på den här låten. Det är ju fördelen med att köra vst, att man kan testa sig fram.

Bli inte förvånade om det dyker upp ett arr med avgrundssynthar o vrålande metalgitarrer. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...